رفتن به بالا
  • سه شنبه - ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۸
  • کد خبر : ۲۱۸۲۱
  • چاپ خبر : برگزاری حلقه های طرح صالحین پایگاه نبی اکرم(ص)

برگزاری حلقه های طرح صالحین پایگاه نبی اکرم(ص)

جلسه حلقه های طرح صالحین پایگاه نبی اکرم (ص) ویژه گروه های حلقه طرح صالحین با حضور دبیر قرارگاه گفتمان سازی و روشنگری فرهنگی و اجتماعی سپاه الغدیر استان در مسجد فاطمیه آهنشهر برگزار شد. به گزارش آفتاب بافق؛ در ابتدای جلسه، جانشین پایگاه نبی اکرم (ص) ضمن خیرمقدم به حاضرین در جلسه، سالروز ولادت […]

_dsc0077

جلسه حلقه های طرح صالحین پایگاه نبی اکرم (ص) ویژه گروه های حلقه طرح صالحین با حضور دبیر قرارگاه گفتمان سازی و روشنگری فرهنگی و اجتماعی سپاه الغدیر استان در مسجد فاطمیه آهنشهر برگزار شد.

به گزارش آفتاب بافق؛ در ابتدای جلسه، جانشین پایگاه نبی اکرم (ص) ضمن خیرمقدم به حاضرین در جلسه، سالروز ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) و همچنین سالروز ابلاغ پیام تاریخی حضرت امام خمینی (ره) به گورباچف رهبر شوروی سابق را تبریک گفت.

در ادامه جلسه سرهنگ باقیان دبیر قرارگاه گفتمان سازی و روشنگری فرهنگی و اجتماعی سپاه الغدیر استان گفت: آنچه که مورد آماج توطئه ها و حملات دشمنان، نسبت به نظام جمهوری اسلامی قرار گرفته، ماهیت دینی این نظام است . وی با اشاره به موضوع مهم بصیرت، بیان کرد: خداوند بصیر است و بصیرت از اوصاف خداوند، ائمه معصومین (ع) و پیامبران الهی بوده و این ویژگی در شخصیت امام خمینی (ره) و رهبر انقلاب اسلامی بارز و نمایان است.

وی با اشاره به صحبتهای مقام معظم رهبری که فرمودند: نبود تحلیل سیاسی، کار را به جایی می رساند که شخصیت ممتازی مثل علی بن ابیطالب (ع) را 25 سال خانه نشین می کند، افزود: تمام اتفاقاتی که در طول تاریخ اسلام از زمان حیات رسول گرامی اسلام تا به امروز بر علیه اسلام رخ داده و ضربه زده است، جهل مردم و نداشتن تحلیل سیاسی بوده است.

وی همچنین با برشمردن نمونه هایی از اتفاقاتی که در طول تاریخ اسلام من جمله : جنگ های خوارج، نهروان و صفین در زمان حکومت امام علی (ع)، ماجرای شریح قاضی، جریان فتنه سال 88 و ….. رخ داد، عامل بوجودآمدن آنها را عدم بصیرت عوام و نبود تحلیل سیاسی عنوان کرد.

 باقیان در ادامه مطالب خود به تحولات اخیر در منطقه و بویژه در حلب سوریه اشاره کرد و افزود: اگر می بینیم که امروز گفتمان انقلاب اسلامی در دنیا به پیروزی و نتیجه رسیده است، یکی از مولفه های مهم آن بصیرت افزایی و گفتمان مقاومت است.

باقیان ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در رابطه با حوادث اخیر در سوریه، خطاب به سردار سلیمانی فرمودند: سوریه مریض است. شاید نخواهد برود دکتر. شما بروید و او را نزد دکتر ببرید. شاید دارو مصرف نکند ولی به او دارو بخورانید. چرا؟ چون آینده این منطقه از نظرسوق الجیشی به اهمیت آینده منطقه ماست. سوریه را نجات دهید اما با کمترین کشتار و خونریزی.

همچنین رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در جای دیگر فرمودند: هرجایی که ما روی اصول ایستادیم و مقاومت کردیم و فداکاری و ایثار رانشان دادیم، پیروز و سربلند شدیم و هرجایی که مصلحت اندیشی کردیم و یا به هر شکل دیگر، نتوانستیم اهداف خود را پیش ببریم.

سرهنگ باقیان گفت: حلقه های صالحین ما بایستی پنج مولفه مهم بصیرت که عبارتند از علم و معرفت، توجه به خدا، نماز، تضرع و پند از تاریخ را در وجود خود رشد داده و تقویت کنند و با عبرت گرفتن از حوادث رخ داده در طول تاریخ اسلام به بصیرت افزایی و روشنگری اعضاء و جلسات حلقه های طرح صالحین سمت و سو دهند و موضوع گفتمان سازی که شامل احادیث و آموزه های دینی است را پایه ریزی کنیم.

وی به نقل از رئیس پژوهشکده فضای مجازی کشور، وضعیت استفاده کاربران را از شبکه های اجتماعی و فضای مجازی در سطح کشور،   نگران کننده اعلام کرد و افزود: به طور متوسط هر کاربر ایرانی در 13 کانال اجتماعی عضو است که در 7 کانال اجتماعی، بالای یک میلیون نفر کاربر در سطح کشور عضوند.

این مسئول بیان کرد: کار فرهنگی نیاز به دو فاکتور دارد: نیاز به عنصر فرهنگی و دیگری برنامه ریزی فرهنگی.

دبیر قرارگاه گفتمان سازی و روشنگری فرهنگی و اجتماعی سپاه الغدیر استان، در پایان خاطرنشان کرد: باید بدانیم که دشمن در حال حاضر دست بر روی معیشت و وضع اقتصادی مردم گذاشته است تا بتواند از این طریق اهداف خود را دنبال کند و ما بایستی آگاه و هوشیار باشیم و با عملی کردن شعار   اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل که بخش اقدام را شروع کردیم ، اما در بخش عمل، آن را به نتیجه نرساندیم، گام های محکم و استواری را در جهت پیشبرد اهداف و ارزشهای نظام و انقلاب برداریم.

_dsc0007

_dsc0045

_dsc0077

_dsc0062

_dsc0056

_dsc0071

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده