رفتن به بالا
  • دوشنبه - ۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۳
  • کد خبر : ۲۲۳۷
  • چاپ خبر : ديدار اعضاي اتاق اصناف بافق و اتحاديه هاي تحت پوشش با فرماندار شهرستان

ديدار اعضاي اتاق اصناف بافق و اتحاديه هاي تحت پوشش با فرماندار شهرستان

به گزارش روابط عمومي فرمانداري بافق ؛ صبح امروز هیئت مدیره اتاق اصناف شهرستان بافق و اتحادیه های تحت پوشش با فرماندار شهرستان در محل فرمانداري ديدار کردند. "سيدمهدي طلايي مقدم" در رابطه با اهمیت و جایگاه اتحادیه ها و اصناف درسطح شهرستان، به نقش فعال آنها دربرنامه ها ونظام شهری اشاره کرد و برتعامل هرچه بیشتر […]

به گزارش روابط عمومي فرمانداري بافق ؛ صبح امروز هیئت مدیره اتاق اصناف شهرستان بافق و اتحادیه های تحت پوشش با فرماندار شهرستان در محل فرمانداري ديدار کردند.

"سيدمهدي طلايي مقدم" در رابطه با اهمیت و جایگاه اتحادیه ها و اصناف درسطح شهرستان، به نقش فعال آنها دربرنامه ها ونظام شهری اشاره کرد و برتعامل هرچه بیشتر اتحادیه ها و ادارات شهرستان تاکید نمود.

فرماندار بافق با اشاره به نقش تاثیرگذار اصناف در مسائل سیاسی، اجتماعی و اقتصادی شهرستان ابراز داشت: اصناف و بازاريان با حرکت در کنار مسئولين و فعالیت در این فضاهای سیاسی، اجتماعی و اقتصادی شهرستان می‌توانند مسبب یک اقتصاد شکوفا باشند.

وي افزود: اصناف در تنظيم و مديريت بازار و اقتصاد جامعه نقش اساسي و محوري دارند.

طلايي مقدم اصناف را يکي از با وفاترین، صبور ترین و خدوم ترین اقشار جامعه خواند و گفت: بازاریان شهرستان همه آگاه ، متعهد ، قشر تحصیل کرده و پیرامون احکام معاملات در زندگی روزمره آگاهی دارند.

فرماندار بافق بر پیام مقام معظم رهبری که سال را به نام اقتصاد و فرهنگ با مدیریت جهادی نامگذاری نمودند گفت: یکی از مهم ترین ارکان نظام در کشور اقتصاد است که بايد با فرهنگ سازي مناسب بستر اقتصادي پويا را در شهرستان ايجاد کنيم.

وي از اصناف بافق به عنوان بازوي راست دولت در شهرستان ياد کرد و افزود: من به اصناف اعتقاد دارم و مي دانم که اصناف مي تواند با توجه به نفوذ ، توان و تجربه اي که در جامعه دارد فرهنگ مطالبات در شهرستان را تغيير دهد.

فرماندار گفت: یک جامعه ی توسعه یافته با شناخت از گذشته و نیاز آینده به راحتی می تواند موانع را حذف و بستر آرامش و رفاه را برای مردم خویش فراهم آورد.

طلايي مقدم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پتانسیل ها و مزیت های موجود در شهرستان گفت: ظرفیت طبیعی و انسانی شهرستان یک ثروت پیشتاز در استان بوده و همگام با توسعه زیرساخت ها در مسیر توسعه اقتصاد و تبديل شدن به قطب صنعتي استان گام بر مي دارد.

وي اقتصاد شهرستان را وابسته به معادن بافق دانست و خاطر نشان کرد : اگر نتوان صنايع جوار معدني و فولادي را توسعه بدهيم و معادن به اتمام برسد ، ديگر حرفي براي گفتن نداريم و اين تهديدي براي شهرستان محسوب مي شود.

وي روند رو به رشد و توسعه بافق را ايده آل خواند و گفت: با فراهم شدن زيرساختها بهترين شرايط در بافق مهيا شده است که تکيمل کننده اين شروع همدلي ، همراهي و آرامش مردم و مسئولين است.

طلايي مقدم با اشاره به اينکه معادن برند و تابلوي بافق هستند ، افزود: بايد با برنامه ريزي صحيح و حرکت بر اساس سند توسعه بافق اين برند را حفظ کنيم .

وي صنعت آهن و فولاد را از آن شهرستان بافق دانست و يادآور شد: هر صنعت يا پروژه اي در هر مکان که برپا مي شود با توجه به زير ساخت و منابعي که وجود دارد احداث مي شود ، صنعت کاشي مال نيست ، صنايع فولادي و جوار ريلي مال بافق است.

فرماندار بافق در پاسخ به سوال يکي از حاضرين در جلسه مبني بر اينکه روستاي آبريز در حوزه بافق هست يا خير گفت: اخيرا شايعاتي در خصوص روستاي آبريز و اينکه جزء سرشماري عموي کشاورزي آورده نشده به ميان آمده است ، اين در حالي است که بر اساس نقشه هاي تقسيمات کشوري روستاي آبريز در حوزه شهرستان بافق مي باشد در صورتيکه نقشهاي آماري و تقسيمات کشوري موضوعات مربوط به خود را دنبال مي کند و يک کار تخصصي است.

در پايان  این نشست صمیمانه ، ابتدا اعضا به معرفی خود پرداخته و بعد از آشنایی ، مشکلات صنفی و اتحاديه هاي مربوطه را با فرماندار  مورد بحث و بررسی قرار دادند.

New4347 New4348 New4351 New4353 New4354 New4355

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده