رفتن به بالا
  • شنبه - ۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۷
  • کد خبر : ۲۲۴۷۴
  • چاپ خبر : زنگ خطری که با حضور پروفسور کردوانی در بافق بصدا در آمد

زنگ خطری که با حضور پروفسور کردوانی در بافق بصدا در آمد

به قلم؛ دکتر رضایی پور،  مدیر عامل انجمن همگامان طبیعت سبز گلبو آفتاب بافق؛ همایش یک روزه ارتقاء سطح دانش و آگاهی عمومی، با حضور پرفسور کردوانی و با همکاری انجمن گلبو و شهرداری بافق، نسبت به مشکلات بخش منابع طبیعی و محیط زیست  برگزار شد. این همایش که با استقبال خوب علاقه مندان به […]

photo_2017-01-21_13-32-25

به قلم؛ دکتر رضایی پور،  مدیر عامل انجمن همگامان طبیعت سبز گلبو

آفتاب بافق؛ همایش یک روزه ارتقاء سطح دانش و آگاهی عمومی، با حضور پرفسور کردوانی و با همکاری انجمن گلبو و شهرداری بافق، نسبت به مشکلات بخش منابع طبیعی و محیط زیست  برگزار شد.

این همایش که با استقبال خوب علاقه مندان به طبیعت و با حضور مسئولان رده بالای شهرستان مواجه شد، نشان از عزم همگانی برای مقابله با بحران های زیست محیطی بود.

موضوع قابل تامل در صحبتهای پروفسور کردوانی که مکرر به آن اشاره کرد  کمبود آب و  و مشکل خشکسالی های اخیر در کشور بخصوص استانهای مرکزی کشور  بود.

 پروفسور علت خشک و بیابانی بودن ایران را حاکمیت سیستم پرفشار عنوان کرد. که یکی از حاضرین سئوال کرد: علت این که بارش ها در زمان گذشته بیشتر از اکنون بوده چیست؟آیا در قدیم سیستم پرفشاری نبوده است ؟

جواب پروفسور شندینی و قابل تامل است کردوانی عنوان کرد: علت این امر گرمایش جهانی است با وجود گرم شدن کره زمین و افزایش نزدیک به 2 درجه ای میانگین دمای زمین مناطقی که پرباران بوده اند بارش های بیشتر و مناطقی که کم باران بوده اند بارش کم تری را دریافت خواهند کرد.

 وی افزود با توجه  به ثابت بودن تابش خورشید به زمین حجم بخار آب و بارش در کل کره زمین ثابت است و فقط توزیع زمانی و مکانی آن متغیر است . با افزایش آلودگی های متعدد زیست محیطی،  دمای کره زمین دائما در حال افزایش بوده و بشر با دست خود در حال نابود کردن خودش است.

از  جواب پروفسور کردوانی اینگونه برداشت می شود که در آینده نیز نباید منتظر سال های پر بارش و برف های سنگین سالیان گذشته باشیم، با ادامه این روند بارش در مناطق خشک و بیابانی بازهم کمتر خواهد شد.

“بافقی ها” نیز از این گرمایش جهانی بی تاثیر نخواهند بود. پس لازم است هوشیار و مراقب باشیم و قدر این گوهر نایاب و مایه حیات را بدانیم و باید بنا به گفته پروفسور کردوانی با حداقل ها سازگار شویم قبل از این که خیلی دیر شود.

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده