رفتن به بالا
  • پنجشنبه - ۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۷
  • کد خبر : ۲۲۷۳۸
  • چاپ خبر : مقدمات راه اندازی “مدرسه طبیعت” در بافق فراهم شد

مقدمات راه اندازی “مدرسه طبیعت” در بافق فراهم شد

رضا فلاح مبارکه  از راه اندازی مدرسه طبیعت این شهرستان با مساحت یک هکتاری در آینده نزدیک خبر داد. به گزارش آفتاب بافق؛در حاشیه نشست دوستداران طبیعت واعضای انجمن باغ گیلو در محل هتل نیکان با دکتر عبدالحسین وهاب زاده بنیانگذار مدرسه طبیعت در ایران ؛رضا فلاح مبارکه از راه اندازی یک مدرسه طبیعت در […]

photo_2017-01-26_17-04-58

رضا فلاح مبارکه  از راه اندازی مدرسه طبیعت این شهرستان با مساحت یک هکتاری در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش آفتاب بافق؛در حاشیه نشست دوستداران طبیعت واعضای انجمن باغ گیلو در محل هتل نیکان با دکتر عبدالحسین وهاب زاده بنیانگذار مدرسه طبیعت در ایران ؛رضا فلاح مبارکه از راه اندازی یک مدرسه طبیعت در شهرستان بافق خبر داد.

مدیرروابط عمومی شرکت سنگ آهن گفت: دنیای ماشینی ارتباط کودکان با طبیعت را بسیار محدود کرده و تحقیقات معتبر علمی تایید می کند که جدا شدن از فضا طبیعی در دوران کودکی اثر منفی بر رشد سالم کودک در سه حوزه رشد شناختی، عاطفی – هیجانی،‌ ارزشی و همچنین دیدگاه ها و رفتار حامی محیط زیست این نونهالان دارد.

وی مدارس طبیعت را فضای جذاب، دوست داشتنی و خاطره انگیز برای دانش آموزان دانست و اظهار داشت : افراد در این فضا به طور مستقیم با مباحث زیست محیطی آشنا شده و حرمت آن را درک می کنند.

وی با اشاره به برنامه ریزی و تعامل صورت گرفته با شرکت سنگ آهن مرکزی در رابطه با ساخت مدرسه طبیعت در بافق گفت: بخشی از پارک تفریحی شهرک آهنشهر به عنوان مدرسه طبیعت بصورت استیجاری در اختیار سمن (سازمان مردم نهاد) غیر دولتی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه مساحت مدرسه طبیعت شهرستان بافق یک هکتار پیش بینی شده است ابراز امیدواری کرد: با وجود فضای سبز این منطقه و تامین زیر ساخت های لازم و با تعامل و همکاری مسئولان مربوطه ظرف چند ماه آینده شاهد راه اندازی مدرسه طبیعت در این شهر باشیم.

مدرسه طبیعت بافق پس از یزد دومین مدرسه در این استان بشمار می رود که مقدمات راه اندازی آن فراهم شده است .

کوه حفاظت شده بافق یکی از مکانهای جذاب و دیدنی با گونه های نادر جانوری و پوشش گیاهی متنوع است که چشم هر بیننده را به طبیعت بکر خود جذب می کند.

این کوه در فاصله 40 کیلومتری بافق واقع شده و دانش آموزان در مدرسه طبیعت می آموزند که چگونه با طبیعت و آنچه در دامان خود دارد برخورد کنند و جاذبه های طبیعی و زیست محیطی اطراف خود را دوست داشته باشند.

3245

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده