رفتن به بالا
  • جمعه - ۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۶
  • کد خبر : ۲۳۲۵۷
  • چاپ خبر : به پاس مهربانی های شما/از تو حرکت، از خدا برکت

به پاس مهربانی های شما/از تو حرکت، از خدا برکت

به قلم: دکتر رضائی پور، مدیرعامل انجمن همگامان طبیعت سبز گُلبو  آفتاب بافق؛شانزدهم دیماه ۱۳۹۵ روزی به یاد ماندنی برای دِرمَنه های دشت کوشک خواهد بود. روزی که بوته های قیچ و آنغوزه و اُشترک آن را به خاطر خواهند سپرد. آری در این روز بزرگ، دستان پرمهر مردمانی از جنس بهار، برگی زرین را […]

به قلم: دکتر رضائی پور، مدیرعامل انجمن همگامان طبیعت سبز گُلبو

 آفتاب بافق؛شانزدهم دیماه ۱۳۹۵ روزی به یاد ماندنی برای دِرمَنه های دشت کوشک خواهد بود. روزی که بوته های قیچ و آنغوزه و اُشترک آن را به خاطر خواهند سپرد.

آری در این روز بزرگ، دستان پرمهر مردمانی از جنس بهار، برگی زرین را در دفتر طبیعت زیبا به یادگار گذاشت.

پنج شنبه ای به یادماندنی که با همت مردمانی بزرگ، بذرهای مهربانی در دشت کوشک آرام گرفت تا چشم انتظار ریزش رحمت الهی باقی بماند و طولی نکشید که برکت خداوند به حرکت بنده هایش عینیت بخشید. این روزها شاهد بارش باران و برف در بسیاری از مناطق کشور بوده ایم. دشت کوشک بافق نیز از این نعمت الهی بی نصیب نمانده و رخت سفید زمستان را به تن کرده است.

آن روز که بذر پاشی برای اولین بار در شهرستان بافق و با همت انجمن همگامان طبیعت سبز گُلبو و اداره منابع طبیعی انجام می گرفت، برخی افراد زمزمه می کردند: کو باران؟ کو برف؟ کو آب؟ بذری که کاشته شود و بارانی نباشد سبز نخواهد شد!؟ جواب ما به آنها فقط این جمله بود: از ما حرکت، از خدا برکت… و بالاخره خداوند مهربان برکت خود را نثارمان کرد.

با سفید پوش شدن دشت کوشک برای دومین بار و به استناد آمارهای اداره هواشناسی بافق، بذرهایی که ۱۶ دیماه در دشت کوشک کاشته شد، قطعا جوانه خواهد زد و پهنه طبیعت را سبز خواهد کرد. امید است با تداوم بارشها در ادامه فصل و نیز سنوات آتی، شاهد استقرار کامل بوته های مرتعی و به بارنشستن محصولات فرعی مراتع این منطقه باشیم.

 

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده