رفتن به بالا
  • سه شنبه - ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۷
  • کد خبر : ۲۴۶۵۷
  • چاپ خبر : “این یک نفر”

“این یک نفر”

به قلم: دکتر حسین ارجمند آفتاب بافق؛ اولین باری که نطق صباغیان با آن لهجه غلیظ بافقی از تریبون های بهارستان پخش شد دلمان  کلی غنج رفت و کیف کردیم. البته بیشتر دل طرفدارانی که با برگه های رای, اورا راهی بهارستان کرده بودند و مخالفان در ساز ناکوک دمیدند که  حالا مگر چی شده؟ […]

به قلم: دکتر حسین ارجمند

آفتاب بافق؛ اولین باری که نطق صباغیان با آن لهجه غلیظ بافقی از تریبون های بهارستان پخش شد دلمان  کلی غنج رفت و کیف کردیم. البته بیشتر دل طرفدارانی که با برگه های رای, اورا راهی بهارستان کرده بودند و مخالفان در ساز ناکوک دمیدند که  حالا مگر چی شده؟ تازه کلی در نحوه سخنرانی او اشکالات فنی و ادبی وارد کردند .

این قدر نماینده های  دوره های پیشین عزلت نشین و گوشه گیر بودند که هرگز های و هویی از آن ها نشنیدیم نه در موافقت و نه در مخالفت. شایدسکوت مرگبار آنها در ادوار گذشته  باعث شده تا نطق های صباغیان برایمان جالب  باشد  و تازگی  داشته باشد.

صباغیان  تا به حال در مورد هر مساله ریز و درشت اظهار نظر کرده است  از محیط زیست,  مشکلات کارگران, فرهنگیان حق التدریس, حقوق های نجومی و….. به همه هم تذکر داده است  به رئیس جمهور, رئیس مجلس,  نمایندگان و…. و در هرنطق حداقل سه وزیر را تذکر باران کرده است.

در جایی خواندم که سهم لیست سی نفره  امید  از تریبون مجلس در این نه ماه  تنها چند دقیقه بوده  است آن وقت یک نماینده شهرستان روزی نیست که صدای او از مجلس پخش نشود و پیشنهاد و انتقادی را مطرح نکند.

هرچقدر بیشتر صباغیان حرف می زند و از مصائب و مشکلات می نالد و به این وزیر و آن وزیر تذکر می دهد به این نتیجه می رسیم  که بازی کثیف سیاست در کشور ما بیماری لاعلاج  است و متاسفانه یک عده انسان منفعت طلب که فقط منافع جناح خود را تامین می کنند در راس بزرگترین مرجع تصمیم گیری کشور قرار گرفتند و در خانه ملت  مشغول تسویه حساب های سیاسی خود هستند.

 افرادی که وامدار و مدیون این باند و جناح هستند و مانند عروسک های خیمه شب بازی اراده و اختیاری از خود ندارند و تنها در صورتی دهان می گشایند که حزب و جناح , نخ اراده  آن ها را تکان داده باشد.

پس پر بیراه نگفتند  که عده ای از نمایندگان فقط حالت دکور دارند و گاهی اوقات دستی  در موافقت یا مخالفت بالا و پایین می آورند.

عده ای از آن ها هم دلالند و مشغول زد و بندهای سیاسی و تجاری تا بالابی گری , بار منفعت طلبی خود را ببندند و عده ای هم در حال چرت زدن و خوابیدن  و خندیدن به ریش ملت. عده ای هم محافظه کار و ترسو که فقط وقتی از بالا دستوری به آن ها برسد کفن می پوشند و شعار مرده باد و زنده باد سر می دهند.

در هردوره فقط نام چند نماینده مطرح می شود  که در همه موارد اظهار نظر می کنند و بی ترس و واهمه حرف می زنند که تعداد آن ها همواره کمتر از انگشتان دست است و بقیه اصحاب کهفی هستند که در غار محافظه کاری و سیاست بازی خزیده اند.

مثلا همین نمایندگان استان چرا تا به حال از این ظرفیت استفاده نکردند. چرا بردهان خود مهر خاموشی زدند و صم و بکم سر در جیب تفکر فرو بردند و هیچ نمی گویند؟ آیا مشکلات جامعه را نمی بینند و از دردهای مردم بی خبرند ؟ آیا درد دل های کارگران و فرهنگیان و باز نشستگان را نمی شنوند؟ آیا دل هایشان سنگ شده یا گوش هایشان کر؟ یا جرات و جسارت ندارند تا حق مردم مظلوم را فریاد بزنند یا می ترسند این جیفه گندیده را از آن ها بگیرند؟

ای کاش سایت ها و رسانه های  یزد که همواره به شهرستان ها با دیده حقارت نگریستند و در بازی های سیاسی خود غوطه روند لحظه ای هم به خود بیایند و به مقایسه عملکرد نماینده بافق با دیگر نمایندگان استان بپردازند و از باند بازی و جناح بندی های سیاسی  دست بردارند و عملکرد نماینده بافق را نصب العین خود قرار دهند و بیش از این مردم را بازی ندهند.

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده