رفتن به بالا
  • یکشنبه - ۱۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۰
  • کد خبر : ۲۴۷۵
  • چاپ خبر : بازدید روحانیون و مبلغان مذهبی، از شرکت سنگ آهن مرکزی

بازدید روحانیون و مبلغان مذهبی، از شرکت سنگ آهن مرکزی

روحانیون و واعظان دعوت شده به شهرستان بافق، در روزهای عزاداری سرور و سالار شهیدان، از نزدیک با فعالیتهای شرکت سنگ آهن مرکزی در زمینه استخراج سنگ آهن، تولید آگلومره و کنسانتره و طرح های جوار معدنی در دست اقدام، آشنا شدند. به گزارش آفتاب بافق به نقل ازمرکز اطلاع رسانی شرکت، جمعی از روحانیون […]

روحانیون و واعظان دعوت شده به شهرستان بافق، در روزهای عزاداری سرور و سالار شهیدان، از نزدیک با فعالیتهای شرکت سنگ آهن مرکزی در زمینه استخراج سنگ آهن، تولید آگلومره و کنسانتره و طرح های جوار معدنی در دست اقدام، آشنا شدند.

به گزارش آفتاب بافق به نقل ازمرکز اطلاع رسانی شرکت، جمعی از روحانیون و خطیبان دعوت شده به بافق، در ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان ، ابا عبدالله الحسین (علیه السلام) از شرکت سنگ آهن مرکزی و نحوه استخراج، خردایش و تولیدات کنسانتره  و آگلومره این شرکت، بازدید کردند.

محمد جواد عسکری، مدیر عامل شرکت ، که در این بازدید ، میهمانان را همراهی می کرد، طی سخنانی به بیان مشخصات، برنامه ها، عملکردها و اهداف آتی شرکت اشاره کرد و گفت : از سال ۱۳۵۲ تا کنون ۱۵۰ میلیارد سرمایه گذاری انجام شده و این در صورتی است که در این مدت دو ساله اخیر، ما بیش از سه هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری برنامه ریزی کرده ایم.

وی با تاکید بر رشد و توسعه شهر در پی اجرایی شدن طرحهای جوار معدنی گفت: تا شهریور سال آینده، فراخوانی نزدیک به یکهزار نفر نیروی کار خواهیم داشت که با توجه به عدم تامین نیرو در شهر، ناگزیر، بافق یک شهر مهاجر پذیر خواهد شد و در این راستا، بهداشت، آموزش و مبلمان شهری باید رشد کند.

محمد جواد عسکری با اشاره به نقش اساسی امام جمعه در تمام تصمیم گیری ها و برنامه ریزی ها گفت: ما و ایشان در تمام برنامه ها با هم بوده ایم و امیدوارم با اتکال به نقش امام جمعه در شهر و شخصیت ایشان، بتوانیم در راه توسعه شهر گام موثری برداریم .

وی در پاسخ به پرسش یکی از روحانیون مبنی بر این نکته که آیا طرحهای در دست اجرا قائم به فرد هستند یا خیر، گفت: این اهداف برای ۵ سال نوشته شده، قرارداد ۳۰۰۰ میلیارد آن منعقد گردیده و بودن یا  نبودن هیچکدام از مدیران و مسئولان دست اندرکار ، در انجام این پروژه ها تاثیری ندارد. در ضمن، بیش از دو هزار میلیارد تومان از سرمایه گذاری مورد نظر، مربوط به احداث کارخانه فولاد کوره بلند است که با مشارکت بخش خصوصی اجرا خواهد شد.

مدیر عامل شرکت سنگ آهن در ادامه با اشاره به تاثیرات اقتصادی متقابل شهر و شرکت افزود: در حال حاضر شهر به سنگ آهن وابسته است، اما با برنامه هایی که با امام جمعه و فرماندار تدوین کرده ایم، این هدف را دنبال می کنیم که این رابطه، معکوس شود به گونه ای که، پیشرفتهای اقتصادی ـ اجتماعی شهر بافق به حدی چشم گیر باشد که شرکت سنگ آهن، به شهر وابسته شود و برای ادامه حیات خود، به خدماتی که از بافق می گیرد، نیازمند گردد. در این صورت می توان گفت، گام بلندی در راستای توسعه همه جانبه و پایدار شهر برداشته ایم.

  حجه الاسلام سلیمانی امام جمعه بافق نیز در سخنان کوتاهی، ضمن حمایت و تقدیر از مساعدتهای مذهبی مدیر عامل شرکت ، اظهار داشت: از آنجایی که مدیر عامل شرکت، آقای عسکری، هم فرهنگی است و هم از بسیجیان دوران دفاع مقدس و در خانواده ای مذهبی پرورش یافته است، در اغلب امور مذهبی شهر، مساعدتهای خوبی داشته است. از جمله در ساخت حوزه علمیه برادران با ۶۸ طلبه و ۱۳ استاد و حوزه خواهران با بیش از یکصد طلبه و ۱۰ استاد ، همانند مراکز آموزش عالی شهر نظیر دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور و علمی ـ کاربردی، شرکت سنگ آهن مرکزی، نقش موثری داشته است. همچنین در توسعه مسجد جامع بیش از یک و نیم میلیارد تومان، مساعدت نموده است که اینها را مرهون نگاه مذهبی مدیرعامل بومی آن هستیم.

امام جمعه بافق، این بازدیدها را مفید ارزیابی کرده و اظهار داشت: بنده، بارها تاکید داشته ام که قشر روحانی ، که با مردم سروکار دارند، باید از صنایع کشور، نظیر نفت، معادن، پتروشیمی و .. بازدید کنند تا از نزدیک، بدانند متخصصان و فعالان این عرصه، چه خدماتی به مردم ارائه می دهند. برخی از شما روحانیون، شاید تا کنون فقط نام بافق را شنیده بودید، اما اکنون از نزدیک با نوع کار مردم زحمتکش و صادق کویری آشنا شدید و دیدید که با چه همدلی و دلسوزی، برای چرخاندن چرخ صنعت کشور، زحمت می کشند.

بازدید-روحانیون-از-شرکت-سنگ-آهن بازدید-روحانیون-از-شرکت-سنگ-آهن-1 بازدید-روحانیون-از-شرکت-سنگ-آهن-2 بازدید-روحانیون-از-شرکت-سنگ-آهن-3

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده