رفتن به بالا
  • جمعه - ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۳
  • کد خبر : ۲۵۲۱۳
  • چاپ خبر : اقتصاد مقاومتی و توجه به توان داخلی کلید حل مشکلات ماست
امام جمعه بافق :

اقتصاد مقاومتی و توجه به توان داخلی کلید حل مشکلات ماست

 به گزارش آفتاب بافق؛ امام جمعه بافق در خطبه های نماز عبادی سیاسی این هفته بافق در ادامه سلسله مباحث ” سبک زندگی دینی به موضوع ” بهداشت و پاکیزگی فردی و اجتماعی ” پرداخت و گفت : نظافت و طهارت هم در بعد فردی و هم اجتماعی باید سرلوحه کار ما باشد . حجت […]

 به گزارش آفتاب بافق؛ امام جمعه بافق در خطبه های نماز عبادی سیاسی این هفته بافق در ادامه سلسله مباحث ” سبک زندگی دینی به موضوع ” بهداشت و پاکیزگی فردی و اجتماعی ” پرداخت و گفت : نظافت و طهارت هم در بعد فردی و هم اجتماعی باید سرلوحه کار ما باشد .

حجت الاسلام سید جواد سلیمانی اضافه نمود : اساس اسلام بر طهارت گذاشته شده است و استفاده از عطریات و پاکیزه بودن از مؤکدات دین مبین اسلام است تا انجا که فرموده اند جز پاکیزگان و مطهرین واید بهشت نخواهند شد .

امام جمعه بافق در خطبه دوم نماز این هفته خود با اشاره به دیدار رئیس جمهور آذربایجان با مقام معظم رهبری و بیانات مهم ولی امر مسلمین جهان ، الامام خامنه ای (حفظه الله) گفت : دشمن بدنبال تفرقه افکنی و اختلاف بین مسلمانان به نفع لابی صهیونیست است و سران کشورهای اسلامی باید در این رابطه به هوش باشند و اجازه مداخله به استکبار جهانی در امور داخلی خود را ندهند .

حجه الاسلام سلیمانی اضافه نمود : در کشورهای اسلامی باید به خواسته ها و نیاز های دینی مردم توجه و پاسخ مناسب داده شود و نباید اجازه داد تا فرهنگ منحط و آلوده غیر اسلامی بر زندگی مردم سایه بیندازد . وی ادامه داد در کشور ما نیز باید به گلایه و مشکلات مردم توجه شود و مسؤلان باید نسبت به رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم خوب ما اهتمام ورزند و مسؤلان باید بدانند که اقتصاد مقاومتی و توجه به توان داخلی کلید حل مشکلات ماست .

امام جمعه بافق در بخش دیگری از سخنان خود به دیدار متصدیان امر راهیان نور به مقام معظم رهبری اشاره و تصریح کرد : امروزه مناطق دفاع مقدس از قداست و معنویت خاصی برخوردار است و نوجوانان و جوانان ما در این سفرهای معنوی و نورانی بهره ها برده اند و لذا باید مسؤلین و برنامه ریزان تمام همت و تلاش خود را بکار گیرند تا این مسئله راهیان نور به بهترین وجه ممکن انجام شود و باب بهره گیری از ارزشهاس شهید و شهادت همچنان مفتوح بماند .

سلیمانی ادامه به سالروز رحلت حضرت ام البنین (س) و روز تکریم همسران و مادران شهداء اشاره نمود و گفت : خانواده های شهداء نور چشمان ما و مایه عزت و افتخار همه مردم هستند و مسؤلان باید برای حل مشکلات خانواده معظم شاهد و ایثارگر تمام تلاش خود را بکار گیرند و نباید اجازه داد که یادگاران شهداء و دفاع مقدس در مشکلات باقی بمانند .

حجه الاسلام سلیمانی در بخش پایانی خطبه ها به سالروز رحلت آیت الله کاشانی و رحلت یادگار امام راحل (ره) و تکریم و تعظیم آنان و بیان بخشی از مبارزات این بزرگواران پرداخت و اضافه نمود : نباید با غفلت و بی تفاوتی اجازه داد تا ارزشهای انقلاب و شهداء در این خطه که با نام مجاهد نستوه حضرت آیه الله حاج شیخ محمد تقی بافقی (ره) شناخته می شود مسخ شود و به بهانه مجالس عروسی و گردشگری حریم و عفت عمومی جامعه مورد هدف قرار گیرد و همه دست اندرکاران امور باید بدانند که هیچکس اجازه هنجار شکنی در این منطقه را نخواهد داشت  .

وی ادامه داد : شهرداری باید در اجرای طرح مبلمان شهری از یاد و نام و تمثال مبارک شهداء و فرماندهان بهره گیرد و در نما سازی شهری باید حفظ ارزشها و شهداء در اولویت کاری شهرداری باشد .

شایان ذکر است امام جمعه بافق در پایان خطبه ها به هفته احسان و نیکوکاری و لزوم توجه به طبقه محروم و مستضعف جامعه اشاره نمود و گفت : نباید از رفع نیاز محرومان غافل شویم و بدانیم که خدمت به محرومان ، خدمت به نبی اکرم اسلام (ص) است .

منبع:روابط عمومی ستاد برگزاری نماز جمعه بافق

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده