رفتن به بالا
  • یکشنبه - ۲۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۲
  • کد خبر : ۲۵۶۵۳
  • چاپ خبر : مصرف لبنيات و نقش آن در کاهش وزن

مصرف لبنيات و نقش آن در کاهش وزن

“بعد از ورزش شیر بنوشید” دکتر فرزانه سالاری، مسئول فنی و کارشناس کنترل کیفی شرکت تعاونی بهنوش فیروز بافق آفتاب بافق؛ پژوهشگران کانادایی اعلام کردند نوشیدن دو لیوان شیر پس از ورزش، به سوزاندن بیشتر چربی و افزایش حجم ماهیچه ای کمک می کند. محققان دانشگاه مک مستر، ۵۶ مرد با رنج سنی ۱۸ تا […]

“بعد از ورزش شیر بنوشید”

دکتر فرزانه سالاری، مسئول فنی و کارشناس کنترل کیفی شرکت تعاونی بهنوش فیروز بافق

آفتاب بافق؛ پژوهشگران کانادایی اعلام کردند نوشیدن دو لیوان شیر پس از ورزش، به سوزاندن بیشتر چربی و افزایش حجم ماهیچه ای کمک می کند.

محققان دانشگاه مک مستر، ۵۶ مرد با رنج سنی ۱۸ تا ۳۰ سال را طی یک دوره ۱۲ هفته ای مورد بررسی قرار دادند.برای این افراد برنامه ورزشی بلند کردن وزنه، طی پنج روز در هفته ارائه شد. شرکت کنندگان در این مطالعه به سه گروه تقسیم شدند:

گروه اول ) پس از ورزش دو لیوان شیر کم چرب مصرف کردند.

گروه دوم ) پس از ورزش ، نوشیدنی سویا ( با همان میزان پروتئین و انرژی موجود در شیر ) مصرف کردند.

گروه سوم ) پس از ورزش ، نوشیدنی کربوهیدراتی مصرف کردند.

بعد از۱۲ هفته معلوم شد گروهی که شیر نوشیده بودند، حدود یک کیلوگرم چربی و گروهی که کربوهیدرات مصرف کرده بودند، نیم کیلوگرم چربی از دست داده بودند. این در حالی است آنهایی که نوشیدنی سویا خورده بودند، چربی از دست نداده بودند. براي جذب بیشتر کلسيم و ساخت استخوان علاوه برويتامين D، فسفر و منیزیم،  ورزش نيز ضروري است. ورزش به جذب بيشتر کلسيم کمک مي کند.

دررابطه با  مصرف لبنيات و نقش آن در کاهش وزن:

يافته هاي پژوهش هاي متعدد نشان داده که مصرف لبنيات مي تواند در تنظيم سوخت و ساز چربي در بدن مفيد واقع شود و به از بين رفتن چربي هاي اضافي بدن كمك كند. بنابراين مصرف لبنيات علاوه بر رساندن مقادير قابل توجهي املاح معدني از جمله كلسيم ، ويتامين ها و پروتئين به بدن مي تواند با تنظيم سوخت و ساز سلول هاي چربي در كنترل وزن هم موثر واقع شود و مانع ذخيره چربي در بدن به ويژه در اطراف شکم و کمرميشود.

تحقيقات علمي نشانگر آن است که فرآورده هاي شيري در رژيم غذايي ميتواند کالري بدن را کنترل کند. البته در اين راستا مصرف لبنيات كم چرب توصيه مي شود. لازم به تكرار است كه كلسيم موجود در لبنيات كم چرب بهتر جذب مي شود و از اين نظر هم براي سلامتي مفيد است.

The Best Regards:

Farzaneh Salari-Aliabad

 Doctor of Veterinary Medicin

Department of Veterinary Medicine, College of Veterinary Medicine, Shahid Bahonar

University of Kerman, Kerman, Iran.

E-mail: salari1369@yahooo.com

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده