رفتن به بالا
  • چهارشنبه - ۹ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲
  • کد خبر : ۲۶۰۱۵
  • چاپ خبر : لحظاتی شاد با مسابقه جذاب و دیدنی”مار و ماهی”در پارک آبشار بافق

لحظاتی شاد با مسابقه جذاب و دیدنی”مار و ماهی”در پارک آبشار بافق

ماشالله شمس الدینی شرایط و نحوه اجرای آیتم های مسابقه را اعلام کرد. به گزارش آفتاب بافق؛ اگر دنبال لحظاتی شاد و مفرح برای خود و خانواده تون می گردید. ساعت 4 یه سر برید پارک زیبا تفرجگاه تفریحی آبشار بافق؛ ماشاءالله شمس الدینی با همکارانشون با برگزاری مسابقه جذاب و دیدنی “مار و ماهی” […]

ماشالله شمس الدینی شرایط و نحوه اجرای آیتم های مسابقه را اعلام کرد.

به گزارش آفتاب بافق؛ اگر دنبال لحظاتی شاد و مفرح برای خود و خانواده تون می گردید. ساعت 4 یه سر برید پارک زیبا تفرجگاه تفریحی آبشار بافق؛ ماشاءالله شمس الدینی با همکارانشون با برگزاری مسابقه جذاب و دیدنی “مار و ماهی” منتظرشما هستند.

شمس الدینی در گزارشی شرایط مسابقه و نحوه اجرا رو اینگونه گزارش داد:

1-حمل سبد و پادری: شرکت کنندگان میبایست سبد های حاوی محصولات صنایع دستی شهرستان بافق را از نقطه شروع آغاز و پس ازیک دورکامل دور زمین مسابقه تا محل آیتم کوزه و آب حمل نمایند.

اهداف این حرکت: معرفی کامل سبد مغ خرمایی و انتقال صنایع دستی بافق از محل تولید تا محل فروش و دست مشتری

2-کوزه و آب: شرکت کنندگان  میبایست بوسیله قاشق خرمایی که درآن گرده و خوشه خرما تشکیل میشود کوزه ایی که بر روی سر شرکت کننده قرار دارد با آبی که ماهی ها و مارها در آن غوطه ور هستند پر نمایند.

اهداف : صرفه جویی در مصرف آب انتقال آب کوزه به استخر پرورش ماهی در کویرلوت.

آشنایی مردم با فرهنگ ذخیره آب آشامیدنی در کوزه ها و طریقه حمل بر روی سراز قنات تا منزل

3-جورچین باد بزن: شرکت کنندگان میبایست شعار های انتخابی داور مسابقات را از میان بادبزن های بهم ریخته پیدا کند و با صدای بلند برای تماشاچیان بخواند.

اهداف: معرفی صنایع ظریف دستی مردمان سخت کوش کویر بافق ، نخل خرما این درخت بابرکت و استوار در کویر تمام قسمت های آن از قبیل میوه درخت، برگ ها ، سیس خرما ،دل خرما و تنه درخت خرما در صنایع دستی شهرستان بافق بکار میرود

4-حمل مار و ماهی از استخر کویرلوت تا استخر کویر مرکزی ایران: شرکت کننده میبایست با دست اقدام به گرفتن مارهای ابی کویرنماید و تا استخر بعدی بدون خطا  حمل نماید.

اهداف:آشنایی مردم با تولیدات پرورشی شهرستان بافق از قبیل ماهی کپور،قزل آلا و تیلاپیلا و آشتی مردم با مارهای آبی شهرستان میباشد.مارها اصولا بی آزار میباشند.مارها برای حفظ اکوسیستم منطقه بسیارمفید از زهر مارپادزهر و درصنایع سرم سازی استفاده میگردد.

5-الاغ سواری:شرکت کننده میبایست با مهارت سوار بر الاغ شده و پس از یک دورکامل زدن دور میدان مسابقه با به صدا درآوردن زنگ پایان مسابقه را اعلام نمایند

اهداف: آشنایی مردم با طرز رفت آمد از منزل تا محل کشت وذرع در زمان گذشته وحمل بار و محصولات کشاورزی از محل تولید تا محل فروش محصولات کشاورزی

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده