رفتن به بالا
  • یکشنبه - ۱۳ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰
  • کد خبر : ۲۶۱۵۵
  • چاپ خبر : پایان کار نخستین سمپوزیوم ساخت سردیس شهدا، مفاخر و مشاهیر در بافق

پایان کار نخستین سمپوزیوم ساخت سردیس شهدا، مفاخر و مشاهیر در بافق

ماراتن نفس گیر ساخت سردیس شهداء، مفاخر و مشاهیر بافق شب گذشته در مجتمع تفریحی آبشار بافق به کار خود پایان داد. به گزارش آفتاب بافق؛ نخستین سمپوزیوم ساخت سردیس شهدا، مفاخر و مشاهیر بافق با حضور 8 هنرمند برجسته کشور که از ابتدای نوروز 96  آغاز شده بود پس از گذشته ده روز ، […]

ماراتن نفس گیر ساخت سردیس شهداء، مفاخر و مشاهیر بافق شب گذشته در مجتمع تفریحی آبشار بافق به کار خود پایان داد.

به گزارش آفتاب بافق؛ نخستین سمپوزیوم ساخت سردیس شهدا، مفاخر و مشاهیر بافق با حضور 8 هنرمند برجسته کشور که از ابتدای نوروز 96  آغاز شده بود پس از گذشته ده روز ، شب  گذشته به کار خود پایان داد.

در این مراسم، شهردار بافق از هنرمندان مجسمه ساز برتر کشور تجلیل کرد و افزود: دور بودن از خانواده به خصوص در ایام عید و تعطیلات بسیار مشکل می باشد که بزرگواران با تمام جدیت و تلاش و پس از ده روز با موفقیت آثاری بدیع و چشم نواز از خود خلق و به جا گذاشتند.

سیدعلی نوروززاده، ادامه داد: سمپوزیوم ساخت سردیس شهدا، مفاخر و مشاهیر  شهرستان بافق، یک ثمره ماندگار است که پس از اتمام در محل ورودی معابری که به نام آنها نامگذاری شده نصب می شود.

نوروزاده هدف از  سمپوزیوم ساخت این سردیس را، تجلیل و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، مفاخر و مشاهیر شهرستان دانست و یادآور شد: در طول ساخت سردیس ها، خانواده معظم شهداء از نزدیک شاهد هنر دست هنرمندان کشوری بودند.

مراسم تجلیل از هنرمندان مطرح کشوری و دستیارانشان با حضور معاون فرماندار، روسای شورای شهر و شهرستان، بخشدار بخش مرکزی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، رئیس میراث گردشگری و جمعی از مسئولان در محل جشن های نوروزی پارک آبشار برگزار شد.

این اقدام شهرداری بافق(جشنواره نوروزی و ساخت سردیس) از سوی بازدیدکنندگان مورد تقدیر قرار گرفت و همگی از شهردار بافق تقدیر و تشکر کردند.

برادر شهید سردار تفکری نیز با تشکر از مسئولان و دست اندرکاران، گفت: تمامی تصاویری که از شهید محمد تفکری موجود است نیم رخ می باشد اما امروز در این محل توانستیم چهره تمام رخ برادر شهید خود را ببینم که به واقعیت نزدیک تر و چهره او برای من تداعی شد.

یکی از هنرمندان سردیس ساز نیز از خونگرمی و مهمان نوازی مردم بافق تشکر کرد و گفت: مدتی که در شهرستان بافق بودیم بسیار تجربه خوبی در زندگی خود داشتیم.

وی ضمن تقدیر و تشکر از همکاری و تلاش شهردار بافق، افزود: تیم ۲۰ نفره هنرمندان که ده روز در بافق اقامت داشتیم از مکان های تفریحی، گردشگری  و معادن و شن زارها و دو کمپ تفریحی بازدید کردیم که بسیار عالی بود.

 

عکس: mtb

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده