رفتن به بالا
  • پنجشنبه - ۱۷ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۳
  • کد خبر : ۲۶۳۶۲
  • چاپ خبر : صنایع دستی بافق باید در سطح ملی معرفی شود

صنایع دستی بافق باید در سطح ملی معرفی شود

مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان يزد بر لزوم معرفي صنايع دستي شهرستان بافق در سطح ملي تأكيد كرد.  به گزارش آفتاب بافق؛ فاطمه دانش‌یزدی  با اشاره به اینکه همه شهرستان‌های استان یزد قابلیت تبدیل شدن به قطب گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی را دارا هستند، اظهار داشت: در طول ایام تعطیلات […]

مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان يزد بر لزوم معرفي صنايع دستي شهرستان بافق در سطح ملي تأكيد كرد.

 به گزارش آفتاب بافق؛ فاطمه دانش‌یزدی  با اشاره به اینکه همه شهرستان‌های استان یزد قابلیت تبدیل شدن به قطب گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی را دارا هستند، اظهار داشت: در طول ایام تعطیلات نوروز تقریبا از همه شهرستان‌های استان در قالب برنامه‌هایی که به نام روز شهرستان نامگذاری شده بود، شرکت کردیم که خوشبختانه همه شهرستان‌ها در حوزه‌های گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی بسیار موفق ظاهر شدند.

وی با اشاره به اینکه بافق از جمله شهرستان‌هایی است که هم به لحاظ گردشگری و هم به لحاظ صنایع دستی حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد اما جاذبه‌های آن مغفول مانده است، افزود: شهرستان بافق نه تنها در زمینه گردشگری بلکه در حوزه صنایع دستی پیشرو است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد بیان کرد: با توجه به پیشینه تاریخی شهرستان بافق، این شهرستان می‌تواند نه تنها در محور گردشگری بلکه در زمینه صنایع دستی نیز در سطح استان و کشور معرفی شود.

وی خاطرنشان کرد: مستندسازی باستان‌شناسی نیز می‌تواند به عنوان فاز اول پژوهش‌های تاریخی شهرستان بافق در حوزه میراث فرهنگی مورد توجه قرار گیرد و اگر برنامه‌ای هدفمند در این زمینه وجود داشته باشد، از آن استقبال می‌کنیم.

دانش‌یزدی بیان کرد: در حوزه گردشگری در بافق تورهای گردشگری مجزا فراهم شده و با توجه به روند رو به رشد گردشگری، می‌توان خدمات بهتری برای شهروندان فراهم کرد و در همین راستا تمام مردم مسؤول توسعه شهر و توسعه گردشگری هستند.

وی تأکید کرد: اگر تسهیلات ویژه در اماکن تاریخی داشته باشیم باعث رونق در منطقه خواهد بود که البته این امر با کمک بخش خصوصی تحقق خواهد یافت.

منبع: فارس

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده