رفتن به بالا
  • یکشنبه - ۲۰ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۵
  • کد خبر : ۲۶۴۸۱
  • چاپ خبر : 20 فروردین سالروز شهادت سید مرتضی آوینی (روز هنر انقلاب اسلامی)

20 فروردین سالروز شهادت سید مرتضی آوینی (روز هنر انقلاب اسلامی)

۲۰ فروردین ماه یادآور عروج هنرمند فرزانه، راوی باصفای روایت فتح، سردبیر مجله ادبی و هنری سوره و مسئول واحد تلویزیونی حوزه هنری، سید مرتضی آوینی است. آفتاب بافق؛ ۲۰ فروردین ماه یادآور عروج هنرمند فرزانه، راوی باصفای روایت فتح، سردبیر مجله ادبی و هنری سوره و مسئول واحد تلویزیونی حوزه هنری، سید مرتضی آوینی […]

۲۰ فروردین ماه یادآور عروج هنرمند فرزانه، راوی باصفای روایت فتح، سردبیر مجله ادبی و هنری سوره و مسئول واحد تلویزیونی حوزه هنری، سید مرتضی آوینی است.

آفتاب بافق؛ ۲۰ فروردین ماه یادآور عروج هنرمند فرزانه، راوی باصفای روایت فتح، سردبیر مجله ادبی و هنری سوره و مسئول واحد تلویزیونی حوزه هنری، سید مرتضی آوینی است. بیستم فروردین ماه هر سال را که مصادف با شهادت این هنرمند متعهد و انقلابی است؛ روح بلند این هنرمند دلسوخته جبهه‏های حق علیه باطل را ارج می نهیم و به روان پاکش درود می فرستیم. پس از شهادت سید مرتضی بود که بنا بر پیشنهاد شاعران، نویسندگان و هنرمندان حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی به مقام معظم رهبری و با موافقت ایشان، این روز؛ به عنوان روز هنر انقلاب اسلامی نامگذاری شد.

“شهید مرتضی آوینی” در روز جمعه بیستم فروردین سال 1372 هنگامی که برای تولید مجموعه‌ای جدید از “روایت فتح” به فکه،‌ منطقه‌ عملیاتی و الفجر مقدماتی به همراه گروه رفته بود، براثر انفجار مین به شهادت رسید. “پیکر شهید سید مرتضی آوینی 22 فروردین با حضور مقام معظم رهبری و هنرمندان و نویسندگان تشییع و در بهشت زهرا (س) به خاک سپرده شد.  “

هرچند که فیلم‌های “روایت فتح” تا آن زمان در میان مردم مشهور بود، اما تا آن زمان کسی نمی‌دانست که سازنده این فیلم ها کیست؛ نه در “روایت فتح” و نه در هیچ کدام از فیلم‌هایی که او کارگردانی و تدوین کرده بود، نام عوامل عنوان نمی‌شد و” آوینی” به تصمیم خود وفادار مانده بود.

“شهید مرتضی آوینی” تصمیم گرفته بود که دیگر چیزی که حدیث نفس باشد ننویسد و دیگر از خودش سخنی به بیان نیاورد.  “

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده