رفتن به بالا
  • سه شنبه - ۲۲ فروردین ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۱
  • کد خبر : ۲۶۶۷۰
  • چاپ خبر : اعتکاف؛ مجال بندگی و لحظات عاشقانه معبود و بنده مبارک

اعتکاف؛ مجال بندگی و لحظات عاشقانه معبود و بنده مبارک

اعتکاف میثاقی ست دوباره، عهدی ست صدباره و نگاهی است یک باره به عمق ناپیدای عشق  آفتاب بافق؛ ماه رجب ماه سلوک و زدودن زنگارهاي شيطاني از آيينه دل است؛ ماه ولايت و برافروختن چراغ معرفت در شبستان وجود است، ماه رجب ماه اعتکاف است. اعتکاف، فرصت مناسبي است تا انسان که در پيچ و […]

اعتکاف میثاقی ست دوباره، عهدی ست صدباره و نگاهی است یک باره به عمق ناپیدای عشق

 آفتاب بافق؛ ماه رجب ماه سلوک و زدودن زنگارهاي شيطاني از آيينه دل است؛ ماه ولايت و برافروختن چراغ معرفت در شبستان وجود است، ماه رجب ماه اعتکاف است.

اعتکاف، فرصت مناسبي است تا انسان که در پيچ و خم هاي ماديات غرق شده، خود را بازيابد و از خدا بخواهد او را در راه راست ثابت قدم نگه دارد تا به درياي بي کران انس و مهر خداوند بپيوندد که سراسر مغفرت و رحمت است.

در اعتکاف، بايد زمام دل و جان را به دست خدا سپرد و همه اعضا و جوارح را در حصار اراده حق به بند کشيد، به خويشتن پرداخت و معايب، کاستي ها و دردهاي خود را شناخت و در جست وجوي درمان بود، بايد نامه عمل را مرور کرد و به فکر تدارک و جبران فرصت هاي ازدست رفته بود.

در اعتکاف، مي توان به مرگ انديشيد و خود را براي حضور در پيشگاه خداي مهربان آماده کرد.

در فضيلت اعتکاف، همين بس که معادل طواف کعبه و همتاي رکوع و سجود است. آري اعتکاف ميثاقي ست دوباره، عهدي ست صدباره و نگاهي ست يک باره به عمق ناپيداي عشق.

سه روز خود را براي او مخلص کردن، عشق را در سحر معنا کردن و روزه را آغاز وصال دانستن.

اعتکاف، حج کوچکي است در دل، عمره بزرگي است در نفس، قربانگاه زيبائي است در قلب.سه شب بيداري از سوز عشق و بيزاري از دنيا و خود را در زمزم معرفت شستشو دادن.

معتكف همه گناهان را در بند میكند. مانند كسى كه همه خوبی ‏ها را انجام داده است به او پاداش داده می‏ شود.

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده