رفتن به بالا
  • چهارشنبه - ۲۳ فروردین ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۲
  • کد خبر : ۲۶۷۴۹
  • چاپ خبر : “پاسخ به راه نیمه تمام “

“پاسخ به راه نیمه تمام “

به قلم : عالیه نقیب الذاکرین( مهرگان) به نام خدایی که هیچ چیز را بی دلیل خلق نکرد جناب آقای دکتر ارجمند، نوشتۀ شما را خواندم . راه نیمه تمام که دغدغۀ این روزهای خیلی از مردم ماست.  می دانم که از سر دلسوزی قلم دست گرفتید و برای مردم خوبمان نوشتید سپاسگزارم . شما […]

به قلم : عالیه نقیب الذاکرین( مهرگان)

به نام خدایی که هیچ چیز را بی دلیل خلق نکرد

جناب آقای دکتر ارجمند، نوشتۀ شما را خواندم . راه نیمه تمام که دغدغۀ این روزهای خیلی از مردم ماست.

 می دانم که از سر دلسوزی قلم دست گرفتید و برای مردم خوبمان نوشتید سپاسگزارم . شما استاد هستید و احترامتان واجب . ولی اجازه دهید به عنوان فردی علاقه مند به محیط زیست و مردمم پاسخ کوتاهی به نگاشته شما بدهم :

 نزدیک به 10 سال است در طبیعت و محیط زیست شهرم به تحقیق و پژوهش مشغولم . ثمرۀ آن کتاب یوز ایرانی است همچنین کتاب منتشر نشدۀ حیات وحش بافق که به امید خدا تا چند ماه آینده زیر نظر استاد قلم آقای زاده رحمانی منتشر خواهد شد . سبزدشتی ها مردمانی فهیم ، مهربان و عاشق طبیعت هستند . این را همۀ ما می دانیم اما چرا به خود اجازه می دهیم گاهی سخنانی بگوئیم ، چیزهایی بنویسیم یا وعده هایی بدهیم و با روح و روان آنها بازی کنیم . مردم سبزدشت حق دارند از بهترین امکانات استفاده کنند . این روزها به گونه ای این عزیزان را به تکاپو در آوردند که مجبور شدند  مسافتی طی کنند و حرف خود را به غیر بزنند . مگر نبودند در همین شهر کسانی که به مردم وعدۀ ساخت جاده دادند ؟ کجایند؟ ادارۀ محیط زیست به وظیفه خودش عمل می کند پاسداری از حیات وحش و محیط پیرامون ما . آنچه آنها می خواهند حفظ شود، برای مردم سبزدشت مهم است این منطقه گنجینه ای است برای آینده آنها و فرزندانشان . مشکلی که پیش آمده ، نتیجۀ وعده هایی است که بدون علم و آگاهی از یک موضوع مهم به آنها دادند و عمل نکردند. به طور حتم سیزدشتی های مهربان حاضر نیستند هر از گاهی جسد له شدۀ جانوران را از زیر چرخ موتور و ماشین خود بیرون بکشند . مردو زن و پیرو جوان سبزدشتی حق دارند راه آسفالت و راحت بخواهند . آنان که وعده شان داده اند بیایند و برایشان بگویند که این مشکل زیست محیطی است و کارشناسان باید برایش راه حل بیندیشند . نه من نه هیچ کس دیگر دانش آن نداریم تا توضیحی برای بود و نبود جاده در آن منطقه بدهیم . کسانی که کارشناس محیط زیستند با گریه می گویند جاده به ضرر مردم و محیط زیست است . چرا سکوت و آرامش را از مردم بگیریم ، کار را به دست متخصصان بسپاریم ، بیایند بررسی کنند ، ببینند با چه راه حلی می توان به مردم یاری کرد . ما همۀ همشهریانان را دوست داریم و از ناراحتی آنها ناراحتیم ولی می گوییم هر از گاهی ندانسته سر آب و آتششان نیندازیم و آزرده خاطرشان نکنیم .

فرموده اید اهالی منطقه می توانند نقش دیده بان را ایفا کنند، کدام یک از اهالی ساده دل و مهربان سبزدشتی را جلو تفنگ شکارچی بفرستیم ؟ آیا آنها در زمینۀ حفاظت جانوران تخصص دارند؟ یا می توانند جلو ماشین های تند و پرسرعت شکارچیان را بگیرند ؟ طرفداران محیط زیست مخالف مردم نیستند ، مخالف ضربه زدن به داشته های آنها هستند . آن محیط از آن آنهاست و باید علمی حفظ شود .

آن فعالانی که فرمودید به نهادهای دولتی فشار می آورند ، خود ساعت ها در این محیط به تحقیق پرداخته اند می توانید از بالاترین مسئول شهر بپرسید ، بافق بهشت گربه سانان ایران است این را ما نمی گوئیم ، سخن کارشناسان و نخبگانی است که بارها از این منطقه بازدید کرده اند ، روزها در کوهها چادر زده اند و عکس گرفته اند و از تنوع زیست محیطی منطقۀ بافق به وجد آمده اند . از شما نیست که واقعیت را نادیده بگیرید .بگذاریم مردم از بهترین راه به خواسته خود برسند . ماههاست که از پستانداران شهرمان می نویسم ولی هنوز به پایان آن نرسیده ام شما چگونه خیلی راحت پژوهش چند سالۀ افراد را زیر سوال می برید؟ ما همه دنبال تدبیری هستیم تا به بهترین شکل همشهریانمان را یاری برسانیم اما نه با جملاتی که آنها را بیشتر آتش بزند و غمگینشان سازد  در پایان باز از شما یار دیرینه قلم سپاسگزارم .

 

ارسال دیدگاه


4 دیدگاه برای ““پاسخ به راه نیمه تمام “”

  • کاملا درست است

  • وقتی خودت آتیش میگیری دلیل نیست مردم هم آتیش گرفتن

  • باسلام
    اصولا در رابطه بامسائل محیط زیست ومنابع طبیعی هرگونه طرح بدون درنظر گرفتن مشارکت مردم محلی وفقط اتکا به متخصصین تحصیلکرده منجر به شکست می باشد

  • خانم نقیب مطلبتون خیلی عالی بود
    ببخشدچون نظرات درباره مطلب آقای ارجمندراحذف میکنن اینجا نظرگذاشتیم
    گفته بودم دکترارجمنددکترای زبان عربی دارن نه علوم انسانی که مثل دکترعمومی که همه جاصاحب نظرباشن
    یه بچه هم می دونه ماشینها علاوه برله کردن حیوانات زیر چرخها انسانهارانیز این جاده به دره می فرستد
    ایشون یاانجاخانه دارند یاآقای طالبی موری آبادی از استانداری بهشون گفتن بنویسنددرموردجاده گزو

ارسال دیدگاه

error: متن حفاظت شده