رفتن به بالا
  • یکشنبه - ۲۷ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۷
  • کد خبر : ۲۶۸۷۳
  • چاپ خبر : خانواده های شاد و سالم، زمان بیشتری را برای بودن با یکدیگر صرف می کنند

خانواده های شاد و سالم، زمان بیشتری را برای بودن با یکدیگر صرف می کنند

خانواده ای شاد و سالم است که ضمن برخورد خوش با یکدیگر، زمان های بیشتری را برای بودن با یکدیگر صرف می کنند. آفتاب بافق ، برای داشتن خانواده سالم و شاد، زمان های بیشتری را برای بودن با یکدیگر بگذرانید، نه به این معنا که بیشتر در خانه باشید و اوقاتتان را پای تلویزیون […]

خانواده ای شاد و سالم است که ضمن برخورد خوش با یکدیگر، زمان های بیشتری را برای بودن با یکدیگر صرف می کنند.

آفتاب بافق ، برای داشتن خانواده سالم و شاد، زمان های بیشتری را برای بودن با یکدیگر بگذرانید، نه به این معنا که بیشتر در خانه باشید و اوقاتتان را پای تلویزیون و اینترنت تلف کنید! بلکه منظور، صحبت کردن، بازی کردن، نوازش کردن فرزندان و برگزاری جلسات خانوادگی در جهت برنامه ریزی جمعی برای آینده است. این نوع تماس به فرزندان احساس امنیت در محیط خانه و خانواده می دهد و برای والدین سرشار از حس های مثبت و شادی آور خواهد بود.

برای داشتن خانواده سالم و شاد، هر چند مدت، دکوراسیون اتاق ها را تغییر دهید که هم بدون هزینه است و هم باعث ایجاد حس تازگی، شادی و انرژی در افراد خانه می شود. طراحی و رنگ اتاق ها را طوری انتخاب کنید که باعث تنش و اضطراب نشود. در چنین فضایی انجام اموری مانند بازی، جلسات خانوادگی و یا حتی آشپزی لذت بخش خواهد بود.

برای داشتن خانواده سالم و شاد، ورزش جمعی را فراموش نکنید. با فرزندان خود به دوچرخه سواری بروید و اوقاتی را برای پیاده روی و نرمش در نزدیک ترین پارک بگذرانید.

والدین عزیز: برای رفتارهای خوب فرزندان خود پاداش در نظر بگیرید؛ پاداش دادن به بچه ها می تواند انجام رفتارهای خوب را در آن ها تقویت کند از جمله این پاداش ها می تواند گردش های خارج از شهر، بازدید از باغ وحش، رفتن به سینما و موارد مشابه  باشند.

برای داشتن خانواده سالم و شاد، مطالعه و شنیدن کتاب را در امور هفتگی خود جای دهید؛ خواندن کتاب با صدای بلند برای بچه ها تاثیرگذار است. همچنین ترغیب کردن آن ها به نوشتن خاطرات روزانه و یا داستان های کوتاه نیز بسیار مفید است.

برای داشتن خانواده سالم و شاد، قدردانی از یکدیگر را فراموش نکنید، راه های مختلف را برای نشان دادن ارزش و احترامی که برای یکدیگر قائل هستید امتحان کنید. شادی و رفتارهای مثبت و متقابل فرزندان و والدین در این مساله بسیار موثرند.

زن و مرد هر دو همسری را ترجیح می دهند که حسن خلق داشته و در برخورد با اطرافیان بویژه اعضای خانواده، خوش برخورد باشد و درناملایمات و سختی های زندگیرصبور و بردبار بوده و احساس مسئولیت داشته باشند.

افرادی که در محیط خانه و خانواده با خشونت برخورد می کنند و یا تندخو هستند آسایش و امنیت را از محیط خانه سلب نموده و موجبات آزردگی اطرافیان را فراهم می آورند؛ در چنین محیطی نمی توان انتظار داشت که خانواده در آرامش و امنیت خاطر به سوی پیشرفت و تعالی گام بردارد.

منبع: خبرنگار پایگاه خبری پلیس

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده