رفتن به بالا
  • دوشنبه - ۲۸ فروردین ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۱
  • کد خبر : ۲۶۹۰۲
  • چاپ خبر : برگزاری جشنواره خیرین مدرسه ساز و مدرسه یار با طرح “یک شاخه گل ، یک فرصت”
گزارش تصویری؛

برگزاری جشنواره خیرین مدرسه ساز و مدرسه یار با طرح “یک شاخه گل ، یک فرصت”

سومین جشنواره خیرین مدرسه ساز و مدرسه یار با موضوع “طرح یک شاخه گل، یک فرصت”  امروز در سالن کانون شهید باهنر بافق برگزار شد. به گزارش آفتاب بافق؛ سومین جشنواره خیرین مدرسه ساز و مدرسه یار (طرح یک شاخه گل یک فرصت) با حضور امام جمعه ، شهردار، رئیس شورای شهر  مدیر آموزش و […]

سومین جشنواره خیرین مدرسه ساز و مدرسه یار با موضوع “طرح یک شاخه گل، یک فرصت”  امروز در سالن کانون شهید باهنر بافق برگزار شد.

به گزارش آفتاب بافق؛ سومین جشنواره خیرین مدرسه ساز و مدرسه یار (طرح یک شاخه گل یک فرصت) با حضور امام جمعه ، شهردار، رئیس شورای شهر  مدیر آموزش و پرورش و تنی چند از مسئولان  شهرستان بافق در کانون شهید باهنر  برگزار شد.

در این مراسم، مدیرآموزش و پرورش بافق ضمن تقدیر و تشکر از حضور کلیه خیران شهرستان بافق ، بویژه اولیای خیر  گفت: در شهرستان بافق ۴مدرسه وجود دارد که بصورت دو شیفت اداره می شود و دانش آموزان  باید به صورت شیفت در گردش یک هفته صبح و یک هفته بعد از ظهر (دخترانه و پسرانه) تحصیل کنند.

“علی اصغر رنجبر” افزود:مدارسی نیز وجود دارد که به علت زمان ساخت آن که بسیار قدیمی می باشد ایمن نیست و باید تخریب و بازسازی و یا مقاوم سازی شود.

“رنجبر” در ادامه، از کلیه کسانی که در ساخت و تجهیز یا در اختیار قرار دادن زمین برای ساخت مدارس اقدام کرده اند تقدیر و تشکر کرد  (از جمله : فرمانداری بافق ، شرکت سنگ آهن مرکزی در ساخت ۴ مدرسه با مشارکت ۳۵ درصدی ،

اداره کل نوسازی مدارس استان یزد ) . وی همچنین از همکاری دیگر خیرین مدرسه ساز از جمله “مهندس ایرانمش”، “مهندس معظمی”، “مهندس ابراهیمی”، “مهندس ابویی ” ” حاج ولی الله فلاح”،”حاج علی اصغر خادمیان ” خانواده مرحومین : “حاج سیدعلی هاشمی”،  “حاج رضا جمالی” و ” حاج حبیب الله رنجبر”  که در امر مدرسه سازی و مدرسه یاری مشارکت فعال داشته اند تقدیر و تشکرکرد.

مدیرآموزش آموزش و پروش در ادامه از اجرای طرح “یک شاخه گل ، یک فرصت ” برای اولین بار در سطح شهرستان بافق جهت ساخت مدارس خبر داد  که  با حضور مسئولان شهرستان،  در ازای اهداء مبلغ ۵ میلیون تومان توسط خیرین، یک شاخه گل به همراه سند همکاری به آن ها اهداء گردید .

نکته قابل توجه در این امر، مشارکت و حضور خیرینی بود که بیش از یک شاخه گل دریافت کردند من جمله این که یکی از خیرین با دریافت ۵ شاخه گل رز ۲۵ میلیون تومان اهدا کرد.

مدیر آموزش و پرورش ضمن تقدیر از این مشارکت اولیای خیر ، ازحاضرین درخواست کرد: این موضوع را به دیگر  خیرین اطلاع رسانی کنندو  آموزش و پرورش را در این زمینه یاری کنند.

امام جمعه شهرستان بافق نیز اظهار داشت: کار خیر در دنیا به مثابه پرداخت بیمه هست که در آخرت ،  اندوخته آن انسان را کمک می کند.

حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی ادامه داد: اگر امروز به ساخت مدارس کمک کنیم باقیات الصالحات برای ما است در حالی که عده ای معتقدند با انفاق سرمایه ، دارایی انسان کم می شود ، اما این واقعیت ندارد.

امام جمعه بافق در ادامه یادآور شد: ما با ساخت حسینیه ها و مساجد مخالفتی نداریم ؛ اما این که حسینیه ای با هزینه های سرسام آور ساخته شود و به مدت ۱۰ روز مورد استفاده قرار گیرد و در طول سال بلا استفاده بماند و فرزندان این مرز وبوم  در مدارس دچار مشکلات عدیده باشند مخالفیم.

حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی، قرار داشتن مدارس دو شیفت و تخریبی در شهرستان غنی بافق را باعث تعجب دانست و گفت: چرا باید فرزندان ما در مدارس دو شیفت و بدون کیفیت قرار گیرند ؟ما نیاز به کمک خیرین داریم تا در ساخت وتجهیز مدارس آموزش وپرورش را  یاری کنند.

وی تصریح کرد: فکر و اندیشه آموزش و پرورش قابل تقدیر می باشد و باید در این راستا یاری رساند و مشکلات آموزشی و تربیتی  را حل و فصل کرد.

امام جمعه بافق در پایان اظهار داشت: ساخت مدارس و حضور فرزندان ما که در آینده برای جامعه مفید باشند ثواب و اجر اخروی دارد.

گفتنی است، قرائت دکلمه، شعرخوانی و پخش کلیپی از مشکلات دانش اموزان در مدارس دو شیفت و مدارس با عمر بالا ، از دیگر برنامه های این جشنواره بود.

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده