رفتن به بالا
  • سه شنبه - ۲۹ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۵
  • کد خبر : ۲۶۹۴۲
  • چاپ خبر : ۲۹ فروردین؛ روز ارتش گرامی باد

۲۹ فروردین؛ روز ارتش گرامی باد

یکی از روزهای ارزشمند در کشور ما گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و تمام ارتشی های بزرگوار و ارزشمند است. به گزارش آفتاب بافق، ۲۹ فروردین، مصادف با روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و بزرگداست حماسه آفرینی های دلاورمردان نیروی زمینی ارتش است. امام امت(ره) به عنوان بزرگترین حامی اراش پای در میان نهاد […]

یکی از روزهای ارزشمند در کشور ما گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و تمام ارتشی های بزرگوار و ارزشمند است.

به گزارش آفتاب بافق، ۲۹ فروردین، مصادف با روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و بزرگداست حماسه آفرینی های دلاورمردان نیروی زمینی ارتش است.

امام امت(ره) به عنوان بزرگترین حامی اراش پای در میان نهاد و نقشه شوم دشمنان انقلاب را نقش برآب نمود و طی پیامی با قاطعیت هر چه تمامتر، ضرورت حفظ ارتش را اعلام و در جهت انسجام، یکپارچگی و وحدت ارتش، فرمان تاریخی و مهمی را صادر فرمودند: روز چهارشنبه ۲۹ فروردین روز ارتش اعلام می شود، ازتش محترم در این روز در شهرستان های بزرگ با سلز و برگ به رژه بپردازند و پشتیباتی خود را از جمهوری اسلامی و ملت بزرگ ایران و حضور خود را برای فداکاری در راه استقلال و حفظ مرزهای کشور اعلام نمایند.

با نگاهی گذرا به تاریخ خونبار انقلاب اسلامی در می یابیم که از لحظه نخست پیروزی اتقلاب، ارتش و ارتشیان، عشق و علاقه و میل باطنی خود را به حرکت ستم سوز و توفنده انقلاب اسلانی ایران به رهبری امام راحل ابراز داشتند و در اثبات این معنا فداکاری ها، تلاش ها و ایثار گری های بسیاری به خرج دادند.

همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی، ارتش رژیم شاهنشاهی که پیکره اصلی آن را جوانان برومند خانواده های مسلمان و اغلب ، مستضعف ایرانی تشکیل می داد به ندای آسمانی رهبر انقلاب لبیک گفت و همصدا با ملت در براندازی نهایی رژیم ستمشاهی به ستیز بی امان با دشمنان داخلی و خارجی پرداخت.

در آستانه انقلاب رهنمودهای حضرت امام خمینی  (ره) ، بر آگاهی دلاورمردن ارتش نسبت به ماهیت ضداسلامی و غیرمردمی رژیم پهلوی افزود و وجدان های بیدار و فطرت های آلوده نشده ارتشیان را در سطوح مختلف بیدار کرد.

فرار نظامیان از پادگان ها، خودداری از مقابله با مردم، هم صدایی با مردم در راهپیمایی ها، بیعت پرسنل نیروی هوایی با حضرت امام در ۱۹ بهمن، سرپیچی از دستورات فرماندهی طاغوتی، شرکت در خنثی کردن کودتای ۲۱ بهمن ۱۳۵۷ و … از نتایج ارزنده برخورد حکیمانه امام خمینی(ره) با ارتش بود.

با پیروزی انقلاب و تحول و دگرگونی در همه عرصه ها، یکی از مسائل مطرح به خصوص در نیروهای مسلح این بود که دیدگاه انقلاب و امام نسبت به ارتش و تکلیف ارتش در نظام اسلامی چیست؟

در چنین جوی که دشمنان انقلاب و نیز برخی دوستان ناآگاه انقلاب نغمه شوم انحلال ارتش را سر داده بودتد و ارتش در حساسترین شرایط حیات خود بود امام خمینی(ره) نقشه دشمنان را نقش برآب کرده و طی پیامی تاریخی بر ضرورت حفظ ارتش و انجام وحدت و نظم در ارتش تاکید نمودند.

ایشان در این پیام روز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۳۵۸ را روز ارتش اعلام نمودند و از ارتش خواستند که در این روز با ساز و برگ نظامی به رژه بپردازند و پشتیبانی خود را از جمهوری اسلامی و ملت بزرگ ایران و حضور خود را برای فداکاری در راه استقلال و حفظ مرزهای کشور اعلام نمایند.

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده