رفتن به بالا
  • دوشنبه - ۱۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۸
  • کد خبر : ۲۷۲۵
  • چاپ خبر : نشست خبري فرماندار بافق با اصحاب رسانه و مطبوعات شهرستان

نشست خبري فرماندار بافق با اصحاب رسانه و مطبوعات شهرستان

به گزارش روابط عمومي فرمانداري بافق ؛ فرماندار بافق در نشست با خبرنگاران شهرستان در ابتدا با اشاره به وضعيت و فعاليت پيمانکاران بزرگراه بافق – يزد گفت: يکي از مباحث اصلي و زير ساختي در توسعه هر شهر جاده و راه دسترسي مي باشد. " سيد مهدي طلايي مقدم" افزود: در اولين سفر معاون […]

به گزارش روابط عمومي فرمانداري بافق ؛ فرماندار بافق در نشست با خبرنگاران شهرستان در ابتدا با اشاره به وضعيت و فعاليت پيمانکاران بزرگراه بافق – يزد گفت: يکي از مباحث اصلي و زير ساختي در توسعه هر شهر جاده و راه دسترسي مي باشد.

" سيد مهدي طلايي مقدم" افزود: در اولين سفر معاون عمراني استاندار به شهرستان بافق به اين موضوع رسيدگي شد که نهايتا با پيگيريهاي بعمل آمده و تشکيل جلسه در دفتر معاون عمراني استاندار مبلغ 150 ميليارد ريال بابت خريد ميلگرد اختصاص يافت که مقرر شد توسط شرکت سنگ آهن به محل کارگاه حمل کند.

وي با اشاره به مشکلات پيمانکار فاز سوم گفت: با پيگيري و هماهنگي هاي لازم دو پيمانکار ديگر براي قطعه سوم در نظر گرفته شد تا انشاالله در مجموع با سه پيمانکار اين قطعه سريعا به اتمام برسد .

طلايي مقدم از شروع کار پيمانکار انتخابي دوم  در دو هفته گذشته خبر داد و گفت: با انتخاب پيمانکاردوم عمليات زيرسازي و احداث ابنيه فني از ورودي بافق به طول 15 کيلومتر را شروع شده که به دنبال آن در تاريخ 19 آبان پيمانکار سوم نيز مشخص خواهد شد.

وي خاطر نشان کرد: با انتخاب پيمانکار سوم عملا سه پيمانکار قطعه سوم بزرگراه يزد –بافق را که 45 کيلومتر مي باشد با احداث ابنيه فني و زيرسازي را به اتمام خواهند رساند که آسفالت آن نيز هر 10 کيلومتري که زيرسازي به طور کامل انجام شد صورت خواهد گرفت.

فرماندار بافق از عقب ماندگي اين پروژه به خاطر جريانات اخير شهرستان ياد کرد و گفت: اميدواريم اگر مشکل يا دغدغه اي بوجود نيايد در سه ماهه اول سال آينده شاهد بهره برداري اين پروژه باشيم.

سيد مهدي طلايي مقدم با اشاره به روند احداث داروخانه هلال احمر در بافق گفت: براي پروژه مذکور اعتباري از محل 2درصد عمراني اختصاص داده شد ولي نقشه هاي موجود به تاييد جمعيت هلال احمر استان نرسيده بوده که با پيگيري هاي مکرر اين مهم ديروز طي تماس تلفني با مدير عامل جمعيت هلال احمر استان « دکتر پارسائيان» تاييد شد و از هفته آينده کاراحداث داروخانه هلال احمر در ميدان وليعصر شروع خواهد شد.

نماينده عالي دولت تدبير و اميد در شهرستان بافق در ادامه در خصوص تقسيمات کشوري و خطوط مرزي شهرستان خطاب به خبرنگاران گفت: در بحث تقسيمات کشوري کليات اين طرح اين است که دولت طرح جامع تقسيمات کشوري در دستور کار خود قرار داده و در رابطه با خط مرزي تقسيمات کشوري بافق مکاتباتي به صورت محرمانه انجام شده است که اميدواريم در طرح جامع تقسيمات کشوري خطوط مرزي و منطقه هاي مورد نظر اعمال شود.

فرماندار در سوال يکي از خبرنگار مبني بر عدم اختصاص عوارض 2 درصد از سوي فرمانداري به شهرداري از ابتداي سال تاکنون گفت: اختصاص عوارض 2 درصد در بخشنامه 14 بندي از سوي استاندار به فرماندار تفويض شده است که اختصاص اين اعتبارات بايد در چهار چوب دستور العمل طبق بخشنامه باشد که ما در رابطه با پرداخت اعتبارات به طرح هاي مصوب شهرداري هيچگونه محدوديتي نداريم.

وي افزود: در جلسات متعددي که با اعضاي شوراي شهر داشتيم از اعضا خواستيم که طرح هاي که درخواست اعتبار دارد به تصويب دفتر فني استانداري برسد که با مصوب شدن اين طرح ها ميتوان اداره راه و شهرسازي را ملزم کرد تا در بحث تامين زمين همکاري کند و بسياري از هزينه هايي که در رابطه با آزادسازي هزينه مي شود را در موارد ديگر خرج نمود.

طلايي مقدم با اشاره به برنامه هاي تدوين شده ويژه محدوده ميدان امامزاده عبدالله(ع) خاطر نشان کرد: گره اقتصادي، فرهنگي و اجتماعي شهر بافق در محدوده امامزاده عبدالله است که با ساماندهي و ارائه طرح مناسب شاهد رفع اين مشکل خواهيم بود همچناني که در سند چشم انداز 1404 هم محوريت توسعه شهرستان امامزاده عبدالله بيان شده است.

فرماندار بافق ضمن تاکيد بر وجود فرهنگ بالاي مردم شهرستان تصريح کرد:هر شهر يک پتانسلهاي خوبي که مي شود به عنوان برند از آن استفاده کرد دارد ، بافق با توجه فرهنگ بالاي مردمي از پتانسيلهايي چون وجود يوز آسيايي و چهره هاي ماندگار مي تواند در حوزه فرهنگ گامهاي موثري بردارد.

طلايي مقدم هم صدايي و همدلي مسئولين ذيربط را در اين حوزه خواستار شد و گفت: در مسائل فرهنگي جاي کار بسيار است فقط بايد در نحوه پيگيري و اخذ مطالبات بازنگري هايي صورت گيرد.

وي به اولين ديدار خود با مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان اشاره کرد و گفت: در اولين ديدار به بررسي مشکلات و کمبود فضاهاي فرهنگي شهرستان از جمله سينما ديجيتال و اماکن تفريحي اشاره شده که به دنبال آن در کميسيون فرهنگي نشست هم انديشي شهرستان نيز بررسي و پيگيري مي شود.

طلايي مقدم با اشاره به مباحث شرکت سنگ آهن مرکزي و واگذاري 5/28 درصد از بلوک سنگ آهن گفت: با پيگيري هايي که از سوي مسئولان استان و شهرستان انجام شد با موافقت دولت مبني بر توقف کامل واگذاري 5/28 درصد سهام شرکت سنگ آهن مرکزي براين شد تا با نظر مسئولان استان و شهرستان سرمايه گذار خصوصي با اولويت بومي در غير اين صورت اگر سرمايه گذار غيربومي وارد شد با شرايط سازمان خصوصي سازي اين سهام واگذار شود.

وي در ادامه به طرحهاي در حال احداث شرکت سنگ آهن مرکزي اشاره کرد و گفت :دو طرح عظيم گندله 5 ميليون تن با منابع داخلي شرکت احداث و طرح کنسانتره و فولاد کسري با همکاري بخش خصوصي و شرکت سنگ آهن به مرحله اجرا در خواهد آمد.

در ادامه سوالاتي در حوزه عوارض فروش معادن بافق ، گاز رساني به بافق مطرح شد که فرماندار به اين سوالات جواب داد.

 طلايي مقدم در پايان با اشاره به اينکه گام اول رسيدن به توسعه هم صدايي و همنوايي است گفت: اصحاب رسانه تلاش کنند تا با گفتار و قلم صادق خود در ايجاد وحدت ، همدلي و صداقت، اعتماد مردم را نسبت به مسئولان و نظام دوچندان کنند.

به گزارش آفتاب بافق :

IMG_1056 IMG_1064 IMG_1066 IMG_1070 IMG_1074 IMG_1075 IMG_1081 IMG_1088 IMG_1096عکس : محمد رضا پور فتاحی بافقی

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده