رفتن به بالا
  • جمعه - ۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۴
  • کد خبر : ۲۷۳۵۰
  • چاپ خبر : حضور مردم در پای صندوق های رای، استحکام نظام است
امام جمعه بافق:

حضور مردم در پای صندوق های رای، استحکام نظام است

امام جمعه شهرستان بافق، در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن تبریک فرا رسیدن ماه شعبان و ایام ولادت ائمه اطهار در این ماه،گفت: حضور مردم در پای صندوق های رای، استحکام نظام است. به گزارش آفتاب بافق؛ حجت الاسلام سید جواد سلیمانی با گرامیداشت روز پاسدار ، نهضت عاشورا را نهضتی ماندگار و […]

امام جمعه شهرستان بافق، در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن تبریک فرا رسیدن ماه شعبان و ایام ولادت ائمه اطهار در این ماه،گفت: حضور مردم در پای صندوق های رای، استحکام نظام است.

به گزارش آفتاب بافق؛ حجت الاسلام سید جواد سلیمانی با گرامیداشت روز پاسدار ، نهضت عاشورا را نهضتی ماندگار و جاویدان در تاریخ دانست و گفت: اگر امروز انقلاب و نظام اسلامی شکل گرفته است به برکت قیام امام حسین (ع) است .

وی افزود: کربلا یعنی اسلام و ولایت و نهضت عاشورا مکتب تشیع و اسلام را زنده کرد و این نهضت حرمت دارد.

سلیمانی با بیان اینکه پاسداران انقلاب باید به خود افتخار کنند که ولادت حضرت امام حسین (ع) به این روز پاسدار نامگذاری شده است تصریح کرد: پاسداران وبسیجیان در طول دفاع مقدس حق را ادا و تا توان آخر از انقلاب و اسلام دفاع کردند.

وی گفت: پاسداران انقلاب بعداز دفاع مقدس خدمات ارزشمندی را به نظام ارائه کردند و طبق بند 147قانون اساسی با حضور در طرح های بزرگ اقتصادی و عمرانی با کمترین هزینه و اعتبار برای توسعه و آبادانی نظام خدمت کردند.

امام جمعه بافق  همچنین با اشاره به روز جانباز وایثارگری های جانبازان انقلاب افزود: حضرت ابوالفضل العباس (ع) همه وجود خود را در راه اسلام فدا کرد تا قیام امام حسین جاودانه شود و مکتب تشییع زنده بماند.

سلیمانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در عید مبعث در جمع سران و مسئولان کشورهای اسلامی بر هوشیاری سران سیاسی کشورهای مسلمان برا خنثی کردن توطئه های آمریکا تاکید کرد و بیان داشت : طرفند آمریکا و انگلیس و همدستانشان این است که بین کشورهای اسلامی اختلاف بیاندازند تا بهره کافی را از این اختلاف ببرند .

وی همچنین با تاکید بر ضرورت اهمیت انتخابات پیش رو کشور ،حضور گسترده مردم در این مساله را مهم دانست و گفت: حضور مردم در پای صندوق های رای استحکام نظام است و به دشمنان می فهماند که انقلاب و نظام پشتوانه مردمی بزرگی دارد.

امام جمعه بافق همچنین باتوصیه هایی به نامزدهای انتخاباتی شوراهای شهر و روستاو ریاست جمهوری بر قانون مندی و توجه به مشکلات مردم تاکید کرد و گفت: نامزدهای انتخاباتی دنیا و آخرت خود را در قول هایی که به مردم می دهند در نظر بگیرند وآخرت خود را خراب نکنند.

وی با مهم خواندن مناظرات انتخابات ریاست جمهوری و نقش آن در تصمیم گیری صحیح مردم برای انتخابات نامزد اصلح بیان داشت : نامزدها در مناظرها برنامه های خود را برای مردم تشریح کنند .

سلیمانی همچنین در زمینه توجه به اقتصاد مقاومتی این موضوع را ضروری خواند و گفت: توجه به تولید ملی و اشتغال راه حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم است .

وی با بیان اینکه کشور اسلامی از ظرفیت های توانمندی برخوردار است افزود: با مدیریت صحیح و ارائه راهکارهای اساسی برای بهره گیری از توان داخلی می توان به اقتصاد جامعه کمک کرد.

امام جمعه بافق گفت: روستاها نقش مهمی در تولیدات داخلی دارند که باید برای ایجاد اشتغال  تولید دراین مناطق برنامه ریزی و از تمام ظرفیت های آن استفاده کرد.

سلیمانی افزود: نگاهمان به تولیدات داخلی شهرمان و سرمایه گذاری در موضوع کشاورزی به ویزه محصول خرما می تواند راهکار مناسبی برای تحقق اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال و توسعه در بافق باشد.

امام جمعه بافق همچنین با گرامیداشت روز کارو کارگر توجه به امنیت شغلی و توانمندی های کارگران را ضروری خواند و گفت: اگر برای کارگران امنیت شغلی ایجاد شود و با مدیریت درست کاری در مجموعه های اقتصادی تولید داخلی افزایش می یابد.

وی با طرح این سوال که  چرا باید یک کارگر بعد چندسال کار و خدمت در یک بخش اخراج شود؟ بیان داشت : مدیران مجموعه های تولیدی و اقتصادی باید با برنامه ریزی صحیح و مدیریت درست امنیت شغلی کارگران را فراهم کنند.

سلیمانی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت شهادت معلم شهید آیت الله مطهری ، روز معلم را تبریک گفت و افزود: شهید مطهری ذخیره نظام ، انقلاب و حاصل عمر امام بود.

امام جمعه بافق گفت: معلمان با خود ببالند که این روز به نام معلم نامگذاری شده است ، چرا که ارزش نهادن به مقام والای معلمی است .

وی افزود: معلمان در هر مقطعی که هستند روحیه تفکر را در نسل جدید ایجاد کنند و با مطالعه خدمات ارزنده ای را به جامعه بشریت و علمی کشور داشته باشند.

بافق- عبداللهی 

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده