رفتن به بالا
  • جمعه - ۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۵
  • کد خبر : ۲۷۳۵۸
  • چاپ خبر : ۶۵ درصد جامعه استانی کارگر هستند

۶۵ درصد جامعه استانی کارگر هستند

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی در همایش جهادگران جبهه کار و تولید ضمن تبریک هفته کارگر گفت: ۶۵ درصد جامعه استانی کارگر هستند. به گزارش آفتاب بافق؛ “ریاحی” در همایش جهادگران جبهه کار و تولید که در سالن همایش های آهنشهر برگزار شد، گفت: ۶۵ درصد جامعه استانی را کارگر دانست. وی با […]

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی در همایش جهادگران جبهه کار و تولید ضمن تبریک هفته کارگر گفت: ۶۵ درصد جامعه استانی کارگر هستند.

به گزارش آفتاب بافق؛ “ریاحی” در همایش جهادگران جبهه کار و تولید که در سالن همایش های آهنشهر برگزار شد، گفت: ۶۵ درصد جامعه استانی را کارگر دانست.

وی با اشاره به هدف برگزاری این همایش که به مناسبت روز بسیج کارگری و گرامیداشت یاد شهدای کارگر برگزار شده بود افزود: هدف از برگزاری این همایش ارتقاء روحیه نشاط و پویایی در جامعه کارگری و توجه به تولیدات ملی و اشتغال بود.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان یزد با بیان اینکه ۱۷۸ هزار بیمه شده مستقیم در استان یزد وجود دارد، افزود: ۶۵ درصد جامعه یزد کارگری هستند و حدود ۳۹ هزار واحد صنفی، تولیدی و خدماتی رسمی در این استان وجود دارد و این موضوع نشان دهنده ظرفیت بالای خانواده کارگری در استان یزد می باشد.

ریاحی در همایش جهادگران جبهه کارو تولید در بافق گفت: بحث کار و تولید با توجه به ظرفیت، توانمندی و متناسب با شرایط هر شهرستان واحدهای تولیدی،خدماتی،صنعت و معدن شکل می گیرد و شهرستان بافق با توجه به ظرفیت سنگ آهن بیشترین فعالیت های آن متمرکز این حوزه است و باتوجه به ظرفیت های هر منطقه نیروهای متخصص و توانمند در این عرصه را بکار میگیرند.

این مقام مسئول با یبان اینکه استان یزد ظرفیت ها و پتانسیل های سرمایه گذاری اقتصادی را دارد، افزود: باتوجه به آمایش سرزمین و زیر ساخت های استان یزد تلاش بر این است که شرایط و زیر ساخت های توسعه فعالیت ها و خدمات اقتصادی را در این استان داشته باشیم و زیرساخت ها را با استفاده از دانش بومی توسعه دهیم.

وی بیان داشت: برنامه ریزی به صورت دانش محور و با استفاده از تکنیک های روز، ظرفیت واحد های تولیدی  متناسب با نیاز جامعه برطرف خواهد شد و قطعا در این حوزه اشتغال پایدار را خواهیم داشت و اگر بخواهیم این اشتغال را داشته باشیم باید تولیدات داخلی و خرید را افزایش دهیم.

مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی همچنین با اشاره به فرصت های شغلی به تعداد ۶ هزار نفر که ظرف دو سال برنامه ریزی می شوند اشاره کرد و گفت: امیدواریم که این فرصت به عنوان یک برنامه ریزی در حوزه اشتغال پایدار مطرح شود.

ریاحی، با تاکید بر اینکه ۱۷۸ هزار بیمه شده مستقیم در استان و ۶۵ درصد جامعه یزد کارگری هستند، بیان کرد: یزد، استانی کارگری است و حدود ۳۹ هزار واحد صنفی،تولیدی خدماتی رسمی در این استان وجود دارد و این موضوع نشان دهنده ظرفیت بالای خانواده کارگری در استان یزد می باشد.

وی با اشاره به اینکه استان یزد با توجه به ظرفیت فعالیت ها و کسب و کار خود می تواند به عنوان یک برورفته از معقوله باشد، تصریح کرد:ظرفیت هایی مانند IT و گردشگری به عنوان یک ظرفیت ذاتی استان یزد محسوب می شود و فارغ التحصیلان متناسب با این رشته ها را داریم.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: فارغ التحصیلان دانشگاه ها باید علاوه بر کسب و دانش و افزایش آگاهی در حوزه مهارتی  نیز خود را توانمند بکنند و تعداد دانش آموختگان که دارای مهارت باشند افزایش یابد و اگر این موضوع تحق یابد به هدف خود دست پیدا می کنیم.

وی با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم فرصت را برای فارغ التحصیلان دانشگاهی داشته باشیم که بتوانند کار تمام وقت و پایدار داشته باشند گفت: مراکز آموزشی فنی و حرفه ای در قالب طرح های کارورزی فرصت سازی خواهند کرد.

ریاحی بیان داشت: قرار است شرایط گردشگری و سرمایه گذاری در حوزه های فناوری و گردشگری را در قالب طرح تکاپو برنامه ریزی کنیم و به پایداری توسعه اقتصاد و اجتماع در استان یزد امیدوار باشیم.

وی تصریح کرد: برای افزایش نشاط و کاهش آسیب های اجتماعی  باید  محیط کار و خانه را طوری طراحی کنیم که نشاط افزایش یابدتا بتوانیم جامعه ای سالم داشته باشیم.

گفتنی است، در این همایش ۷۰۰ نفر از خانواده های کارگران استان یزد حضور داشتند.

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده