رفتن به بالا
  • شنبه - ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۵
  • کد خبر : ۲۷۷۶۹
  • چاپ خبر : شبکه های اجتماعی می تواند از موادمخدر هم خطرناکتر باشد

شبکه های اجتماعی می تواند از موادمخدر هم خطرناکتر باشد

    کارشناس پلیس اطلاعات فرماندهی انتظامی شهرستان بافق در جمع دانش آموزان دبیرستان پسرانه فارابی گفت: شبکه های اجتماعی می تواند از موادمخدر هم خطرناکتر باشد. به گزارش آفتاب بافق؛   به مناسبت هفته معلم، کارشناس پلیس اطلاعات فرماندهی انتظامی شهرستان بافق با حضور در جمع دانش آموزان دبیرستان پسرانه فارابی شهرستان، گفت: فضای […]

 

 

کارشناس پلیس اطلاعات فرماندهی انتظامی شهرستان بافق در جمع دانش آموزان دبیرستان پسرانه فارابی گفت: شبکه های اجتماعی می تواند از موادمخدر هم خطرناکتر باشد.

به گزارش آفتاب بافق؛   به مناسبت هفته معلم، کارشناس پلیس اطلاعات فرماندهی انتظامی شهرستان بافق با حضور در جمع دانش آموزان دبیرستان پسرانه فارابی شهرستان، گفت: فضای مجازی با وجود فوایدی همچون جهانی و فرامرزی بودن، دستیابی آسان به آخرین اطلاعات روز دنیا، جذابیت و تنوع، کاهش هزینه های اقتصادی و اجتماعی، گسترس تعاملات و تبادل نظرها با سرعت بسیار بالا به هیچ عنوان محل امنی برای تبادل اطلاعات شخصی و خانوادگی مثل عکس، متن و غیره نمی باشد؛ چرا که در این محیط هر کس می تواند دارای یک هویت متفاوت و حتی متضاد با شخصیت واقعی خود باشد.

وی ادامه داد: شبکه های اجتماعی حتی می توانند از مواد مخدر هم خطرناکتر باشند، چون افراد تا حدود زیادی با خطرات و عواقب اعتیاد به مواد مخدر آشنا بوده و از آن اجتناب می کنند، ولی خطرات و آسیب های استفاده از اینترنت  و فضای مجازی برای افراد و خانواده ها هنوز ناشناخته و مبهم است و گاهی اوقات نیز کار با شبکه های اجتماعی را برای خود نوعی ارزش تلقی می کنند، لذا هنگام کار در این فضا تدابیر امنیتی لازم را رعایت نکرده و در بعضی مواقع به مشکلات امنیتی بزرگی دچار می شوند.

این کارشناس افزود: قبل از ورود به فضای پرالتهاب اینترنت باید هدف و مقصد خود را کاملا مشخص نماییم؛ در غیر اینصورت پس از سپری شدن چندین ساعت حضور بیهوده در این فضا نه تنها وقت زیادی را تلف کرده ایم بلکه پس از برخورد با انواع مطالب شبهه ناک و غیراخلاقی ایمانمان نیز در معرض خطر جدی قرار خواهد گرفت.

این کارشناس از دانش آموزان خواست زمان و مکان استفاده از فضای مجازی تلفن همراه، اینترنت، تبلت و … را به هنگام استفاده از این وسایل کنترل کنند و سعی کنند برای استفاده، برنامه ریزی دقیق داشته باشند تا از بروز مشکلات جلوگیری شود.

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده