رفتن به بالا
  • یکشنبه - ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۶
  • کد خبر : ۲۷۷۹۹
  • چاپ خبر : تبدیل آب انبار قدیمی به “زورخانه حق”

تبدیل آب انبار قدیمی به “زورخانه حق”

یکی از جوانان محله قلعه بافق قرار است در آیند ای نزدیک، آب انبار قدیمی را با همت مسئولان و مردم به زورخانه حق تبدیل و به بهره برداری برساند. به گزارش آفتاب بافق؛  با پشتکار و تلاش وصف ناپذیر یکی از جوانان محله قلعه بافق، قرار است در آینده ای نزدیک آب انبار قدیمی […]

یکی از جوانان محله قلعه بافق قرار است در آیند ای نزدیک، آب انبار قدیمی را با همت مسئولان و مردم به زورخانه حق تبدیل و به بهره برداری برساند.

به گزارش آفتاب بافق؛  با پشتکار و تلاش وصف ناپذیر یکی از جوانان محله قلعه بافق، قرار است در آینده ای نزدیک آب انبار قدیمی محله قلعه را که به مکانی مخروبه و غیر قابل استفاده مبدل شده بود پس از بازسازی و مرمت به زورخانه “حق” تبدیل کند.

بازسازی اولیه این محل، پس از دریافت مجوز از سوی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان انجام شد.

ابوالفضل صباغیان، یکی از جوانان محله قلعه یکسال است که اقدام به مرمت این آب انبار نموده و مصمم است تا با تغییر کاربری این بنای قدیمی، جوانان محله خود را به ورزش زورخانه ای تشویق کند.

وی در حال حاضر بالغ بر ۲۰۰ میلیون ریال جهت این بنا هزینه کرده که از این مبلغ ۷۴ میلیون ریال آن از سوی فرمانداری تامین شده است.

صباغیان، ضمن تقدیر از همراهی و مساعدت مسئولین شهرستان بویژه فرماندار بیان کرد: از زمان شروع تاکنون فعالیت های زیادی به منظور بازسازی و جلوگیری از تخریب بنا انجام شده است.

وی افزود: هم اکنون برای ادامه کار نیازمند یاری سبز مسئولین و مردم هستیم.

صباغیان، همچنین با اشاره به اینکه مشکل اصلی تامین اعتبار است، گفت: چنانچه در این راه حمایت شوم قول خواهم داد ظرف یک ماه آینده “زورخانه حق” به بهره برداری برسد.

در ادامه، “عزیزالله عباسیان” رئیس هئیت پهلوانی و زورخانه ای شهرستان پس از بازدید از روند کار طی گفت و گویی، بر حمایت و تامین اعتبار لازم زورخانه تا زمان بهره برداری قول همکاری و مساعدت داد.

وی با تاکید بر اینکه، “صباغیان” یکی از نیروهای فعال و ارزشی در رشته ورزشی زورخانه ای است، تصریح کرد: در روز چهارشنبه، ۲۰ اردیبهشت در معیت فرماندار و رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان از زورخانه بازدید بعمل خواهد آمد.

رئیس هیئت پهلوانی و زورخانه ای ضمن تاکید بر ادامه کار خاطر نشان کرد: تا زمان بهره برداری محل، جوان پرتلاش محله قلعه را حمایت خواهیم کرد.

 

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده