رفتن به بالا
  • چهارشنبه - ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۴
  • کد خبر : ۲۷۹۶۸
  • چاپ خبر : چرا از تلفن همراه هنگام رانندگی نباید استفاده کنیم؟

چرا از تلفن همراه هنگام رانندگی نباید استفاده کنیم؟

aftabbafgh استفاده از تلفن همراه به هر شکل موجب کاهش توجه و از هم گسیختگی فکر و در نهایت کاهش و یا از بین رفتن تمرکز راننده می شود و بدین ترتیب امکان تصادف را افزایش می دهد. به گزارش آفتاب بافق؛استفاده از تلفن همراه به هر شکل اعم از شماره گیری و پاسخ گویی، […]

aftabbafgh

استفاده از تلفن همراه به هر شکل موجب کاهش توجه و از هم گسیختگی فکر و در نهایت کاهش و یا از بین رفتن تمرکز راننده می شود و بدین ترتیب امکان تصادف را افزایش می دهد.
به گزارش آفتاب بافق؛استفاده از تلفن همراه به هر شکل اعم از شماره گیری و پاسخ گویی، ارسال و یا در یافت پیامک و حتی به صدا در آمدن زنگ تلفن موجب کاهش توجه و از هم گسیختگی فکر و در نهایت کاهش و یا از بین رفتن تمرکز راننده می شود وبدین ترتیب امکان تصادف را افزایش می دهیم.
بر اساس آمارهای موجود، مکامله با تلفن همراه یکی از شایع ترین عوامل بروز تصادفات ناگوار، تلخ و شدید عنوان شده است، گاهی عدم تمرکز راننده به علت به صدا درآمدن زنگ تلفن همراه موجب انحراف خودرو و تصادفات و سوانح یا واژگونی ناشی از آن می شود.
البته باید گفت تاسف بار است؛ در بسیاری از این موارد، تصادف و اصابت خودرو به اشیاء، عابران پیاده و یا خودرو های دیگر زمانی رخ می دهد که آشکارا دیده شده و به طور کامل در میدان دید راننده قرار دارند.
اما صحبت کردن با تلفن همراه و کاهش تمرکز راننده سبب می شود تا راننده متوجه آن ها نشده، لذا با آن ها برخورد کند در پژوهشی که در یک مجله معتبر پزشکی در انگلستان در سال ۲۰۰۸ میلادی منتشر شده، چنین آمده است، رانندگانی که در حین رانندگی با تلفن همراه صحبت می کنند، چهار برابر بیشتر از دیگر رانندگان در معرض تصادفات جاده ای شدید قرار دارند.
نکته جالب توجه این است که افزایش احتمال تصادف فقط در زمان صحبت کردن نیست، بلکه از شروع مکالمه تا حداقل ۱۰ دقیقه پس از پایان مکالمه، امکان افزایش تصادف وجود دارد. در واقع هنگامی که راننده منتظر زنگ تلفن شخصی دیگری است یا پس از اتمام مکالمه، تمرکز او کاهش یافته و احتمال تصادف نسبت به وضعیت عادی بیشتر می شود.
بیایید، هشدار پلیس را جدی بگیرید و موبایل خود را در زمان رانندگی خاموش و به ندای این همراه ناپسند حین رانندگی بی توجه باشید.
فراموش نکنید که سلامت وحفظ جان شما وسایر سرنشینان خودروی شما، حتی عابران بی گناه که در مسیرتان در حرکت هستند، همچنین سایر رانندگان قانونمند عبوری، بر همه مسایل جانبی ارجح است.

منبع: خبرنگار پلیس

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده