رفتن به بالا
  • پنجشنبه - ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰
  • کد خبر : ۲۷۹۹۶
  • چاپ خبر : “التهاب درزیر پوست شهر”

“التهاب درزیر پوست شهر”

به قلم : دکتر حسین ارجمند بافقی آفتاب بافق: تنور انتخابات کم کم در حال گرم شدن است و شعله های خدمت نامزدهای انتخابات در حال زبانه کشیدن. التهاب و تکاپو جامعه را فراگرفته است و بحث انتخابات داغ داغ است .چه انتخابات ریاست جمهوری و چه انتخابات شوراها. شهر بافق هم از این قاعده […]

به قلم : دکتر حسین ارجمند بافقی

آفتاب بافق:

تنور انتخابات کم کم در حال گرم شدن است و شعله های خدمت نامزدهای انتخابات در حال زبانه کشیدن.

التهاب و تکاپو جامعه را فراگرفته است و بحث انتخابات داغ داغ است .چه انتخابات ریاست جمهوری و چه انتخابات شوراها.

شهر بافق هم از این قاعده مستثنی نیست و مانند تمام کشور در تب و تاب انتخابات است.برسرهرکوی وبرزن پارچه نوشته ای نصب شده است و ستاد انتخاباتی کاندیدایی را به مانشان می دهد.شوق خدمت به مردم همه جا را فراگرفته است ولی اینکه این اشتیاق  زائد الوصف برای خدمت است یافقط رسیدن به مسند قدرت را  دانایان دانند و آن هایی که دستی بر آتش سیاست دارند.

آنانی که پادر این میدان پرالتهاب گذاشتند برای خود انگیزه های پنهان و آشکاری دارندولی همین که جرات و جسارت کردند و خود را در معرض قضاوت وداوری دیگران قرار دادند کاری بسیار بزرگ انجام دادند و باید آن ها را یاری کرد و حمایتشان نمود که این ها سرمایه های انسانی یک جامعه پویا و فعال هستند و باید قدردان آن ها بودچون شهر ما نیازمند جرات و جسارت است وسخت به نیروی انسانی جوان وکارآمد نیازمند است.

 متاسفانه ذخیره سرمایه انسانی کارآمد شهرمان اندک است و کارزار انتخابات باعث می شود تااین سرمایه ها ی انسانی خود را بروز دهند و اعلام موجودیت کنند .

تعدد کاندیداها از همه طیف ها و جریان ها حاکی از سرزندگی و طراوت جامعه ماست هرچند که جای خالی  زنان در انتخابات شورا کاملا مشهود و محسوس است و تقریبا نیمی از جامعه را در صحنه اثر گذاری  شهرمان نداریم وپازل قدرت بدون این قشر تاثیرگذار هیچ وقت کامل نخواهد شد چون ما برای توسعه فرهنگی و اجتماعی  هیچ راهی نداریم جز این که به بانوان میدان دهیم تا بتوانند نقش خود را انجام دهندهرچند که نگاه  مردسالار انه در سیاست ایران به تمام ارکان آن تسری یافته است و مختص به شهر مانیست اما می توان با کارهای فرهنگی این اعتماد به نفس را در بانوان تقویت کرد تا بتوانند خود را در معرض قضاوت دیگران بگذارند.

از طرف دیگر فضاهای مجازی در این دوره انتخابات نقشی پررنگ تر دارند و کاندیداها تلاش می کنند تا از این ظرفیت حداکثر استفاده را ببرند اما نباید غفلت کرد که این فضاهای مجازی معیار و میزان قابل قبولی برای سنجش آرای کاندیداها نیستند و یک فضای ملتهب است که بی شک کاندیداها را دچار غفلت خواهد کرد چون رای و نظر افراد در فضای حقیقی هم قابل اعتماد نیست چه رسد به فضای مجازی.

این که شما کانالی در فضای مجازی تشکیل دهید و افراد زیادی را بدون اجازه به آن کانال دعوت کنید دلیل بر حمایت آن افراد از شما نیست بلکه آن ها مهمان های ناخوانده ای هستند که بدون اجازه, آن ها را وارد گروه خود ساختیدوتماشاگرانی هستند که این توفیق اجباری را نصیب آن ها کردید.

همه ادعا می کنند که هدفشان خدمت گذاری است و برای آبادانی شهر و کشور گیوه های خدمت را برکشیدند و آستین های همت را بالا زدند تا باری از دوش این مردم رنج کشیده و ستمدیده بردارند وآن ها را به رویاها و آمال هایشان نزدیک سازند.انتخابات یکی از معدود بزنگاههایی است که مردم بیش از حد مورد احترام وعزت قرار می گیرندو تمام شیفتگان خدمت ملتمسانه از مردم می خواهند که آن ها را انتخاب کنند و هزاران دلیل عقلانی و احساسی می آورند تا شما را مجاب کنند که کاندیدای اصلح آن ها هستند و دیگران در زمره صالحان.

دکترحسین ارجمند

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده