رفتن به بالا
  • شنبه - ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۵
  • کد خبر : ۲۸۰۷۲
  • چاپ خبر : “معرفی از ما؛ انتخاب از شما”

“معرفی از ما؛ انتخاب از شما”

این قسمت:  مهدی کارگران بافقی – متولد ۱۳۵۴ – دارای مدرک فوق لیسانس روانشناسی – فرهنگی متعهد و دلسوز  و مدیر آموزشگاه  – مدرس دانشگاه آفتاب بافق؛  بیوگرافی مهدی کارگران بافقی : * فرهنگی آموزش و پرورش با ۲۵ سال سابقه خدمت در شهرستان های مهریز ، بهاباد و بافق . * دارای مدرک فوق […]

این قسمت:  مهدی کارگران بافقی – متولد ۱۳۵۴ – دارای مدرک فوق لیسانس روانشناسی – فرهنگی متعهد و دلسوز  و مدیر آموزشگاه  – مدرس دانشگاه

آفتاب بافق؛  بیوگرافی مهدی کارگران بافقی :

* فرهنگی آموزش و پرورش با ۲۵ سال سابقه خدمت در شهرستان های مهریز ، بهاباد و بافق .

* دارای مدرک فوق لیسانس روانشناسی .

* مدرس دانشگاه در شهرستان های بافق و بهاباد .

* مدرس کشوری کلاس های ضمن خدمت فرهنگیان .

* مدیر آموزشگاه شهید حسن دهستانی .

* عضو شورای آموزش و پرورش و نماینده مدیران دوره ابتدایی شهرستان .

* عضو هیئت مدیره صندوق وام ضروری فرهنگیان شهرستان .

* منتخب بعنوان معلم نمونه در سالهای قبل .

* مشاور خانواده و کلاس های آموزش خانواده

* عضو هیئت اجرایی هلال احمر شهرستان .

* رئیس خانه داوطلبی هلال احمر مهدیه بافق .

* منتخب داوطلب نمونه کشوری هلال احمر استان در سال ۹۴ .

* رئیس صندوق خیریه مهدیه بافق و عضو هیئت امنای مهدیه

مهدی کارگران بافقی فرهنگی متعهد با ۲۵ سال ، خدمت صادقانه در آموزش و پرورش شهرستانهای مهریز و بهاباد و بافق و مدرس دانشگاههای شهرستانهای بهاباد و بافق ؛  پدیده جوان نامزد انتخابات شورای اسلامی شهرستان بافق ؛ سخنان خود را با ادای احترام به مقام شامخ معلم آغاز کرد و افتخار خود را فرهنگی  بودن خواند و به ارایه برنامه های خوددر شش بخش عمران و معماری ایرانی – فضای سبز و پارک ها – توسعه مراکز فرهنگی هنری و ورزشی – خدمات شهری و عمومی – ماشین آلات و تجهیزات عمرانی و خدماتی ـ امور مالی و درآمد زایی شهرداری برای شورای شهر بافق  پرداخت.

وی با برشمردن مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری فضای سبز و پارک ها توجه جدی به حل این معضلات و همچین ارتقا و توسعه سرانه فضای سبز شهری و مبلمان شهری را از جمله برنامه های خود برای حضور در شورا دانسته و با اشاره به ضرورت و  نیاز شهرستان  ؛ اجرای طرح گسترس فضای سبز مناسب و تغییر مبلمان شهری طراحی شده ضرورت پیگیری جهت اجرای دقیق این فضا های سبز و پارک های مجاور این شهر و سایر معابر اجرا نشده را از دیگر برنامه های خود در این عنوان کرد.

کارگران با اشاره به حق مردم برای استفاده از امکانات رفاهی و خدماتی شهری در ازای پرداخت عوارض خواستار توجه جدی شورای شهر آینده به این امر شده وتغیر و ارتقا در معماری و مبلمان شهری و تشویق در توسعه و اجرای معماریی ایرانی را از وظایف و برنامه های خود دانست.

این نامزد انتخابات در بخش دیگری از صحبت های خود فرهنگ اسلامی و ایرانی را روح در پیکر و شخصیت یک شهر دانست و با شاره به رشد جمعیت شهری و نیازها و دغدغه های فرهنگی خانواده ها ؛ تکمیل امکانات فرهنگی و توسعه و احداث فرهنگسراها و گسترش و حمایت ازصنعت گردشگری و  تعامل با سایر ارگان ها از برنامه های خود دانست.

وی با اشاره به برگزاری جلسات هم اندیشی و مشاوره  و آموزش خانواده خود با بانوان شهر ؛   عدم وجود امکانات ورزشی مناسب برای انجام ورزش های همگانی و مشکل اشتغال و هویت بخشی به برنامه های فرهنگی و احتماعی و ساحتی بانوان و رسیدگی به مشکلات جوانان در بخش ورزش های قهرمانی و ..‌.  پرداخت و وپیگیری تاسیس صندوق حمایت از ورزشکاران را از دیگر برنامه های خود دانست.

کارگران  درامد زایی شهرداری را ضرورتی اجتناب ناپذیر بیان کرد و انجام تدابیر اقتصاد مقاومتی با مشارکت بخش خصوصی را در جهت در امدزایی شهرداری مفید دانست و ایجاد کارگاههای صنعتی و احداث کارخانه ها در جهت اشتغال زایی جوانان و درآمدزایی شهرداری و ایجاد صرفه جویی در وقت و هزینه شهروندان و ایجاد نظم و کاهش ترافیک در مرکز شهر مهم ارزیابی و وپیگیری آنها و همچنین مشارکت در املاک تجاری شهر و پیگیری مشکلات کسبه و بازار بعنوان قلب تپنده اقتصادی شهر را از برنامه های خود عنوان کرد.

ارائه گزارش سه ماهه عملکرد عمرانی و خدماتی شهرداری با حضور مدیران شهرداری و اعضای شورای شهر و برگزاری جلسات هم اندیشی و اتاق فکر  از دیگر برنامه های کارگران بود.

وی در پایان خواستار حضور جدی مردم و انتخاب افراد متخصص و شایسته و دارای اندیشه نو و نیک و دارای نشاط جوانی و بدون در نظر گرفتن مسایل قومی و قبیله ای و حزبی و طایفه ای برای شورای شهر بافق شد.

برنامه های آینده ؛ مهدی کارگران بافقی در خصوص مدیریت شهری از طریق شورای اسلامی شهر:

الف ـ خدمت به مردم

ب ـ عمران و آبادانی

ج ـ اشتغال

د ـ نظارت برحسن انجام تمامی طرح هاوبودجه ه

ه- پیش بسوی صنعتی شدن شهر

و- توجه لازم به ضروری به بانوان

١ـ ایجادمراکز اشتغال ومراکز کارآفرینی شهری

٢ـ مشارکت جوانان وزنان در اداره ی امور شهر

٣ـ استفاده از فناوری اطلاعات و IT درمدیریت شهری

٤ـ جذب سرمایه های داخلی وخارجی برای عمران وآبادانی شهر

٥ـ حمایت از افزایش خدمات امور اجتماعی مانند مراکز مشاوره ،وام ازدواج ، وامهای اشتغال زایی ،وتقویت بخشهای خصوصی وسازمانهای غیر دولتی (مردم نهاد)

٦ـ تشویق ، ترغیب وبکارگیری جوانان بصورت مشارکتی وپیشنهادی در مسائل مهم وامور مربوط به شهروشهرسازی ومدیریت آن

٧ـ ارائه ی راه حل های نوین جهت رفع مشکل ترافیک شهری

٨ـ توسعه ی اماکن ورزشی جوانان وحمایت از ورزشهای مردمی

٩ـ حفظ معماری شهر ومرمت آثار تاریخی ونوسازی بافتهای فرسوده ی شهر

١٠ـ افزایش فضاهای سبز وفضاهای فرهنگی وتفریحی در شهر

١١ـ بهبودوتوسعه ی حمل ونقل شهری با توسعه ی شبکه ی اتوبوس رانی وتاکسی رانی

١٢ـ تسهیل در رفت و آمد جانبازان ،معلولین ،نابینایان وناشنوایان با انجام تغییرات فیزیکی هوشمند.

١٣ـ تسریع در رفت وآمدوسایل کمکی فردی واجتماعی مانندآمبولانس ها وماشین های آتش نشانی .

١٤ـ جمع آوری زباله ها وهدایت و تصفیه ی صحیح شبکه ی فاضلاب شهری در مناطق مختلف باارائه ی برنامه های نوین وپیشرفته

١٥ـ تلاش برای ریشه کن کردن اعتیاد وجمع آوری معتادان ومتکدیان خیابانی

١٦ـ احداث سرویس های بهداشتی وغیره در ورودی های شهر  ومناطق مختلف شهری برای آسایش حال بیماران ،کارگران،بازاریان ومسافران عزیز

١٧ـ مقاوم سازی وایمنی کردن ساختمانها در برابر زلزله وبلایای طبیعی

١٨ـ ایجاد منطقه ی گردشگری وجذب توریستهای داخلی وخارجی .

١٩ـ نظارت برتکمیل واجرای شبکه ی آب شرب به تمام نقاط شهر در طول شبانه روز.

٢٠ـ نظارت براختصاص بودجه ی شهرداری ودرآمدهای شهری براساس پراکندگی جمعیت ،مطالعات ونیازهای منطقه ای برای هرکدام از مناطق شهر

٢١ـ پیگیری وضعیت کوچه ها وخیابانها وجدول گذاری ، آسفالت ، بازسازی وتعمیر آنها

٢2ـ بررسی وارائه ی راه حلهای منطقی وعلمی برای رفع مشکل مناطقی که در معرض سیلاب واقع هستند ولایه روبی مسیر سیلاب ها

ودر نهایت پیشنهادهای اینجانب برای برخی کارها که خارج از وظایف شوراهامیباشد. وبرای به نتیجه رساندن آنها به کمک دیگر ارگانها نیاز است

١ـ تأسیس سازمان بورس مختص به شهرستان برای ایجاد رقابت در میان سرمایه داران داخل وخارج استان

٢ـ ایجاد پارک وکتابخانه ی فرهنگی ،هنری برای ماندگاری آثار وسرگذشت زندگی مشاهیر،نویسندگان ،شاعران وهنرمندان

٣ـ کمک به ورزشکاران وحل معضل اعزام تیمهای پایه به سایر نقاط کشور

٤ـ توسعه ی ورزش وهمکاری با انجمنهای ورزشی وتعیین برنامه ی دراز مدت برای حضور

ورزشکاران بافقی در تیمهای ملی :

اگر قرار است که بنده به عنوان عضوی از شورای شهر بافق انتخاب شوم امیدوارم که شما بزرگواران در نهایت آگاهی کامل از اهداف و برنامه های بنده در مورد حمایت از اینجانب تصمیم بگیرید . در نهایت رأی شما بزرگواران را بر دیدگان منت گذاشته و آماده ی خدمتگزاری به شما همشهریان محترم می باشیم

معتقد به برنامه متوازن برای توسعه تمامی مناطق شهر و شهر بافق باید به گونه ای طراحی و توسعه یابد که به خوبی گویای تاریخ درخشان و شهروندان آن که همواره در عرصه های مختلف خوش درخشیده اند باشد.

تصمیم به پیشنهاد تاسیس دو کمیسیون امور جوانان و بانوان دارم .

بنده معتقدم گرچه شورای اسلامی یک نهاد اجتماعی است و همه‌ اقشار را می‌تواند پوشش دهد، اوما کمیسیون بانوان به عنوان یکی از ارکان مهم و تأثیرگذار جامعه باید مورد توجه کافی شوراها باشند.

حتماً باید نگاهی ویژه به زنان سرپرست خانوار داشت. حمل و نقل زنان و رفاه بانوان از موضوعات دیگری است که شورا باید پیگیری کند. گرچه در این مورد خدمات مختصری ارائه شده است، اما اصلاً کافی نیست. بسیاری از خانم‌ها برای رفت و آمد معذبند و در این راستا شورای شهر باید قانون حمایت اجتماعی را در اولویت نخست خود قرار دهد و امنیت اجتماعی بانوان را محقق سازد.

معتقدم  باید برای توسعه فرهنگی از رهنمودهای مقام معظم رهبری استفاده کرد و مواردی همچون توسعه مساجد، کمک نقدی و تراکم به ساخت مساجد، تثویت هیأتهای مذهبی، مساعدت به ولادتها و شهادتها، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، آزادگی و جانبازی، حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس، مساعدت در چاپ کتاب شهداء و رزمندگان، احداث مراکز فرهنگی دفاع مقدس از برنامه های فرهنگی وی برای کاندیدای شورای شهر بود.

ارتقای جایگاه شورا بعنوان مردمی ترین نهاد قانونی در اداره امور جامعه، افزایش درآمد پایدار شهرداری از طریق جذب سرمایه‌های بومی و ملی و ایجاد فرهنگ ترافیکی متناسب با شئونات فرهنگی مردم بافق از طریق کرامت بخشیدن به شهروندان خود را ملز م به دستیابی برای جهش در رشد و آبادانی شهر، استفاده از مدیران شایسته تر در مجموعه شهرداری، تلاش برای اثربخشی موثرتر شورای شهر در تصمیمات جمعی، تلاش برای مدیریت بهتر شهر بدون دخالت هر گونه نگاه سیاسی برای توسعه، پیشرفت و آبادانی شهر، تلاش برای تحقق ایده مدیریت واحد شهری،ارتباط مستمر و فصلی با شهروندان و تلاش برای احیای بافت فرسوده شهری می دانم

ایجاد تسهیلات لازم برای ساخت مسکن در قالب اقساطی نمودن پروانه ساخت، گسترش فضاهای سبز شهری و پارک محلات، حمایت از فعالیت‌های اقتصادی با ملاحظات زیست محیطی را از برنامه‌های خود برای شورای شهر بافق می دانم .

اهداف و برنامه های مهدی کارگران بافقی :

شهرسازی بر اساس هویت اسلامی و ایرانی، هویت بخشی به برنامه های فرهنگی ، گسترش صنعت گردشگری با عنایت به ویژگی های منطقه بافق ، تلاش در راستای توزیع عدالت در مجموعه مدیریت شهری و امکانات شهری، تلاش در جهت ایجاد وحدت رویه آراء کمیسیون ماده 100 و توجه به بافت فرسوده شهری را از اولویت های  برنامه خود برای شورای شهر بیان می کند .

مهدی کارگران ، در برنامه های خود ، بهبود وضعیت زندگی در شهر بافق ، توجه به جایگاه تاریخی و گردشگری این شهر از دیرباز ، توجه به نگاه عادلانه در توسعه امکانات شهری، توجه ویِژه به مناطق حاشیه ای و روستاهای تحت حریم شهر  و ایجاد نگاه فرهنگی در برنامه های عمران و آبادانی شهر را از اهداف خود برای کاندیدای شورای شهر اعلام کرده است .

بخشی از اهداف و برنامه های مهدی کارگران بافقی ؛ ( فوق لیسانس روانشناسی ، فرهنگی ، مدرس دانشگاه ، مدیر آموزشگاه ، مشاور خانواده ) برای حضور در شورا .

نامزد پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر بافق

***********************************

* گسترش شهر و  تسریع جهت بزرگ نمودن مسیر میدان بهارستان به سمت ریگ های صادق آباد

* تغییر نقشه جامع شهر با استفاده از تیم مشاور و کارشناسی خبره و رفع مشکلات بلوار کشاورز جهت صدور پروانه ساخت

* ایجاد کارگروه اتاق اقتصاد شهر با همکاری اتاق اصناف و اتحادیه ها و بازاریان عزیز

* پیگیری در تسریع اتمام دوبانده شدن مسیر یز به بافق و بالعکس

* تسریع در اتمام ساخت جاده بافق – نوق و رفسنجان

*تشکیل جلسات هم اندیشی با استفاده از نظرات نسل جوان در سطح شهر و محله های گوناگون از طریق ایجاد گروه یاور شورا .

*همفکری و تعامل با نهادهای آموزشی مثل آموزش و پرورش ، دانشگاه ها ، مرکز فنی و حرفه ای ، مدارس آزاد و غیر انتفاعی و کمک در رفع نیاز های آموزشی و بستر سازی لازم جهت ساخت مدارس جدید با توجه به نیازهای مناطق گوناگون و دیگر امکانات مورد نیاز تا سرحد امکان .

* حمایت همه جانبه از نخبگان ، قهرمانان و مدال آوران ، تیم های ورزشی و ورزشکاران.

*توجه و اهتمام لازم به صنعت گردشگری و میراث فرهنگی و جذب توریسم با توجه به مستعد بودن شهرستان .

*ایجاد درآمد های پایدار برای شهرستان و جلو گیری از خام فروشی مواد با عنایت به ایجاد کارخانه های فولاد و …

* کمک در ایجاد تسهیلات برای صدور پروانه ساخت مسکن  برای زوج های جوان به صورت اقساط دراز مدت .

* تهیه سند چشم انداز ۱۵ ساله

* تغییر مبلمان شهری با هدف کیفیت بخشی و زیبا سازی چهره شهر و استفاده از المان های شکیل و زیبا .

* احقاق حقوق بانوان و استفاده از حضور کارگروه بانوان در شورا؛  از راه توانمند سازی و ارتقای سطح حضور آنان در همه صحنه ها و فعالیت های اجتماعی ، فرهنگی ، ورزشی و …

* اصلاح ورودی های شهر و میادین ورودی و نیز ساخت نماز خانه و سرویس بهداشتی جهت استفاده عموم  و مسافرین .

* ایجاد شهرکی نیمه صنعتی برای انتقال کارگاه های کوچک ( جوشکاری ، نجاری و .‌‌.. ) به آنجا .

* حمایت از کارآفرینان و  توسعه مشاغل خانگی

* توزیع عادلانه منابع و امکانات در سطح شهر و مناطق و محله ها .

* هویت بخشی به برنامه های فرهنگی شهر .

* گسترش فضاهای سبز و اماکن ورزشی .

* ثبات مدیریت شهری و حمایت قاطع از مسولین زحمتکش و دلسوز مردمی .

 

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده