رفتن به بالا
  • چهارشنبه - ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۱
  • کد خبر : ۲۸۲۶۴
  • چاپ خبر : بازدید امام جمعه و فرماندار بافق از پروژه های دردست اقدام شرکت سنگ آهن مرکزی

بازدید امام جمعه و فرماندار بافق از پروژه های دردست اقدام شرکت سنگ آهن مرکزی

امام جمعه ، فرماندار شهرستان بافق به همراه مدیر عامل شرکت سنگ آهن از پیشرفت  پروژه ساماندهی میدان غدیر، جاده دسترسی چاههای آب و پارک وحشی بافقی( بیشه در ) بازدید کردند. به گزارش آفتاب بافق؛ صبح امروزامام جمعه ، فرماندار شهرستان بافق به همراه مدیر عامل شرکت سنگ آهن از پیشرفت  پروژه ساماندهی میدان […]

امام جمعه ، فرماندار شهرستان بافق به همراه مدیر عامل شرکت سنگ آهن از پیشرفت  پروژه ساماندهی میدان غدیر، جاده دسترسی چاههای آب و پارک وحشی بافقی( بیشه در ) بازدید کردند.

به گزارش آفتاب بافق؛ صبح امروزامام جمعه ، فرماندار شهرستان بافق به همراه مدیر عامل شرکت سنگ آهن از پیشرفت  پروژه ساماندهی میدان غدیر، جاده دسترسی، پارک وحشی بافقی( بیشه در ) بازدید کردند.

شتاب در میدان غدیر بافق؛

میدان  غدیر میدان بزرگی با وسعت 77 هزار متر مربع که شروع آن از اوایل سال 93 آغاز شده است.

سید ابراهیم حسینی، مسئول واحد پشتیبانی شرکت سنگ آهن  علت کندی پروژه را از مشکلات طرح و پیمانکار دانست و یادآور شد. با حل مشکلات مالی پیمانکار و قول مساعد آن بر سرعت بخشی به پروژه سعی برآن است که میدان غدیر در دیماه امسال به پایان برسد .

حسینی در ادامه اظهارداشت: با ایجاد فضای سبز و درختکاری میدان و  توافق با شهرداری حفظ و نگهداری از آن را متقبل شود.

پروژه جاده دسترسی / جاده حیاتی برای استانها و شهرهای جنوبی؛

از دیگر پروژه های مورد بازدید جاده دسترسی بود که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد که راه مواصلاتی شهرهای جنوبی کشور به شرق و شمال کشور که با اتمام این جاده فاصله به میزان 102 کیلو متر فاصله کوتاه تر می شود..

سید ابراهیم حسینی” مسئول واحد پشتیبانی شرکت سنگ آهن اظهار داشت: پس از نقشه برداری و طراحی مسیر توسط متخصصان شرکت سنگ آهن، عملیات اجرایی این جاده با تخصیص اعتباری حدود ۱۷۰ میلیارد ریال از اواسط خرداد ماه سال ۹۵ آغاز شد.

وی ادامه داد: با این اعتبار ابنیه و زیرسازی و آسفالت ۴۳ کیلومتر از جاده ساخته خواهد شد که تاکنون حدود ۵۰ درصد پیشرفت داشتیم.

حسینی یادآور شد: طول کل این جاده ۸۵ کیلومتر خواهد بود که به آسفالت چادرملو ساغند وصل می شود و ساخت این جاده دسترسی به چاه های آب حسن آباد(تا کیلومتر ۴۳)، روستای آریز (کیلومتر ۳۸)، آنومالی شمالی (کیلومتر ۱۰) و معدن ۱۹ را (کیلومتر ۶۷) را ممکن میسازد.

حسینی تصریح کرد: جاده مذکور از همه مهمتر مسیر بافق مشهد را 102کیلومتر نزدیک میکند که در صنعت راهسازی بسیار حائز اهمیت است و با اسفالت جاده نوق که در حال اجرا میباشد مسیر زوار منطقه کرمان نیز از این مسیر خواهد بود.

حسینی بیان کرد: این جاده مسیر بافق شمال را نیز  ۷۰ کیلومتر نزدیک میکند و جهت ساخت ادامه جاده از کیلومتر ۴۳ به بعد مدیر عامل سنگ آهن تمهیداتی در نظر گرفته اند و همچنین با مدیران چادرملو نیز مذاکرتی صورت گرفته که با حل شدن مسئله محیط زیست جهت ساخت جاده از طرف ساغند مساعدت خواهند کرد.

وی یادآور شد: همچنین مالکان روستای آریز نیز اعلام آمادگی کردند که جهت انتقال آب به لب جاده جهت ساخت مسجد مساعدت کنند؛ اداره مخابرات نیز جهت پوشش تلفن همراه اعلام آمادگی نموده است.

مطمئنا اتمام این جاده در پیشرفت شهر نقش بسزایی خواهد داشت که از هر کارخانه گندله یا فولاد بیشتر خواهد بود و این امر مرهون پیگیری ها و پشت کار و جدیت مدیر عامل شرکت سنگ آهن میباشد.

پارک وحشی بافقی(بیشه در)  آبشار دوم بافق؛

امام جمعه و فرماندار بافق از میزان پیشرفت پارک بیشه در(وحشی بافقی) نیز بازدید کردند.

سید ابراهیم حسینی ، وسعت پارک را 30 هکتار عنوان کرد و گفت: برای جبران پوشش گیاهی سنگ آهن در نظر گرفته شدکه تا کنون ده هکتار آن فضای سبز کاشته شده است.

وی  ساخت برکه مصنوعی و انتقال آب از فاصله 20 کیلومتری به منطقه را بسیار مهم دانست.

حسینی ساخت 22 آلاچیق و اجاق صحرایی , 6 چشمه سرویس بهداشتی , ست ورزشی برای بزرگسالان و دو زمین بازی برای کودکان و پارکینگ و همچنین مخزن 500 متر مکعبی آب را در دستور فاز اول برای افتتاح دانست.

جهت سهولت استفاده مسافران و شهروندان با ایجاد زیر گذر و مشکل ورود و خروج مسافران برطرف و کاملا ایمن شد.

وی در پایان یادآور شد: با افتتاح فاز اول پارک و ایجاد روشنایی مناسب شاهد حضور بسیار همشریان و مسافران در زمان غروب و عصرگاهی به دلیل نسیم دلچسب صحرا می باشیم. وی در پایان از تلاش همکاران خود در واحد پشتیبانی و همچنین از سید سعید حسینی مدیر سابق پشتیبانی قدر دانی کرد.

امام جمعه با در پایان اززحمات مدیریت شرکت و پرسنل خدوم تقدیر و تشکر کرد و خواهان سرعت بخشی در پروژه های در دست اقدام شد.

فرماندار بافق نیز ضمن تقدیر و تشکر،  خواها  سرعت بخشیدن به طرحها و زیر سازی فضاهای مناسب و طرحهای در دست شد.

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده