رفتن به بالا
  • دوشنبه - ۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۷
  • کد خبر : ۲۸۶۱۲
  • چاپ خبر : اولین جلسه شورای زکات بافق  در سال جدید  برگزار شد

اولین جلسه شورای زکات بافق  در سال جدید  برگزار شد

عصر امروز دوشنبه اول خردادماه ، اولین جلسه شورای زکات شهرستان بافق  در دفتر نماینده ولی فقیه برگزار شد. به گزارش آفتاب بافق؛ عصر امروز دوشنبه اول خردادماه ، اولین جلسه شورای زکات  شهرستان بافق در سال جدید  در دفتر نماینده ولی فقیه برگزار شد. در این مراسم سید رضا هاشم پور ، مدیر کل […]

عصر امروز دوشنبه اول خردادماه ، اولین جلسه شورای زکات شهرستان بافق  در دفتر نماینده ولی فقیه برگزار شد.

به گزارش آفتاب بافق؛ عصر امروز دوشنبه اول خردادماه ، اولین جلسه شورای زکات  شهرستان بافق در سال جدید  در دفتر نماینده ولی فقیه برگزار شد.

در این مراسم سید رضا هاشم پور ، مدیر کل کمیته امداد بافق ضمن تبریک حضور حداکثری مردم بافق در انتخابات  اظهار کرد: زکات یکی از واجبات دینی و تاکید شده است و وظیفه ما به عنوان عاملان زکات، فرهنگ‌سازی برای مشارکت حداکثری مشمولان در این حوزه است.

هاشم پور  تصریح کرد: اگر آثار و فواید زکات برای عموم مردم به ویژه مشمولان پرداخت زکات، تبیین شود قطعا آثار و برکات آن را در سطح جامعه شاهد خواهیم بود که فقرزدایی و کاهش فاصله طبقاتی از آثار پایین دستی زکات است و اثر مهم و بالادستی زکات را می‌توان برکت مال عنوان کرد.

مدیر کمیته امداد بافق تاکید کرد: در سال گذشته مبلغ 565 میلیون تومان  زکات در بافق جمع‌آوری شده است، 35 میلیون آن زکات واجب، 230 میلیون زکات مستحب و 300 میلیون زکات عام المنفعه که از مساجد جمع آوری شده است.

دبیر شورای زکات بافق  اظهار داشت: زکات جمع آوری برای محرومین شهرستان هزینه می شود

هاشم پور در ادامه مصوباتی که در آخرین جلسه سال گذشته را مرور کرد و از زحمات شهرداری نسبت به نصب بنر، و نامگذاری خیابانی به نام زکات تقدیر و تشکر کرد.

وی از همکاری آموزش و پرورش تقدیر و تشکر کرد و گفت: با امضای تفاهنامه  بین آموزش و پرورش و کمیته امداد موضوع زکات در بین مدارس شهرستان ترویج داده شد و با برگزاری مسابقات زکات در بین دانش آموزان مدارس رهنمایی و متوسطه و برگزاری مسابقه مقاله نویسی پیرامون زکات در بین مبلغین و دبیران و محصلین از بین 60 مقاله  10 مقاله برتر انتخاب شده است.

در ادامه  رئیس شورای زکات بافق،  با اشاره به برکات مادی و معنوی پرداخت زکات در بافق  تصریح کرد: هزینه کرد زکات در عمران و آبادانی هر منطقه و همچنین رسیدگی به امور فقرا و نیازمندان، از برکات مادی و ظاهری پرداخت زکات است.

سلیمانی یادآور شد: اول باید موضوع رفاه دنیا در نظر گرفت، گرسنگی و فقر و کمبود مالی هم چالش اجتماعی ، فرهنگی و خانواده دارد. اگر جامعه ما به دستورات قرآن و دین عمل کند و زکات پرداخت شود دیگر فقیری در جامعه وجود نخواهد داشت.

وی بیان کرد افرادی زیادی هستند که در انجام واجبات عبادی اقدام می کنند ولی بحث زکات و اموال به میان میاید کنار می کشند، اگر این فریضه الهی با برنامه‌ریزی درست اجرا شود، بخش مهمی از مشکلات مردم را به‌ ویژه در حوزه اقتصادی حل می‌کند.

سلیمانی افزود: فرهنگ سازی زکات یک وظیفه همگانی است و همه مردم در هر جایگاهی که هستند باید برای احیای آن تلاش و تبلیغ کنند.

 لازم بذکر است در پایان از ده برگزیده مسابقه مقاله نویسی با اهداء لوح تقدیر و جایزه تقدیر و تشکر شد.

عکس: mtb

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده