رفتن به بالا
  • یکشنبه - ۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۸
  • کد خبر : ۲۸۹۸۹
  • چاپ خبر : *ورزش و رمضان 2*

*ورزش و رمضان 2*

به قلم: مهدی منصوریان کارشناس ارشد مدیریت ورزشی آفتاب بافق؛ در ادامه بحث ورزش و رمضان:اگر فرد اصول تغذیه ای صحیح را رعایت کند،می تواند در کنار روزه داری به ورزش منظم و ملایم بپردازد و سلامتی جسمی خود را تامین نماید. ضمن اینکه قطع تمامی فعالیت ها به مدت یکماه ممکن است قدرت و […]

به قلم: مهدی منصوریان کارشناس ارشد مدیریت ورزشی

آفتاب بافق؛ در ادامه بحث ورزش و رمضان:اگر فرد اصول تغذیه ای صحیح را رعایت کند،می تواند در کنار روزه داری به ورزش منظم و ملایم بپردازد و سلامتی جسمی خود را تامین نماید.

ضمن اینکه قطع تمامی فعالیت ها به مدت یکماه ممکن است قدرت و استقامت قلبی و عروقی شما را با مشکل روبرو سازد. هنگامی که ورزش نکنیم بدن پسرفت میکند،برنامه ورزشی برای خود در نظر بگیرید حداقل آنچه که بدست آورده اید را از دست نمی دهید.

*شدت ورزش را با شرایط بدنی خود تنظیم کنید*

برنامه ورزشی عادی را در رمضان انجام ندهید،بعداز چندین ساعت روزه گرفتن ورزش کمی سخت تر است کربوهیدرات بدن شما در این صورت کاهش می یابد.لذا نباید با شدت ورزش کرد،سعی کنید مسافت کمتر یا وزنه های سبک تری برای ورزش انتخاب کنید و تکرار حرکات را کمتر کنید.به اندازه کافی آب و مایعات مصرف کنید. در زمان افطار مایعات مصرف کنید زیرا در محیط گرم این مسئله حائز اهمیت است.

ورزشکارانی که می بایست در طول روز ورزش کنند توصیه می شود هنگام سحر و افطار از غذاهای انرژی زا سبک و مقوی مانند شیر ،خرما،عسل،سبزی،چای و آب میوه هایی چون پرتغال،لیمو و هویج بیش از گذشته استفاده کنند.

بهترین ورزش در طول ماه رمضان ، شنا و پیاده روی و ورزش های هوازی پس از صرف افطار است. چون از گرفتگی عضلات پیشگیری می کند.

ورزش های تفریحی ،ملایم و با نشاط (تمرینات هوازی) موجب تسریع گردش خون میشود.بدین ترتیب خون و در نتیجه اکسیژن بیشتری به مغز می رسد و شادابی و نشاط را به فرد می دهد و ذهن را برای یادگیری و تمرین خلاق تر می کند. این امر برای نوجوانان ،جوانان و بزرگسالان صادق است.

تمرینات هوازی: ورزش هایی که به طور مستمر و طولانی مدت (بیش از ۲ دقیقه) طول میکشد و ضربان قلب در هنگام تمرین ،کمتر از ۷ درصد حداکثر ضربان قلب است تمرینات هوازی گفته میشود . مثل پیاده روی، دوی نرم، دوی استقامت ، شنا و دوچرخه سواری استفاده از تردمیل و دوچرخه ثابت …

ادامه دارد …….در بحث بعدی به صورت جامع ، زمان تمرین و نحوه تغذیه ورزشکاران در ماه مبارک رمضان می پردازیم.

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده