رفتن به بالا
  • جمعه - ۱۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۴
  • کد خبر : ۲۹۲۰۴
  • چاپ خبر : روزه پاک شدن از پلیدی هاست/ قیام 15خرداد زیربنای  سرنگونی رژیم شاهنشاهی+تصاویر
امام جمعه بافق:

روزه پاک شدن از پلیدی هاست/ قیام 15خرداد زیربنای  سرنگونی رژیم شاهنشاهی+تصاویر

به گزارش آفتاب بافق؛ حجت الاسلام سید جواد سلیمانی در خطبه های نماز جمعه این هفته به برکات روزه گرفتن در ماه مبارک رمضان اشاره کرد وگفت: ماه رمضان، ماه غفرات، مبارزه با هوای نفسانی، مناجات و ارتباط با خداست و باید در این ماه نسبت به فقرا و تهی دستان عنایت ویژه ای را […]

به گزارش آفتاب بافق؛ حجت الاسلام سید جواد سلیمانی در خطبه های نماز جمعه این هفته به برکات روزه گرفتن در ماه مبارک رمضان اشاره کرد وگفت: ماه رمضان، ماه غفرات، مبارزه با هوای نفسانی، مناجات و ارتباط با خداست و باید در این ماه نسبت به فقرا و تهی دستان عنایت ویژه ای را داشته باشیم.

امام جمعه بافق افزود: کارهای ما در این ماه با برکت باید برمبنای دین خدا باشد و ثواب آن در کارنامه اعمال ما ثبت و ضبط می شود وکارهای ما در راستای دین حرکت کند.

وی در خطبه  اول خود سخنانی پیرامون فضیلت روزه گرفتن در ماه مبارک رمضان ارائه داد و اظهار کرد: روزه گرفتن باعث می شود انسان خود را بسازد و یکی از این راه ها تزکیه نفس است که روزه گرفتن در این ماه پله گاهی است که انسان با قدم گذاشتن در آن به جاه دلخواه خداوندمی رسد.

امام جمعه بافق بیان داشت: طبق روایات روزه گرفتن فقط  نخوردن و نیاشامیدن نیست بلکه تمام اعضای بدن روزه دار باید در راستای مسیر درست گام بردارد و در غیر این صورت ثواب روزه دارکم می شود.

سلیمانی تصریح کرد: اگر انسان روزه دار گناه و خطا نداشته باشد حکمت الهی به سمت او حرکت میکند، برشناخت و معرفت روزه دار افزوده میشودومیتواند مشکلات زندگی خود را حل کند و انسان مومن باید در مقابل سختی های زندگی خود را بسازد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به نزدیک شدن درآستانه قیام 15خرداد، رحلت امام خمینی(ره) و اقدامات ایشان اشاره وعنوان کرد: امام خمینی(ره) کارهای عظیمی انجام داد و توانست نظام شاهنشاهی را سرنگون ونظام جمهوری اسلامی را استقرارکند.

امام جمعه بافق بیان داشت: امام (ره)درطی 10سال رهبری خود توانست نظام و کشور را ساماندهی کندو انقلاب اسلامی را به پیروزی برساند.

وی افزود: هنگامی که امام(ره) را دستگیر و تبعید کردند مردم اعتراضات شدیدی را انجام دادند و نیروهای امنیتی عده زیادی را به شهادت رساندند، خفقان سراسر کشور را فرا گرفت و عده ای به طور مخفیانه زمینه را برای رساندن پیام امام به مردم فراهم کردند.

سلیمانی خاطر نشان کرد: طی سخنرانی های امام (ره) و توصیه های ایشان به شاه، علمای دیگرنیز سخنرانی کردند و در نوروز سال 42مصادف با سالگرد امام(ره) عده ای از روحانیون جلسه ای تشکیل دادند که ساواک مراسم را به هم زد وتعدادی را دستگیر،تبعید و به شهادت رساند.

امام جمعه بافق با اشاره به اینکه پس از رحلت امام در 14خرداد  67 و قیام 15خرداد، مجلس خبرگان امام خامنه ای را به عنوان رهبر انتخاب کرد بیان کرد:مقام معظم انقلاب بیش از 20سال است که رهبری جامعه را بر عهده دارد و با قاطعیت بحران را مدیریت،ساماندهی و از بین برد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات مردم یمن اشاره کرد وگفت:به خاطر خواسته های آمریکا،رژیم ال سعود بزرگترین جنایت را انجام داده است.

سلیمانی با ابراز همدردی با مردم مسلمان یمن از همگان خواست در حد توانایی خود به این ملت مظلوم و ستمدیده کمک مالی کنند.

 

 

 

عکس: mtb

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده