رفتن به بالا
  • جمعه - ۱۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۵
  • کد خبر : ۲۹۲۲۱
  • چاپ خبر : گزارش عملکرد یکساله نماینده مردم درحوزه انتخابیه مهریز در نمازجمعه بافق

گزارش عملکرد یکساله نماینده مردم درحوزه انتخابیه مهریز در نمازجمعه بافق

محمد رضا صباغیان پس از اقامه نماز جمعه برای نمازگزاران سخنرانی کرد. به گزارش آفتاب بافق؛ صباغیان از حضور پرشور مردم در انتخابات ریاست جمهوری و شورا های اسلامی شهر و روستا تقدیر کرد و گفت : خدمت منتخبین مردم تبریک عرض می کنم. وی ضمن زنده نگه داشتن ۱۵ خرداد و یاد و خاطره […]

محمد رضا صباغیان پس از اقامه نماز جمعه برای نمازگزاران سخنرانی کرد.

به گزارش آفتاب بافق؛ صباغیان از حضور پرشور مردم در انتخابات ریاست جمهوری و شورا های اسلامی شهر و روستا تقدیر کرد و گفت : خدمت منتخبین مردم تبریک عرض می کنم.

وی ضمن زنده نگه داشتن ۱۵ خرداد و یاد و خاطره امام (ره) اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم به وظایفی که بر عهده ما قرار گرفته عمل کنیم .

نماینده حوزه انتخابیه مهریز هدف از برگزاری جلسه گزارش دهی عملکرد یک ساله خود را در وهله اول دیدار با مردم شهرستان عنوان کرد و یادآور شد: در جلسه آمادگی شنیدن نظرات مردم هستیم.

وی با بیان اینکه مطرح کردن سوال حق مردم است عنوان کرد: مردم تمایل دارند از روند فعالیت و عملکرد یکساله نماینده مطلع شوند.

صباغیان با اشاره به اینکه به طور میانگین در عرض یکسال ۱۳ بار از شهرستان های حوزه انتخابیه بازدید بعمل آمده عنوان کرد : علت کم توفیقی نماینده در رابطه مستقیم با مردم گستردگی حوزه انتخابیه و از سوی دیگر حجم بالای وظایف نمایندگی است.

نماینده بزرگترین حوزه انتخابیه کشور با بیان اینکه مردم از دو نگاه نماینده را رصد می کنند افزود: نگاه واقعی قانون گذاری و نظارت است و نگاه دوم نگاه مسئولی است که غالب تر می باشد.

وی گفت: تمایلی به گزارش دهی نداشتم اما به منظور شفاف سازی و آگاهی مردم از آنچه حق آنان است سخن خواهم گفت.

مردم انتظار دارند بدانند صباغیان که تا قبل ورود به مجلس در جلسه ها شعار می داد در حال حاضر چه کار انجام داده است.

نماینده مردم بافق فعالیت های انجام شده را مرهون تلاش و زحمات تمامی مسئولین استانی و کشوری دانست و بیان کرد: لازم است در همین ابتدای سخنان از آنان تقدیر و تشکر کنم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نکته ای در سطح ملی متذکر شد: آمریکا و تحریم هیچ کدام نمی تواند برای ملت ایران مشکل ایجاد کند و آن چیزی که تهدید است منفعت طلبی، زد وبند، پارتی بازی، اشرافی گری، اختلاس است که اصولا در چرخه مسئولین دور می زند و اگر مسئولین در این زمینه ضعف نداشته باشند.

صباغیان با اشاره به برگزاری ۶۷ جلسه با  مدیران اجرایی استان برگزار شده است گفت: مشکل اصلی سطح شهر با آنان در میان گذاشته شد و هچنین اینکه با ۲۲ وزیر،معاون وزیر، معاون رییس جمهور جلسه انجام و مشکلات تمام شهرستان های حوزه را مطرح گردیده است و همزمان در مجلس ۳۵ نطق و تذکر ارائه شده است.

نماینده حوزه انتخابیه مهریز اظهار داشت: از وزیر بهداشت ۱۴ دستور، وزیر راه ۱۹ دستور، وزیر کشاورزی ۲۰ دستور و.. گرفته شده است.

وی با اشاره مشکلات شهرستات بافق و محور بافق_ یزد بیان کرد: کسی نمی تواند ادعا کند موضوع جاده بافق- یزد را به تنهایی حل کرده است تخصیص اعتبار این محور انجام و کار در حال اتمام می باشد.

وی در ادامه به مسائل اشاره ای کرد و اظهار داشت: در رابطه با فولاد ابویی که ۵ سال بلاتکلیف است با وزیر صنعت، معدن و تجارت و ۴ جلسه با معاون وزیر داشته ایم و روزانه این مسئله را پیگیری شده است و آخرین مرحله دو هفته قبل در مجلس تذکر دادم احساس می شود مافیای فولاد نمی خواهد این کار انجام گیرد چندین ماه گذشته مجوز صادر شده و هفته گذشته با تخصیص وام موافقت گردید و اگر این کار به سرانجام برسد بافق از گردنه ی سرمایه گذاری با موفقیت عبور می کند و حلقه ی زنجیره فولاد در بافق تکمیل می شود.

نماینده مردم حوزه انتخابیه مهریز با اشاره به صورتجلسه ۹ شهریور سال ۹۳ تصریح کرد: احساس می شود مسئولان که زیر این صورتجلسه را امضا کردند در رابطه با اجرایی شدن آن کوتاهی می کنند و اگر این صورتجلسه به بن بست کشیده شود حتما با مردم صحبت خواهم کرد و در سنگ آهن در حضور کارگران واقعیت را بیان می کنم.

صباغیان بافقی در رابطه با معدن فسفات و حق و حقوق کارگران این شرکت خاطر نشان کرد:بهره برداری این شرکت به خاتم الانبیا سپرده شده که پس از جلسه با معاون تهیه و تولید و بازدید از این معدن مقرر شد کارخانه اسید فسفریک احداث شود شرکت خاتم الانبیا نیز در مناقصه کارخانه آهن اسفنجی برنده شد و ظرف یک ماه مهلت دارد تا ساخت این کارخانه را آغاز کند.

وی ادامه داد: در تمام شهرها کارگروه توسعه تشکیل و اولویت ها را مشخص شده است‌.

نماینده مردم بافق ، بهاباد، مهریز، ابرکوه و خاتم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جاده گزوییه گفت: بهتر است این موضوع از طریق استانی حل شود شود جاده بافق_ نوق نیز با پیگیری در حوزه استان کرمان نیز شروع شده است.

وی ضمن تقدیر از زحمات مدیر عامل شرکت سنگ آهن مرکزی عنوان کرد: بزودی این راه نیز در آینده مشکل مردم را رفع کند.

صباغیان اظهار داشت:با پیگیری و جلسه با با وزرا دو آمبولانس به بافق اختصاص داده شد و ۱۸ میلیارد تومان اعتبار برای بیمارستان بافق در نظر گرفته شده است.

وی به نقش مثبت مسئولین استان و شهرستانهای حوزه انتخابیه اشاره کرد و افزود: دستورات گرفته شده از وزرا به فرمانداران ارائه و چنانچه ظرف ۲ هفته به آن جواب ندهند برای استاندار ارسال می شود و اگر باز هم موثر واقع نشد به وزرا ارجاع داده می شود و اگر وزیر هم توجه نکرد در مجلس تذکر داده می شود.

وی با بیان اینکه تا به حال به کسی برای کار نامه نداده ام خاطر نشان کرد: اداره کار مکلف است پاسخگو باشد چه دلیلی دارد افرادبرای یافتن کار تحقیر شود و آخر هم به جایی نرسد.

نماینده مردم بافق متذکر شد: امروز خیلی از مشکلات کارگران به خاطر عدم وجود تشکلات کارگری است در سنگ آهن سه بار تاکنون انتخابات برگزار شده اما کارگران در انتخابات شرکت نکرده اند و اگر تشکل کارگری وجود داشته باشد پیمانکار نمی تواند به شما زور بگوید و یا اینکه کارگر را اخراج کند این ها مصیبت ماست.

صباغیان اشاره ای نیز به فعالیت خود در ارتباط حوزه انتخابیه مهریز داشت و بیان کرد:به معاون وزیر گفته ام در صورتی که جوابی به این طرح داده نشود امام جمعه ها ،فرمانداران و شوراها را برای جلسه به تهران می آورم وی خواهش کرد چنین کاری نکنید و در حال حاضر تنها کاری که شد این است که الان استان و نمایندگان و وزارت کشور پذیرفت اند به عنوان لایحه در دولت به مجلس ارسال شود.

بافق و مهریز و بهاباد یک نماینده، خاتم ابرکوه و تفت یک نماینده و میبد و اشکذر یک نماینده داشته باشند.

وی برای تخصیص عوارض معادن به شهر تاکید کرد و یادآور شد: مسئولین پیگیری خود را در جهت گرفتن عوارض انجام دهند و اگر چنین کاری توسط انان انجام نشود پیگیری از مسئولین بالاتر ادامه پیدا می کند.

صباغیان به برنامه ششم مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت : چند قانون تصویب گردید یکی از آنها  همسان سازی حقوق بود و مصوب شد تا پنج سال آینده حداکثر تفاوت حقوق ۲۰ درصد باشد.

یک درصد عوارض معادن مصوب و حقوق مسئولان نیز برای دید همه باید در سایتی درج شود.

نماینده بزرگترین حوزه انتخابیه کشور  در مورد خانواده های تحت پوشش کمیته امداد نیز تصریح کرد: حقوق آنان به پنج برابر افزایش یافت معلمان نیز فقط از طریق دانشگاه فرهنگیان مشغول به کار می شوند.

وی ادامه داد: مجلس تخصیص ۳ درصد از  درآمد به مناطق محروم و بخشودگی سود وام کشاورزان تا سال ۹۵ را تصویب کرد.

این مقام مسئول با بیان اینوه  تا بحال ۱۰ سوال از وزرا  و ۳ طرح ارائه داده ام متذکر شد: یک طرح پاسخگویی وزرا که وزرا و رییس جمهور گزارش سالانه به مجلس بدهند، استیضاح وزیر و…‌ از دیگر اقدامات صورت گرفته است.

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده