رفتن به بالا
  • شنبه - ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۴
  • کد خبر : ۲۹۲۴۵
  • چاپ خبر : مرد خاکستری(2)

مرد خاکستری(2)

به قلم: دکتر حسین ارجمند  آفتاب بافق؛ منتقدان اورا سیاست مدار ویا به عبارتی دقیق تر «سیاست باز» نمی دانند .آن ها معتقدند ؛سیاست در کشور ما مقدس نیست و هرمسئولی که بتواند لابی های قوی و ارتباطات وسیع تری داشته باشد بهتر می تواند خواسته های حوزه انتخابیه خود را سر وسامان دهد. بر […]

به قلم: دکتر حسین ارجمند 
آفتاب بافق؛ منتقدان اورا سیاست مدار ویا به عبارتی دقیق تر «سیاست باز» نمی دانند .آن ها معتقدند ؛سیاست در کشور ما مقدس نیست و هرمسئولی که بتواند لابی های قوی و ارتباطات وسیع تری داشته باشد بهتر می تواند خواسته های حوزه انتخابیه خود را سر وسامان دهد. بر این باورند که یک نماینده باید راهروهای مجلس را برای احقاق حقوق شهروندان انتخاب کند نه صحن علنی مجلس را.

هرچند این شیوه تفکر نادرست است ولی در دنیای مزوّرگونه و دغلکارانه سیاستِ امروز ,معقول به نظر می رسد.آن ها معتقدند که نماینده اردکان توانسته است با این لابی گری ها و سیاست بازی ها, امتیازات فراوانی برای حوزه انتخابیه خود جذب کندبه طوری که وی حتی در دوره احمدی نژاد ,بیشترین امتیازات را برای اردکان گرفت با این که وجهه اصلاح طلبی اش کاملا مشخص است و هیچ ابایی ندارد که خود را اصلاح طلب بداند و آن را جزو افتخارات خود به حساب می آورد.

منتقدان از صباغیان می خواهند که در تصمیم گیری های استانی دخالت کند ونقش فعال تری را ایفا کندو در تعیین فرماندار و استاندار اعمال نظر کند و از قدرت خود استفاده کند و بافقی های توانمند را در لایه های میانی یا بالایی مدیریتی استان و کشورقرار دهد؛کاری که نمایندگان دیگر انجام می دهندوآن را از افتخارات خود به حساب می آورند.

موافقان هم نظرات و جوابیه های خودرا دارند.آن ها معتقدند صباغیان؛ بزرگترین حوزه انتخابیه کشور را نمایندگی می کند و این وسعت حوزه انتخابیه و محرومیت بیش از اندازه آن,کار را برای او دشوار کرده است به طوری که برقراری تعادل و توازن میان پنج شهرستان کار فوق العاده دشواری است .حرفی که منطقی است و باید پذیرفت که سرکشی به این حوزه ها و رسیدگی به آن ها ,کار طاقت فرسایی است و تمام توان و قدرت نماینده را می گیرد هرچند که صباغیان در این مدت یک ساله تلاش کرده تا با ایجاد تشکّل ها و مجمع ها در هر شهرستان کار را بدست خود آن ها بسپاردو آن ها را واسطه خود و مردم قرار دهد تا بدین صورت زودتر و سریع ترمشکلات مردم برطرف شود.

بپذیریم که هر فردی افکار و اندیشه های خودرا دارد و ما نمی توانیم از افراد بخواهیم که مانند دیگران فکر کنند یا عمل کنند.صباغیان در زمان انتخابات تلاش می کرد وعده های غیر معقول ندهد و برای جمع کردن رای مردم را نفریبد.او همواره براین امر تاکید داشته است که وظیفه نماینده, قانون گزاری و نظارت است و معتقد است تا زمانی که نمایندگان مجلس این وظیفه را به درستی انجام ندهند ,هیچ مشکلی حل نخواهد شد.او خودرا در برابر تمام مردم ایران مسئول می داندو سعی دارد خود را محدود به حوزه انتخابیه نکند و به همین علت است که بارهااز تریبون مجلس برای رساندن درد مردم به گوش مسئولان,استفاده کرده است.
صباغیان, همواره بر این موضع خود پافشاری کرده است که از لابی گری و سیاست بازی های مرسوم بیزار است .و تلاش می کند که مُرّ قانون را اجرا کند و از دور زدن قانون و قانون گریزی متنفراست .او معتقد به شفافیت عملکرد است و از نقد و انتقاد هیچ گونه ترسی ندارد. .شاید کمتر نماینده ای را سراغ داشته باشیم که هر شش ماه -یک بار -گزارش بدهد و عملکرد خود را صادقانه در اختیار مردم قراردهد.صباغیان تلاش می کند که مستقیم با مردم حرف بزند و از این که حرف هایش را در سایت ها و رسانه ها منعکس کند امتناع می ورزد.

با تمام این تفاصیل بپذیریم که صباغیان اولین نماینده بافقی است که به مجلس راه یافته است و همه باید تلاش کنیم تا او بتواند نامی نیک وماندگار در تاریخ برای خود و برای بافق ثبت کند.اگرتمام کارهایمان خداگونه و برای رضایت خداباشد شک نکنید که هیچ وقت ندامت و حسرت به بار نخواهد آوردو بدانیم که عزت و ذلت انسان ها به رفتار خداگونه آن ها بستگی دارد و تنها اوست که به نیّات ما عالِم است « قُلِ اللّهُمَّ ملِكَ المُلكِ تُؤتي المُلكَ مَن تَشاءُ وتَنزِعُ المُلكَ مِمَّن تَشاءُ وتُعِزُّ مَن تَشاءُ وتُذِلُّ مَن تَشاءُ»(آل عمران/26)
دکتر حسین ارجمند

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده