رفتن به بالا
  • چهارشنبه - ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۸
  • کد خبر : ۲۹۴۳۴
  • چاپ خبر : یکصد و هفتادو دومین نشست شورای آموزش و پرورش بافق برگزار شد

یکصد و هفتادو دومین نشست شورای آموزش و پرورش بافق برگزار شد

یکصد و هفتادو دومین نشست شورای آموزش و پرورش با حضور امام جمعه،فرماندار،رییس آموزش و پرورش واعضای این شورا و اصحاب رسانه این شهرستان در مرکز آموزشی رفاهی فرهنگیان برگزار شد. به گزارش آفتاب بافق؛ رییس آموزش و پرورش بافق در ابتدای این نشست رحلت جانسوز امام راحل و سالروز قیام 15خرداد را گرامی داشت […]

یکصد و هفتادو دومین نشست شورای آموزش و پرورش با حضور امام جمعه،فرماندار،رییس آموزش و پرورش واعضای این شورا و اصحاب رسانه این شهرستان در مرکز آموزشی رفاهی فرهنگیان برگزار شد.

به گزارش آفتاب بافق؛ رییس آموزش و پرورش بافق در ابتدای این نشست رحلت جانسوز امام راحل و سالروز قیام 15خرداد را گرامی داشت و به گوشه ای از عملکرد این نهاد در طی یک ماه اخیر پرداخت و گفت:طرح یک شاخه گل یک فرصت طرحی برای خیرین مدرسه ساز و مدرسه یار،تجلیل از مقام شامخ معلم با عنوان جشن ترنم اندیشه و اهدای تجهیزات و لوازم ورزشی توسط سنگ اهن مرکزی به مدارس در سطح شهرستان از اقدامات انجام شده در هفته گرامیداشت معلم می باشد.

علی اصغر رنجبر افزود:استاندارد سازی پنج آموزشگاه و رفع برخی مشکلات سرمایشی و گرمایشی،به صدا در آمدن زنگ میراث فرهنگی در آموزشگاه 22بهمن،تجلیل از برترین های سال سوم دبیرستان نمونه امام رضا (ع) و کسب مقام دوم استان در مسابقات شیمی توسط این آموزشگاه و تجلیل از رتبه اول نامه به یک شهید توسط معراج رنجبر از دیگر اقدامات انجام شده طی یک ماه اخیر است.

وی به برگزاری 3 همایش انگیزشی،آموزشی با حضور دکتر حیدر اسلامی اشاره و عنوان کرد:از این تعداد دو همایش با حضور دانش آموزان در تمامی مقطع ها و یک همایش با حضور خانواده های دانش آموزان برگزار شد که با عدم استقبال پرشور اولیای دانش آموزان روبرو شدیم.

رییس آموزش و پرورش بافق به بازدید ها و ازمون های انجام شده طی یک ماه اخیر مباحثی مطرح و تصریح کرد: بازدید معاون فنی نوسازی مدارس کشور از مدارس در حال ساخت و تعمیر، بازدید دبیران زبان خارجه استان از مراکز مختلف سطح شهرستان، بازدید مدیر کل اسبق آموزش و پرورش از موزه فرهنگ و ادب و برگزاری آزمون های استعداد درخشان و تورنی ریاضی از موارد انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه 9پروژه عمرانی 10 تا 80 درصدی آغاز شده و 2 پروژه به بهره برداری رسیده است بیان داشت: علی رغم اقدامات عمرانی انجام شده برخی مدارس با مشکل مواجه هستند.

رنجبر در بخش دیگری از سخنان خود به آزمون هدایت تحصیلی دانش آموزان پایه نهم اشاره و بیان کرد:تعداد  660نفر از دانش آموزان دختر و پسر در پایه نهم از تاریخ 8 الی 11 مردادماه می توانند رشته مورد نظر‌خود را انتخاب کنند.

رییس آموزش و پرورش بافق حضور بیش از حد دانش آموزان در رشته علوم تجربی را یک مشکل دانست و گفت: طبق آمارهای گرفته شده در کنکور تعداد پذیرفتگان در این رشته بسیار اندک هستند و رشته علوم انسانی و ریاضیات علاقه مندان کمتری نسبت به این رشته دارند.

وی در این نشست صحبت هایی پیرامون مشکلات هنرستان های فنی حرفه ای و کاردانش و برنامه ریزی های انجام شده جهت اوقات فراغت دانش آموزان مطرح کرد.

رنجبر در بخش دیگری از سخنان خود به کمبود شدید نیروی انسانی در آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت:تعدادپرسنل در حوزه آموزشی بیش از 580نفر هستند که از این تعداد طی 4سال آینده بیش از 300 نفر بازنشسته می شوند.

رئیس آموزش و پرورش بافق افزود: افزایش سهمیه شهرستان در خصوص برگزاری آزمون معلمان و دانشگاه فرهنگیان از مواردی است که در جهت افزایش نیروی انسانی باید انجام و پیگیری شود.

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده