رفتن به بالا
  • پنجشنبه - ۸ تیر ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۴
  • کد خبر : ۳۰۵۹۹
  • چاپ خبر : “روستای سید آباد” در انتظار ورود” کاروان آفتاب”

“روستای سید آباد” در انتظار ورود” کاروان آفتاب”

امسال نیز عاشقان و شیفتگان امام رئوف،  منتظر کاروانیان پیاده علی ابن موسی الرضا(ع)  هستند تا برای بیست و پنجمیندفعه آنان را پذیرایی و سپس بدرقه کنند. به گزارش آفتاب بافق؛  پس از گذشت بیست و پنج سال از حرکت کاروان پای پیاده بیت الرضا(ع) بافق، اولین  روستا و استراحتگاهی که کاروانیان در آن اتراق […]

امسال نیز عاشقان و شیفتگان امام رئوف،  منتظر کاروانیان پیاده علی ابن موسی الرضا(ع)  هستند تا برای بیست و پنجمیندفعه آنان را پذیرایی و سپس بدرقه کنند.

به گزارش آفتاب بافق؛  پس از گذشت بیست و پنج سال از حرکت کاروان پای پیاده بیت الرضا(ع) بافق، اولین  روستا و استراحتگاهی که کاروانیان در آن اتراق می کنند و خستگی سفر یک روزه خود را در آن روستا از تن بدر خواهند کرد روستای به نام “سید آباد ” است؛ با مردمانی باچهره های آفتاب سوخته  و با قلبی مهربان ورئوف.

آنچه من را به نوشتن این چند سطر وادار کرد، حسی است که از حرکت کاروان از معدن فسفات اسفوردی  و تا شامگاه ورود به روستای سید آباد به انسان دست می دهد. برای آنانکه سال اولشان می باشد ورود به این روستا حسی خاص برایشان تداعی می شود.

مردمان این دیار با داشتن 6 شهید و آزاده و جانباز و…. همه و همه بر بلندی روستا معروف به (تل سید آباد )منتظر کاروانیان با قافله پیاده آقا علی ابن موسی الرضا(ع) خواهند بود.

اگر می خواهید این حالت معنوی، استقبال از این بزرگواران را لمس کنید فقط کافیست عصر روز جمعه(فردا)  از حوالی ساعت 5 عصر حرکت کرده و در مسیر جاده از خروجی معدن فسفات تا روستا شهید پرور سید آباد حس تنهایی، راز و نیاز با معبود؛ عاشقی، خلوص را در این مسیر درک کنید.

آنگاه که نزدیک غروب در دو راهی وردوی روستا اتراق می کنند؛ نفس می گیرند، در بیابان پراکنده می شوند و تنهایی سجده شکر به جای می آورند.

فردا نزدیکهای غروب مردم و اهالی روستای سید آباد چشم به ورودی شهر می دوزند با اسپند و سلام و صلوات به استقبال با کاروان خورشید  خواهند شتافت.

مسئولان روستا نیز با آذین بندی، نظافت مسیر، روستا را برای حضور آنان آماده می کنند.

فردا در روستای سید آباد جنب و جوشی عجیب حاکم است، خانه های که در طول مسیر قرار دارد به صورت خودجوش توسط صاحب خانه آبپاشی می شود، بوی اسپند فضا را در بر می گیرد.

از دهیار روستا که پیرامون کاروانیان سئوال کردم گفت: یکی از توفیقاتی که بیست و پنج سال است که نصیب اهالی روستا می شود. حضور کاروان پیاده در روستا است .

مردمان و اهالی روستا بعد از یکماه عبادت و بندگی در ماه مبارک رمضان  و پس از عید سعید فطر، منتظر  قدوم این بزرگواران بعد از مسافت یکروزه به این روستا هستند.

امام جمعه محترم و مسولان  هرساله دعوت ما را لبیک گفتند و در جمع کاروانیان حضور پیدا می کنند که همه و همه از برکات این سفر پر معنوی است.

در روستا از کاروانیان و خانواده هایشان پذیرایی و آنان بر سر سفره ابا عبدالله الحسین(ع)  میهمان خواهند بود.

تصاویر زیر آرشیوی سال 89 می باشد که خواستیم با به نمایش گذاشتن آن یادی کنم از کسانی که هرساله در ورودی روستا چشم به انتظار می نشستند و الان اسیر خاکند.

برای شادی روحشان فاتحه مع الصلوات

نوشته: صدیقه رحیمی
تصاویر: آرشیو آفتاب بافق

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده