رفتن به بالا
  • یکشنبه - ۱۱ تیر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۴
  • کد خبر : ۳۰۷۵۱
  • چاپ خبر : بافق نگین گردشگری استان که نیاز به توجه ویژه دارد+ تصاویر
زاده رحمانی در نوزدهمین جلسه مجمع هم اندیشی توسعه بافق :

بافق نگین گردشگری استان که نیاز به توجه ویژه دارد+ تصاویر

محمد زاده رحمانی در نوزدهمین مجمع هم اندیشی توسعه، خواستار توجه و نگاه ویژه استان در صنعت گردشگری ، کویر نوردی و اکو توریسم به بافق شد. به گزارش آفتاب بافق؛ نوزدهمین جلسه مجمع هم اندیشی توسعه شهرستان بافق با محوریت گردشگری ، صنایع دستی و صنعت توریسم در سالن کنفرانس شیخ محمدتقی فرمانداری بافق […]

محمد زاده رحمانی در نوزدهمین مجمع هم اندیشی توسعه، خواستار توجه و نگاه ویژه استان در صنعت گردشگری ، کویر نوردی و اکو توریسم به بافق شد.

به گزارش آفتاب بافق؛ نوزدهمین جلسه مجمع هم اندیشی توسعه شهرستان بافق با محوریت گردشگری ، صنایع دستی و صنعت توریسم در سالن کنفرانس شیخ محمدتقی فرمانداری بافق برگزار شد.

در این مجمع مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان و معاونین و مشاورین وی، دکتر اکبری مدیر کل محیط زیست استان یزد، مجری طرح مناریست و معاون کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، مشاور گردشگری مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری، رئیس جامع هتلداران و دبیر و مسئول انجمن دفاتر خدماتی و رئیس راهنمایان گردشگری و فم تور کشور و فعالان بخش  خصوصی در صنعت گردشگری و توریسم و…. حضور داشتند.

در ابتداء فرماندار بافق ضمن خوش آمد گویی به میهمانان از مرکز استان و فعالان صنعت گردشگری در شهرستان گفت: هدف از برگزاری این مجمع ایجاد خروجی مطمئن و نطقه عطفی برای توسعه صنعت گردشگری در شهرستان بافق می باشد.

زاده رحمانی میزان کمک های مرکز استان به شهرستان بافق را در چند سال اخیر  بسیار خوب توصیف کرد بگونه ای که در سال 94 میزان اعتبار تخصیص یافته برای شهرستان بافق 20 میلیون تومان و برای سال 95 مبلغ ٥٠٠ میلیون تومان و سال 96 بیش از یک میلیارد تومان عنوان کرد.

زاده رحمانی از همکاری خانم دانش مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان و معاونین و مشاورین وی و نگاه ویژه آنان به شهرستان بافق تقدیر و تشکر کرد و گفت: تشکیل جلسه به خاطر توجه ویژه استان به شهرستان  بافق، شهری که نگین گردشگری در استان یزد می باشد.

فرماندار بافق اظهار داشت: شهرستان بافق تنها شهر موجود در استان یزد که از لحاظ معماری بیشتر به معماری استان کرمان شبیه می باشد، بافق در صنعت اکو توریسم دارای ظرفیتهای بالایی است.

وی یادآور شد: در بافق بخصوص در کمپ شن و شادن و رمل های کمپ شهید برزگری صادق آباد مناطق بکر و دست نخورده وجود دارد ، با توجه به سونامی ایجاد شده جهت ایجاد کمپ ها و مراکز گردشگری در مرکز استان از لحاظ نزدیکی به مرکز شهر و صدور مجوز های آن باعث کم رونقی و کم توجهی به کمپ های شهرستان خواهد شد که نیاز به مدیریت ویژه خواهد داشت.

در ادامه محمد رنجبر رئیس شورای اسلامی شهرستان بافق ضمن خوش امد گویی به حاضرین گفت: مدت 8 سال از زمان راه اندازی این مجمع می گذرد و به صورت خودجوش برای مسائل و مشکلات شهر و پیشرفت شهرستان در تمامی زمینه ها تصمیم گیری و بحث و گفتگو می شود

رنجبر موضوع این جلسه را با محوریت میراث فرهنگی و گردشگری عنوان کرد و گفت: با حضور مسئولان مرتبط با موضوع که از مرکز استان در این جلسه حضور دارند می طلبد که به خواسته های بحق شهرستان در موضوع میراث فرهنگی و صنعت گردشگری و اکو توریسم توجه ویژه ای شود.

وی در ادامه خواسته ها و مطالب خود را به شرح ذیل عنوان کرد:

توجه به بافق قدیمی شهر در منطقه قاضی میر جعفر و شروع عملیات کاووش در شهر قدیمی بافق با توجه به ایجاد پتانسیل تشکیل زون گردشگری با مجموعه تفرجگاهی آبشار می تواند در جذب گردشگر و توریست مفید باشد.

لزوم تسریع در رابطه با ارتقا نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بافق به اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری .لزوم ایجاد سایت جامع گردشگری مناسب  می تواند به معرفی تمامی زیرساخت ها، مکان های دیدنی، فرصت های سرمایه گذاری، پتانسیل منطقه و امکان نظرسنجی و همچنین ثبت نظرات با جدیدترین روش موجود بپردازد.

لزوم برندسازی مهارت حصیر بافی، توجه ویژه به یوزپلنگ آسیایی و اقدام لازم جهت طرح تکثیر در نیمه اسارت، لزوم راه اندازی موزه علوم طبیعی مناسب، توجه به مسیرهای کوهپیمایی از جمله جنگل ارس از روستای باجگان به شادکام ، پتانسیل تبدیل میدان خان به مرکز ارائه خدمات صنایع دستی و سعی در تحقق این موضوع و..‌‌‌. از جمله مباحث دیگری رئیس شورای اسلامی شهر بافق  بود.

عکس: mtb

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده