رفتن به بالا
  • چهارشنبه - ۱۴ تیر ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۰
  • کد خبر : ۳۰۸۴۳
  • چاپ خبر :   مراسم بزرگداشت اهل قلم بافق برگزار شد + تصاویر
به همت روابط عمومی سنگ آهن مرکزی؛

  مراسم بزرگداشت اهل قلم بافق برگزار شد + تصاویر

به گزارش آفتاب بافق؛  مراسم بزرگداشت اهل قلم بافق؛ با حضور مدیر کل اداره ارشاد اسلامی استان یزد، امام جمعه، فرماندار،معاون فرماندار، شهردار، قائم مقام شرکت سنگ آهن و  اساتید، نویسندگان، شاعران و علاقه مندان به نویسندگی و شاعری توسط اداره ارشاد اسلامی شهر بافق و همت روابط عمومی شرکت سنگ آهن و همکاری فرمانداری […]

به گزارش آفتاب بافق؛  مراسم بزرگداشت اهل قلم بافق؛ با حضور مدیر کل اداره ارشاد اسلامی استان یزد، امام جمعه، فرماندار،معاون فرماندار، شهردار، قائم مقام شرکت سنگ آهن و  اساتید، نویسندگان، شاعران و علاقه مندان به نویسندگی و شاعری توسط اداره ارشاد اسلامی شهر بافق و همت روابط عمومی شرکت سنگ آهن و همکاری فرمانداری و شهرداری صبح امروز چهارشنبه در سالن مولانا کمال الدین وحشی بافقی اداره ارشاد اسلامی  این شهر برگزار گردید.

در ابتداء امام جمعه محترم ضمن گرامیداشت چهارم تیر ماه روز قلم و خیر مقدم به شرکت کنندگان در جشن قلم در سخنانی به اهمیت و جایگاه قلم در دین مبین اسلام اشاره کرد و آن را اشاعه دهنده علوم مطرح و ابزار انتقال فرهنگ معرفی کرد.

حجت الاسلام سلیمانی در ادامه جایگاه قلم را در قرآن بلند و ارزشمند برشمرد و توجه دولت و نظام جمهوری اسلامی ایران به مباحث علم و استاد را ستودنی دانست و اثرات آن در شهرستان بافق ایجاد چندین دانشگاه در این شهرستان دانست .

در ادامه فرماندار بافق در سخنانی به  سابقه روز قلم اشاره و توجه توام و اهل قلم را گامی در جهت ارتقای روز افزون بها و ارزش قلم دانست وی در ادامه اظهار امیدواری کرد تا با همت و همکاری اهل صادق قلم از سو استفاده از حرمت قلم جلوگیری کرده نگدارند که از این ابزار انسان ساز در جهت تخریب اشخاص و شکست حرمت ها استفاده شود.

غیاثی، مدیر کل اداره ارشاد و اسلامی استان نیز به عنوان سخنران مدعو گفت: استان یزد جزء 10 استان است که مجوز چاپ کتاب در داخل استان صادر می شود

فرجه صدور مجوز کمتر از یک هفته،  کتاب های تخصصی حداکثر تا یک ماهه ضرورت فعال بودن انجمن اهل قلم به منظور تعامل افکار و تلاش در جهت رونق هرچه بیشتر مقام قلم خواهد بود.

دکتر علی اکبر تشکری استاد یار گروه تاریخ دانشگاه یزد گفت:قلم بدون صاحب قلم شی و ابزاری بیش نیست. دوران تاریخی انسان از زمانی آغاز شد که بتواند اندیشه خود را بنگارد اندیشه یک نیرویی است که روند تکوینی و تکاملی دارد مهمترین عامل حرکت اندیشه نیاز انسان است که در طول تاریخ فرم آن شاید عوض شود ولیکن هیچ زمانی حذف نخواهد شد.

در پایان دوتن از شاعران بافق در وصف قلم و روز اهل قلم اشعار خود را قرائت کردند. پایان بخش مراسم نیز رونمایی از تندیس مستوفی بافقی و تجلیل از برگزار کنندگان و فرهیختگان و اهل قلم شهرستان بود.

 

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده