رفتن به بالا
  • شنبه - ۱۷ تیر ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۱
  • کد خبر : ۳۱۰۲۳
  • چاپ خبر : کارگاه مادران، پرچم داران مقابله با جنگ نرم در بافق برگزار شد

کارگاه مادران، پرچم داران مقابله با جنگ نرم در بافق برگزار شد

زارعی گفت: مدیریت استفاده از موبایل و شبکه های اجتماعی بویژه مدیریت زمان مهمترین راهکار جلوگیری از آسیب های اعتیاد به فضای مجازی است. به گزارش آفتاب بافق؛کارگاه مادران پرچم دارن مقابله با جنگ نرم با موضوع ” شبکه های اجتماعی و آسیب های آن “پایگاه حضرت سکینه (س) “برگزار شد. در این نشست زهرا […]

زارعی گفت: مدیریت استفاده از موبایل و شبکه های اجتماعی بویژه مدیریت زمان مهمترین راهکار جلوگیری از آسیب های اعتیاد به فضای مجازی است.

به گزارش آفتاب بافق؛کارگاه مادران پرچم دارن مقابله با جنگ نرم با موضوع ” شبکه های اجتماعی و آسیب های آن “پایگاه حضرت سکینه (س) “برگزار شد.

در این نشست زهرا زارعی کارشناس مسائل اجتماعی به 10 مورد از آسیب های شبکه های اجتماعی موبایل اشاره کرد و گفت: شبکه هاي اجتماعي در دنياي کنوني محبوبيت زيادي يافته اند به گونه اي که اعضاي آن با خويشاوندان،دوستان، همکاران و حتي افراد ناشناس رابطه برقرار مي کنند.

وی در ادامه افزود:. به عبارت ديگر، اين شبکه ها به درون خانواده ها و زندگي خصوصي کاربران راه يافته اند، از اين رو بسياري ازمناسبات انساني افراد را تحت تأثير خود قرار داده اند. يافته هاي پژوهشهاي اجتماعي در ايران نشان ميدهد جوانان بيشترين و مهمترين کاربران اينترنت در ايران هستند.

زارعی در ادامه سخنان خود به نقش شبکه های اجتماعی در تغییر سبک زندگی گفت: مطالعات حاکي از آن است که کاربران شبکه هاي اجتماعي کمتر به ديدار دوستان و بستگان خود ميروند و به جاي آن با گذاشتن پيام با آنها ارتباط برقرار ميکنند، کمتر با اعضايخانواده خود صحبت ميکنند همچنين هنگامي که در کنار اعضاي خانواده خود هستند کارها و فعاليتهاي شخصي خود را در شبکه هاي اجتماعي پيگيري مي کنند. به اين ترتيب شبکه هاي اجتماعي تغييرات بنيادين در سبک زندگي و فرهنگ جوامع ايجاد ميکنند و توانسته اند بر الگوي روابط خانوادگي افراد تاثير بگذارند.

زارعی در پایان سخنان خود به بیان راهکار برای جلوگیری از آسیب اجتماعی پرداخت و گفت: مدیریت استفاده از موبایل و شبکه های اجتماعی بویژه مدیریت زمان مهمترین راهکار جلوگیری از آسیب های اعتیاد به فضای مجازی است.اولا خود بزرگسالان باید این فرآیند را مدیریت کنند. چون خیلی از بزرگسالان هم به نوعی خود درگیر اعتیاد به فضای مجازی هستند. بنابراین تا بزرگسالان نتوانند اعتیاد خود را کنار بگذارند برای فرزندانشان هم نمی توانند کار مثبتی انجام دهند.

خبرنگار خبرگزاری بسیج از بافق

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده