رفتن به بالا
  • چهارشنبه - ۲۱ تیر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۲
  • کد خبر : ۳۱۲۰۸
  • چاپ خبر : بطری‌های پلاستیکی آب معدنی را از یخزدگی و آفتاب دور کنید

بطری‌های پلاستیکی آب معدنی را از یخزدگی و آفتاب دور کنید

به قلم؛ اعظم الهدی فدائیه، کارشناس بهداشت محیط مرکز بهداشتی درمانی شهرستان بافق آفتاب بافق؛  آب‌های معدنی که در بطری‌های پلاستیکی عرضه می‌شوند باید در دمای مناسب نگهداری شود،این بسته بندی آب‌های معدنی بر اثر یخ زدن و تابش نور خورشید سرطانزا می‌شوند. بطری‌های آب‌های معدنی از پلیمرهایی ساخته شده است که فریز کردن آن‌ها […]

به قلم؛ اعظم الهدی فدائیه، کارشناس بهداشت محیط مرکز بهداشتی درمانی شهرستان بافق

آفتاب بافق؛  آب‌های معدنی که در بطری‌های پلاستیکی عرضه می‌شوند باید در دمای مناسب نگهداری شود،این بسته بندی آب‌های معدنی بر اثر یخ زدن و تابش نور خورشید سرطانزا می‌شوند.

بطری‌های آب‌های معدنی از پلیمرهایی ساخته شده است که فریز کردن آن‌ها سبب آزاد شدن مونومرهای آن‌ها و تولید ماده‌ای به نام «دی اکسین» می‌شود که سرطان زا است و بهتر است از کلمن‌هایی که در داخل آن قالب‌های یخ قرار داده می‌شود برای خنک نگهداشتن این آب‌ها استفاده شود. البته خنک کردن آب‌های معدنی مشکلی ایجاد نمی‌کند و می‌توان آن‌ها را به صورت خنک مصرف کرد.

گرم شدن آب معدنی در مقابل نور آفتاب سبب ورود ترکیبات شیمیایی  از بطری به داخل آب می‌شود. بنابراین نباید آب‌های معدنی که در معرض نور خورشید قرار گرفته‌اند، خریداری و مصرف شوند.

مواد سرطان زایی که از طریق آلودگی‌های ثانویه وارد بدن می‌شود در بلند مدت تغییراتی را در سیستم سلول‌ها یا جهشی را در سلول‌های DNA ایجاد می‌کند که سبب سرطانی شدن سلول‌ها می‌شود. افراد باید در هنگام خرید توجه داشته باشند از فروشگاه‌هایی خرید کنند که آب‌های معدنی را در مقابل نور خورشید قرار ندهند.

صنوف مربوطه نیز باید اصول حمل و نقل صحیح آب‌های معدنی و نگهداری آن‌ها در فروشگاه‌ها و مغازه را رعایت کنندو از قراردادن هر گونه مواد غذایی به خصوص آب های معدنی و چیپس و پفک در معرض نور آفتاب خودداری کنند تا سلامت مردم به خطر نیفتد.

مهندس اعظم الهدی فدائیه کارشناس بهداشت محیط مرکز بهداشتی درمانی شهرستان بافق

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده