رفتن به بالا
  • پنجشنبه - ۲۹ تیر ۱۳۹۶ - ۰۶:۱۸
  • کد خبر : ۳۱۵۷۳
  • چاپ خبر : دانش آموزان معلول شهرستان بافق میزبان نشست کتابخوان شدند

دانش آموزان معلول شهرستان بافق میزبان نشست کتابخوان شدند

به مناسبت روز بهزیستی اولین نشست کتابخوان ویژه معلولین با همکاری کتابخانه محمد مفیدی و مرکز توانبخشی و حرفه آموزی نرگس بافق برگزار گردید. به گزارش آفتاب بافق؛ به مناسبت روز بهزیستی اولین نشست کتابخوان ویژه معلولین روز سه شنبه 27 تیر در مرکز توانبخشی و حرفه آموزی معلولین نرگس بافق برگزار گردید. در این […]

به مناسبت روز بهزیستی اولین نشست کتابخوان ویژه معلولین با همکاری کتابخانه محمد مفیدی و مرکز توانبخشی و حرفه آموزی نرگس بافق برگزار گردید.

به گزارش آفتاب بافق؛ به مناسبت روز بهزیستی اولین نشست کتابخوان ویژه معلولین روز سه شنبه 27 تیر در مرکز توانبخشی و حرفه آموزی معلولین نرگس بافق برگزار گردید.

در این نشست که با حضور الهام آقایی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی بافق برگزار گردید 7 تن از دانش آموزان به معرفی کتاب پرداختند.

نرگس حکیمی، کتاب «اشک شادی»؛ بتول غلامرضاپور، کتاب «امام رضا(ع)»؛ فاطمه آدمی، کتاب «سگ یاران غار»؛ صدیقه شیخی، کتاب «کلاغ ها مهربان هستند،مهربان و تنها»؛ مرضیه فتوحی، کتاب «سیب و کرم کوچولو»؛ فرزانه فتوحی، کتاب «داستانهای شنیدنی وخواندنی» و فائزه شمس الدینی، کتاب «قیچی که دنبال کار میگشت» را معرفی کردند.

در پایان مراسم ، آقایی از هنرهای دستی دانش آموزان بازدید کرد و افزود : معلولان روح لطیف و بی آلایش دارند که باید زمینه ایجاد انگیزه و روحیه نشاط و شادمانی در آنها تقویت شود.

راضیه قربان زاده ،مدیر مرکز حرفه آموزی نرگس بافق هم در این بازدید گزارشی از آموزش و انجام کارهای هنری معلولین این مرکز ارائه داد و گفت: 30 معلول در این مرکز، مهارت های خیاطی، گل کریستال، کارهای فانتزی، تاج و زیور آلات و قلاب بافی را می آموزند.

قربان زاده افزود : ضریب هوشی معلولان ذهنی این مرکز بین 50 تا 60 است که نصف هوش انسان سالم می باشد ولی آنها علاوه بر انجام کارهای هنری می توانند سرود ها را حفظ و به خوبی اجرا کنند.

وی تصریح کرد : این معلولان پس از فراگیری آموزش های لازم و پایان دوره مربوطه می توانند از فنی و حرفه ای مدرک مهارت و حرفه آموزی دریافت کنند.

وی در ادامه افزود این مراکز هنوز در میان مردم ناشناخته بوده وافراد جامعه از توان معلولین جهت انجام بسیاری از امور بی اطلاعند .این مددکار واحد توانبخشی اذعان داشت همه ما میتوانیم به عنوان سفیران افراد معلول جهت شناسایی این عزیزان و رفع نیازهایشان همکاری کنیم.

منبع: روابط عمومی اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان بافق

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده