رفتن به بالا
  • یکشنبه - ۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۸
  • کد خبر : ۳۱۷۶۰
  • چاپ خبر : راه اندازی شهرک شفا / افتتاح دفتر پارک علم و فناوری در بافق+ تصاویر

راه اندازی شهرک شفا / افتتاح دفتر پارک علم و فناوری در بافق+ تصاویر

ظهر امروز مدرسه سما و دفتر پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی بافق با حضور مسئولان شهرستان افتتاح شد . به گزارش آفتاب بافق؛ فرماندار بافق در حاشیه مراسم افتتاحیه گفت: شهرک شفا با وسعت ۲۰ هکتار در بافق راه اندازی می شود. محمد زاده رحمانی با بیان اینکه این شهرک زیر نظر دانشگاه […]

ظهر امروز مدرسه سما و دفتر پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی بافق با حضور مسئولان شهرستان افتتاح شد .

به گزارش آفتاب بافق؛ فرماندار بافق در حاشیه مراسم افتتاحیه گفت: شهرک شفا با وسعت ۲۰ هکتار در بافق راه اندازی می شود.

محمد زاده رحمانی با بیان اینکه این شهرک زیر نظر دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافق ایجاد می شود اظهار داشت: شهرک شفا (شرکت فناوري هاي آزاد) بستر خوبی برای استقرار شرکت ها و کارگاههای که به سمت تولید محصولات و  فناوری پیش می روند فراهم خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه با شرکت های صنعتی استان در این رابطه تفاهم به عمل آمده است عنوان کرد: به زودي مجوز راه اندازی شهرک شفا یا شركت فناوری آزاد به دانشگاه آزاد اسلامی بافق داده می شود.

در ادامه کامران رضوی مدیر دفتر پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافق از افتتاح این دفتر در دانشگاه آزاد اسلامی بافق خبر داد و گفت: گام اول در اجرای این مرکز ترویج فرهنگ سازی است.

 وی راه اندازی این مرکز را ایجاد فضایی مناسب در کنار آزمایشگاه ها ،کارگاه ها و اساتید مجرب در دانشگاه آزاد اسلامی بافق عنوان و خاطر نشان کرد: این مرکز زمینه ساز توسعه برای دانشجویان و پژوهشگران در سطح شهرستان می باشد.

رضوی با بیان اینکه پارک علم و فناوری فضا و زمینه سازی را برای علاقمندان در راستای ارتباط با اساتید و فعالیت های پژوهشی تولید علم مهیا می کند تصریح کرد:با توجه به بعد مسافت تا مرکز استان تمام فرآیندهای مورد نیازی که یک دانشجوی علاقمند جهت پرورش ایده خود و رساندن آن به نوآوری در سطح شهرستان لازم دارد در این مرکز وجود دارد.

رضوی با اشاره به اینکه یک شرکت در این پارک مستقر شده است بیان کرد:اقدامات اولیه جهت مستقر شدن 3شرکت در حال انجام است و طی چند ماه جاری با توجه به امکانات و فضای موجود تعداد شرکت ها نیز افزایش می یابد.

وی هدف از ایجاد پارک علم و فناوری مرکز بافق را بستر سازی جهت هدایت ایده ها به سمت محصول و تیم ایده ها به سمت شرکت های کارآفرین و دانش بنیان عنوان و بیان داشت:این مرکز باعث  زمینه تبدیل ایده ها به محصول را برای افراد صاحب ایده فراهم می کند.

مدیر دفتر پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی بافق با اشاره به اینکه این مرکز دارای 3ساختار اساسی می باشد تصریح کرد:مراکز رشد،نوآوری و چند مستاجره از این ساختار است.

رضوی به تشریح بخش های این مرکز پرداخت و گفت: در مرکز نوآوری هدف ایجاد ترویج فرهنگ کارآفرینی و آموزش های اولیه و پیشرفته و سپس حمایت از افراد صاحب ایده که بتوانند محصول اولیه خود را تولید کنند است.

وی افزود:در مرحله بعد مرکز رشد است  کسانی که ایده ها و نمونه های اولیه را ساختند و امکان تجاره سازی وجود داشته باشد به مراکز رشد هدایت می شوند تا با حمایت های پشتیبانی،تحصیل مالی،آموزشی،بازاریابی،فروش و دیگر حمایت هایی که بتوانند محصول را تجاره سازی،کسب درآمد و اشتغال زایی لازم را انجام دهند.

  مدیر دفتر پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی بافق تصریح کرد:در مرحله پایانی پس از اینکه دانشجویان در مراکز رشد حمایت های لازم را پیدا کردند وارد مراکز چند مستاجره شده و حمایت ها کاسته می شود تا پس از فارغ التحصیلی بتوانند در شرکت های بیرون نیز رقابت کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافق نیز در حاشیه این مراسم گفت: با توجه به سابقه ی آموزشی و موفقیت های زیاد دانشگاه آزاد اسلامی در سال های اخیر و همچنین سابقه ای که مدارس سما در سطح کشور دارد دانشگاه آزاد بافق نیز مصمم شد تا این مدرسه را در شهرستان راه اندازی کند.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافق از پتانسیل بالایی در زمینه آموزش برخوردار است بیان کرد: به نظر می آید با روند توسعه در این زمینه بتوانیم شاهد پیشرفت تحصیلی در سطح دانش آموزان باشیم.

لازمی همچنین عنوان کرد: فضای مناسب با امکانات جانبی در دانشگاه آزاد برای فعالیت این آموزشگاه مهیا شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بافق با بیان اینکه دانشگاه مطمئنا در این موضوع موفق عمل خواهد کرد یادآور شد: انتظار داریم مسئولان حمایت خود را نسبت به این مجموعه افزایش دهند.

وی افزود: پیشرفت در بحث دانش آموزان قطعا زمینه ساز توسعه در سطح دانشجوی و کشور خواهد بود .

لازمی از مردم شهرستان خواست تا از محل آموزشگاه بازدید بعمل آورند و با امکانات و فضای مناسب آموزشی مدرسه سما آشنا شوند.

عکس: mtb

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده