رفتن به بالا
  • چهارشنبه - ۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۶
  • کد خبر : ۳۱۹۰۹
  • چاپ خبر : میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بافق جان تازه ای  گرفته است

میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بافق جان تازه ای  گرفته است

کم توجهی سالیان سال به میراث گذشتگان و بی توجهی مسئولان به امکان تاریخی شهر و از همه مهمتر نبود تزریق بودجه میراث گذشتگان مارا به خرابه های برای تزریق تبدیل  کرده بود. اما چند صباحیست که جان تازه ای گرفته است. به گزارش آفتاب بافق؛ روز گذشته نشست مشترکی بین معاون میراث  و گردشگری […]

کم توجهی سالیان سال به میراث گذشتگان و بی توجهی مسئولان به امکان تاریخی شهر و از همه مهمتر نبود تزریق بودجه میراث گذشتگان مارا به خرابه های برای تزریق تبدیل  کرده بود. اما چند صباحیست که جان تازه ای گرفته است.

به گزارش آفتاب بافق؛ روز گذشته نشست مشترکی بین معاون میراث  و گردشگری استان، فرماندار، شهردار و سرپرست میراث بافق در دفتر کار رنجبر سرپرست میراث بافق برگزار شد.

لیلی رنجبر در ابتداء از همکاری و مساعدت مسئولان شهر بویژه فرماندار تقدیر و تشکر کرد.

وی گفت: 30  اثر که واجد ارزش ثبت شناخته شداست با پیگیری‌های انجام‌شده توسط میراث فرهنگی بافق و اختصاص مبلغ 170 میلیون ریال از سوی اداره کل میراث و همچنین 160 میلیون ریال توسط فرمانداری در نوبت ثبت ملی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: در این دوره، گروه برداشت از دانش‌ آموختگان رشته معماری و بومی بافق برای برداشت بناهای تاریخی مجدانه پیش‌قدم شدند و در مدت دو ماه به‌ویژه در روزهای طاقت‌فرسای ماه مبارک رمضان عملیات برداشت از بناها را به انجام رساندند.

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بافق افزود: علاوه بر اینکه این امر موجب تقویت خودباوری نیروهای جوان و متخصص این شهرستان شد، پرونده بناهای تاریخی شهرستان بافق هم برای ثبت در فهرست آثار ملی کشور باز شد.

رنجبر خاطرنشان کرد:با ثبت این بناهای ارزشمند تعداد آثار ثبت‌شده بافق در فهرست آثار ملی کشور تا پایان سال 96 به 80 اثر می‌رسد که این رقم نسبت به سال گذشته دو برابر خواهد شد.

فرماندار بافق نیز در سخنان کوتاهی ضمن تقدیر و رضایت از عملکرد نمایندگی میراث فرهنگی بافق گفت: تجهیزات و اعتبارات اولیه از سوی فرمانداری به این نمایندگی تزریق شده است.

زاده رحمانی همچنین با اشاره به تشکیل کمیته برنامه ریزی شهرستان در نیمه دوم مرداد ماه سال جاری اظهار داشت: سعی خواهد شد میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان در سرجمع اعتبارات خوب ديده شود.

وی همچنین از ساماندهی میدان خان و جمع آوری تیرهای برق در این مکان خبر داد و تصریح کرد: صحنه ناهمگونی که امروز در دید مردم ناهنجار است به زودي بازسازی می شود.

زاده رحمانی در پایان ضمن تقدیر از شهردار بافق گفت: این نهاد تاکنون گامهای مثبتی در جهت حمايت و حفاظت از ابنيه تاريخي بافت قدیم شهر برداشته است.

در ادامه معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ضمن تشکر از فرماندار بافق که اززمان حضور خود در بافق برای میراث بافق سنگ تمام گذاشته اند گفت:  با اشاره به تخصیص اعتبارات سفر ریاست جمهوری، ملی و استاني در حوزه میراث فرهنگی پیش بینی می شود بیش از 2 میلیارد تومان اعتبار برای بافق تخصیص یابد که امیدواریم این اتفاقات پیوسته و مستمر باشد.

ریاحی افزود: در حوزه صنایع دستی یکی از پایه های ثابت استان صنایع دستی بافق است. وی با اشاره به وجود کمپ های گردشگری در این شهرستان عنوان کرد: ظرفیت در حوزه گردشگری نیز رضایت بخش است.

معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همچنین تصریح کرد: نیاز است تا در حوزه میراث فرهنگی توجه بیش از پیش صورت گیرد.

وی با اشاره به ترمیم و بازسازی خانه های مشارکتی بیان کرد: بافق در این زمینه اقدامات  اوليه را شروع كرده است.

ریاحی همچنین از تخصیص 200 میلیون تومان در رابطه با بازسازی میدان خان خبر داد و متذکر شد: دولت مکلف است به منظور اجرای طرح بازآفرینی محدوده ها، اعتبار در نظر گیرد.

معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در پایان با قدردانی از تلاش و زحمات “لیلی رنجبر” سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی بافق تعامل و یکپارچگی بین مسئولان بافق را زمینه ساز موفقیت های توسعه گردشگری در این شهرستان عنوان کرد.

منبع: روابط عمومی فرمانداری

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده