رفتن به بالا
  • شنبه - ۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۲
  • کد خبر : ۳۱۹۹۲
  • چاپ خبر : نشست آشنایی با سبک همسرداری با حضور کارمندان شبکه بهداشت بافق

نشست آشنایی با سبک همسرداری با حضور کارمندان شبکه بهداشت بافق

نشست آشنایی با سبک همسرداری در آیات و روایات با حضور طیبه خبازیان مشاور و استاد مدرسه علمیه خواهران بافق برگزار شد. به گزارش آفتاب بافق؛ با حضور مشاور مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان بافق در جمع کارمندان شبکه بهداشت برگزار شد سبک همسرداری در آیات و روایات(1) در این نشست که به منظور آشنایی با […]

نشست آشنایی با سبک همسرداری در آیات و روایات با حضور طیبه خبازیان مشاور و استاد مدرسه علمیه خواهران بافق برگزار شد.

به گزارش آفتاب بافق؛ با حضور مشاور مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان بافق در جمع کارمندان شبکه بهداشت برگزار شد

سبک همسرداری در آیات و روایات(1)

در این نشست که به منظور آشنایی با سبک همسرداری برگزار شد طیبه خبازیان با اشاره به مودت و رحمت و نقش آن در قوام و استواری زندگی زناشویی گفت: برای تکمیل چرخه صمیمیت همسران هر کدام به نوبه خود در طول خواست الهی وظایفی دارند که باید به نحو احسن انجام دهند و حدود این وظایف و هشداری لازم را دین اسلام به طور صریح بیان کرده است.

وی با تأکید بر مسئولیت بیتشر مرد با اشاره به روایتی از پیامبر اسلام(ص) افزود: حضرت می فرمایند:«خداوند از هر سرپرستی، درباره آنچه تحت سرپرستی اوست بازخواست می کند که آیا از آن نگهداری کرده و یا تباهش ساخته است؟! و حتی از مرد درباره خانواده اش بازخواست می کند»

مشاور حوزه علمیه خواهران اظهار کرد: به فرموده پیامبر(ص) شخصی که حقوق خانواده را رعایت نکند مورد لعن واقع می شود و با ذکر روایتی با این مضمون گفت: «حاکم نیشابوری از جابر خیوانی نقل می کند که دو شب مانده از ماه رمضان نزد عبدالله بن عمرو بودم که پیشکاری از شام نزد او آمد و عبدالله به او گفت: آیا برای خانواده ام به اندازه کافی خرجی گذاشته ای؟ پیشکار گفت: مقداری خرجی برایشان گذاشتم. عبدالله گفت: سوگند می دهم که چونبازگشتی خرجی گافی برایشان بگذاری زیرا از پیامبر(ص) شنیدم که فرمودند: مرد را همین گناه بس که در حق خانواده اش کوتاهی ورزد»

ایشان رعایت حقوق خانواده را در پایداری و رضایت زناشویی مؤثر معرفی کرد و گفت: زن بعنوان یک طرف قضیه که به نیاز هست باید مورد تکریم و اهمیت واقع شود به گونه ای که جبرئیل نیز بر این وظیفه خطیر مردان بارها به پیامبر(ص) توصیه نموده است. تا مشمول مضمون روایت پیامبر(ص) شویم: « بهترین شما آن کسی است که برای خانواده اش بهتر باشد و من بهترین شما برای خانواده ام هستم.»

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده