رفتن به بالا
  • چهارشنبه - ۵ آذر ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۰
  • کد خبر : ۳۲۱۱
  • چاپ خبر : وزارت کشور در عوض حق همراهی به مجلس واگذار شد/ برخی از نمایندگان مجلس باز هم ساز ناخوشی را به صدا در آوردند

وزارت کشور در عوض حق همراهی به مجلس واگذار شد/ برخی از نمایندگان مجلس باز هم ساز ناخوشی را به صدا در آوردند

گزارش آفتاب بافق به نقل از پویش: اینکه علت این مانع تراشی‌ها و سنگ اندازی‌ها بر سر راه دولت از کجا نشئت می‌گیرد موضوع این مصاحبه است که در گفتکوبا محسن ترکاشوند بررسی می گردد: عضو شورای مرکزی حزب مجاهدین انقلاب اسلامی با اشاره به مخالفت‌های گسترده با دولت روحانی گفت: مخالفت‌ها با دولت، منحصر […]

گزارش آفتاب بافق
به نقل از پویش:

اینکه علت این مانع تراشی‌ها و سنگ اندازی‌ها بر سر راه دولت از کجا نشئت می‌گیرد موضوع این مصاحبه است که در گفتکوبا محسن ترکاشوند بررسی می گردد:

عضو شورای مرکزی حزب مجاهدین انقلاب اسلامی با اشاره به مخالفت‌های گسترده با دولت روحانی گفت: مخالفت‌ها با دولت، منحصر به مجلس نبوده است و در مدت کوتاهی از روی کار آمدن دولت آقای روحانی شاهد مخالفتهای هماهنگ از سوی جناح بازنده بوده‌ایم. رفتار صدا و سیما _ که گلایه‌مندی شخص آقای روحانی را نیز در پی داشت _ و رفتار انتقادی ائمهٔ جمعهٔ سراسر کشور، تلاش برخی دستگاه‌ها برای عدم رای آوری وزرای پیشنهادی، موضع گیری تخریبی مداحان و بالاخره تشکیل «دلواپسان» حکایت از سر دراز این قصه دارد.

وی همچنین تاکید کرد: اصلی ترین علت نیز پشتیبانی آیت الله هاشمی رفسنجانی و حرکت تمام کنندهٔ حجت الاسلام سید محمد خاتمی و نهایتا حمایت گستردهٔ اصلاح طلبان بوده است.

ترکاشوند با یادآوری رفتار مجلس با دولت اظهار داشت: تمامیت خواهی و لجاجت مجلس با دولت بخشی از این سناریو است. فراخوان دائم وزرا به مجلس و سوال‌های متعدد از آنان، امرو نهی به وزرا و حتی دخالت در عزل و نصب واختیارات قانونی آن‌ها بخشی از رفتار مجلس با دولت است.

وی ادامه داد: با وجود اینکه دولت برای گرفتن رای اعتماد و نشان دادن حسن نیت و مشی تعاملی خود، وزارت کشور را در عوض حق همراهی به مجلس واگذار کرد، اما برخی از نمایندگان مجلس باز هم ساز ناخوشی را به صدا در آوردند.

نمایندهٔ اصلاح طلب تویسرگان در مجلس ششم تصریح کرد: اگرچه سلامت و سوابق درخشان آقایان فرجی دانا، میلی منفرد، توفیقی، نیلی و دانش آشتیانی با هیچ وزیری در دولت گذشته، حتی هیئت دولت فعلی قابل مقایسه نیست، دلواپسان عزم خود را برای انتقام از دانشگاه و دانشجویان جزم کرده‌اند و قصد ناامید کردن آنان را دارند.

وی در تبیین رفتار فعلی مجلس با دولت افزود: دلیل بعدی مخالفت‌ها و مانع تراشی‌های برخی جریان‌ها در مجلس، مخالفت وزارت علوم با بورسیه‌های غیر قانونی است. برخورد با روند غیر قانونی دولت گذشته، تاکید بر اعادهٔ حقوق کسانی که از این حق تحصیل محروم شدند و همچنین بازگرداندن اساتیدی که اخراج یا به اجبار بازنشسته شند از این جمله است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب تاکید کرد: دلواپسان نسبت به فجایع ۸ سال گذشته، غارت و چپاول بیت المال، قانون شکنی و قانون ستیزی، رانت خواری و تحقیر مجلس سکوت کردند و حتی برخی با آن همراه بودند.

ترکاشوند با انتقاد از عملکرد شورای نگهبان اظهار داشت: البته باید توجه کرد در مسیر مخالفت با دولت و بی‌توجهی به خواست و ارادهٔ ملت، عملکرد شورای نگهبان بدون اشکال نیست؛ چراکه در گام اول راهیابی نمایندگان را به مجلس با رد صلاحیت اصلاح طلبان پس از دریافت برگهٔ امضای نظارت استصوابی برداشته و اینک‌‌ همان کار را با بهانهٔ خط قرمزی به نام «فتنهٔ ۸۸» انجام می‌دهد.

وی در پایان افزود: همهٔ این کش و قوس‌ها برای آن است که دولت و جریان اصلاحات حساب کار دستشان بیاید!

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده