رفتن به بالا
  • سه شنبه - ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۰
  • کد خبر : ۳۲۱۱۴
  • چاپ خبر : عمل به اقتصاد مقاومتی و خودکفایی در خانواده نخلکار بافقی

عمل به اقتصاد مقاومتی و خودکفایی در خانواده نخلکار بافقی

در سالی که به نام سال اقتصاد مقاومتی ؛ تولید واشتغال نامگذاری شده است حمید رضا شیرمحمدی نخلکار نمونه بافقی در سال 75 توانست با تلاش و کوششی مثال زدنی نیاز خانواده خویش را به هفده نمونه از محصولات کشاورزی و لبنی فراهم نماید و علاوه بر رفع مایحتاج خانواده به  خودکفایی نیز برسد. خبرنگار […]

در سالی که به نام سال اقتصاد مقاومتی ؛ تولید واشتغال نامگذاری شده است حمید رضا شیرمحمدی نخلکار نمونه بافقی در سال 75 توانست با تلاش و کوششی مثال زدنی نیاز خانواده خویش را به هفده نمونه از محصولات کشاورزی و لبنی فراهم نماید و علاوه بر رفع مایحتاج خانواده به  خودکفایی نیز برسد.

خبرنگار “آفتاب بافق” در گفتگویی کوتاه با حمید رضا شیرمحمدی از نحوه و کشت محصولات خود سوال نمود که وی بیشترین و بهترین محصول تولیدی خود را خرمای پیارم نام برد.

وی گفت: درختان نخل که به صورت نهال های کوچک از شهرستان حاجی آباد بندر عباس به بافق حمل می شود پس از کشت به صورت مداوم و مستمر  تحت نظارت و رسیدگی قرار میدهم و اگر میزان خاک دهی؛ آب، و نور کافی به آن برسد باعث میشود که بهترین نوع این محصول را در بافق داشته باشیم.

شیرمحمدی یادآور شد: برای بومی سازی این نوع خرما در بافق و کیفی سازی محصول آن  ؛ بر روی شاخه های خرما واکنش ها و تغییراتی اعمال می شود که خرمای بومی شیر از خرمای پیارم حاجی آباد( بندر عباس) درشت تر و خوشمزه تر می باشد.

 وی وزن تقریبی هر دانه از خرما را بین 30 تا 68 گرم متغیر عنوان کرد.

 شیرمحمدی ؛ نخل کار بافقی که علاقه وافری به کشاورزی دارد تاکنون توانسته 17 نوع میوه و سیفی جات کشاورزی را برای رفع نیاز و  استفاده خانواده خود برداشت کند که شامل موز، هندوانه؛ خربزه، بادمجان، گوجه فرنگی، ریحان، ترخون، نعناع؛ تره، به لیمو و لیمو ترش لیسفون و لیمو ترش معمولی، پرتقال والنسیا ، پرتقال واشنگتنی، انار دامپوس، و کندوی عسل می باشد و علاوه بر این خانواده او برای تامین لبنیات و گوشت؛ تخم مرغ و…… خودکفا می باشند.

حمید رضا شیر محمدی و خانواده او توانسته اند به صورت کامل در راستای شعار امسال که اقتصاد مقاومتی ؛ تولید و اشتغال می باشد قدم بردارند.

یکی از خواسته های این نخلکار بافقی که در شرکت سنگ آهن بعنوان آتشنشان نمونه نیز  کار میکند این است که مسئولان شهرستان مساعدت نمایند تا بتواند تولید و بهسازی محصولات خویش  گسترش دهد  که در صورت اختصاص زمین و آب کافی ؛ میتوان برای چندین نفر  اشتغال مولد ایجاد کرد.

گزارش از: mtb

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده