رفتن به بالا
  • یکشنبه - ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۵
  • کد خبر : ۳۲۳۵۰
  • چاپ خبر : تبریک به محیط بان نمونه کشوری در سال 96

تبریک به محیط بان نمونه کشوری در سال 96

جانشین مدیر عامل و مدیر HSE، مدیرروابط عمومی، مسئول محیط زیست شرکت سنگ با حضور در محل کار علی خواجه ، کسب عنوان  محیط بان نمونه کشوری را به وی تبریک گفتند. به گزارش آفتاب بافق؛ صبح امروز دکتر میرزایی، جانشین مدیر عامل و مدیر HSE، رضا فلاح مبارکه، مدیر روابط عمومی و غلامرضاپور مسئول دفترمحیط […]

جانشین مدیر عامل و مدیر HSE، مدیرروابط عمومی، مسئول محیط زیست شرکت سنگ با حضور در محل کار علی خواجه ، کسب عنوان  محیط بان نمونه کشوری را به وی تبریک گفتند.

به گزارش آفتاب بافق؛ صبح امروز دکتر میرزایی، جانشین مدیر عامل و مدیر HSE، رضا فلاح مبارکه، مدیر روابط عمومی و غلامرضاپور مسئول دفترمحیط زیست شرکت سنگ اهن، با حضور در محل کار علی خواجه کسب عنوان محیط بان نمونه کشوری را به وی تبریک گفتند.

دکتر میرزایی ضمن تبریک به علی خواجه گفت: وی بسیار برای محیط زیست تلاش کرده و تمام زندگی خود را وقف پاسبانی از مناطق حفاظت شده گذاشته.

وی افزود: محیط بان کسی است که زندگی خود را صرف خدمت به نسل آینده می‌کند،او با حفاظت و حراست بخشی از سرمایه‌های ملی کشور که تحت عنوان سرمایه‌های زیستی از آن یاد می‌شود در حقیقت فرصت بهره‌برداری نسل‌های آینده از این مواهب خدادادی را فراهم می‌کند .

رضافلاح نیز یادآور شد: بدون تردید خدمت محیط بانی یکی از خالص‌ترین کارهاست که عشق و علاقه و امید به اجر معنوی آن در انتخاب این شغل و استمرار در انجام این فعالیت موثر است، چرا که ساعت های طولانی را در طبیعت تنها بودن، روزهای طولانی از خانواده و محیط اجتماعی دوربودن، انواع خطرات نظیر درگیری با شکارچی و مارگزیدگی را به جان خریدن، سختی هایی همچون گرما و سرما و کمبود امکانات را تحمل کردن و توسط هر کسی قابل تحمل نیست و از سوی دیگر حمایت از حیوانات و زندگی خود را صرف حفظ حیات وحش نمودن مورد توجه همگان نیست. به همین دلیل است که اینگونه امور عمدتا به امید اجر معنوی بوده و معمولا کاملا خالص است.

اما متاسفانه با این همه خدمات ارزنده‌ای که محیط بانان انجام می‌دهند هنوز جایگاه واقعی خود را در اجتماع پیدا نکرده و آنچنان که باید و شاید از خدمات ارزنده آنها تقدیر نمی‌شود .

«علی خواجه» محیط بان نمونه کشوری سال 96 یکی از صدها محیط بانی است که قلبش برای حفظ آب و خاک و سرمایه‌های زیستی کشور می تپد، این محیط بان که بیست و اندی سال تجربه کار محیط بانی دارد به تمام معنی یک اکولوژیست غیر حرفه‌ای است و اغلب کارشناسان داخلی یا خارجی که از منطقه حفاظت شده کوه بافق بازدید داشته اند اذعان نموده اند که علی خواجه به اتکا تجربه و علاقه مندی شدیدی که به حیات وحش دارد ذخیره ای ارزشمند از تجارب مرتبط با بوم شناسی حیات وحش را به همراه داشته و زحمات وی برای حفظ طبیعت منطقه کاملا ملموس است .

علی خواجه در طول دوره خدمت خود علاوه بر انجام وظایف معمول محیط بانی نظیر گشت و کنترل، برخورد با متخلفین شکار و صید، نقش مهمی در مستند سازی (ثبت تصویر و فیلم) از گونه‌های دارای ارزش حفاظتی خاص نظیر یوزپلنگ و پلنگ داشته و در کمک به محققین، دانشجویان و پژوهشگران برای انجام امور علمی و آموزشی نیز نقش موثر و ارزنده‌ای داشته است.

عکس/گزارش: م. تقی زاده 

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده