رفتن به بالا
  • دوشنبه - ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۳
  • کد خبر : ۳۲۳۶۱
  • چاپ خبر : آبرسانی به حیات وحش منطقه کلوت بافق با مشارکت مردم

آبرسانی به حیات وحش منطقه کلوت بافق با مشارکت مردم

جمعی از حافظان محیط زیست و دوستداران به حمایت از محیط بانان شهرستان در تابستان برای حیات وحش بافق آب تامین می کنند. به گزارش آفتاب بافق؛ بسیاری از دشتهای ایران به دلیل کمبود نزولات جوی  و در کنار برداشت غیر اصولیسفره های زیر زمینی غیر مجاز، آب دچار فرو نشست و خشکسالی شده‌اند و سطح […]

جمعی از حافظان محیط زیست و دوستداران به حمایت از محیط بانان شهرستان در تابستان برای حیات وحش بافق آب تامین می کنند.

به گزارش آفتاب بافق؛ بسیاری از دشتهای ایران به دلیل کمبود نزولات جوی  و در کنار برداشت غیر اصولیسفره های زیر زمینی غیر مجاز، آب دچار فرو نشست و خشکسالی شده‌اند و سطح آب زیر زمینی در آنها بسیار پایین‌تر از سطح معمول رفته و در چنین شرایطی عرصه زندگی بر حیات وحش بسیار تنگ شده است.

حتی گیاهان مناطق بیابانی که به طور معمول در شرایط گرم و خشک تاب می‌آورند هم اکنون در بدترین شرایط برای رشد و نمو به سر می‌برند و در نتیجه غذای بسیار کمی برای وحوش در دسترس است. وقتی گرمای هوا نیز مزید بر علت باشد این حیوانات از گرسنگی و تشنگی دسته دسته تلف می‌شوند.

در این میان تنها کسانی که به حیات وحش در حیطه اختیارات و بودجه  بسیار اندکشان یاری می‌رسانند محیط بانهاو گروههای حافظان محیط زیست هستند که گاهی اتفاق می افتد که با صحنه های دلخراش تلف شدن حیوانات بر اثر تشنگی مواجهه شده اند که امسال دست به دست هم تلاش میکنند که این اتفاقات به یاری خدا پیش نیاید.

محمود شفیعی مبارکه مسئول گروه حافظان کلوت سرخابی شهرستان بافق ، با تشکیل گروهی متشکل از 15 نفر حافظان طبیعت مردمی  از گلو فهرج تا جوادیه نوق منطقه کلوت را تحت حمایت تیم خود قرارداده است.

وی به خبرنگار ما گفت: گروه ما یکسال و نیم جهت کمک به حافظان محیط زیست  حافظان کلوت سرخابی را راه اندازی کردیم و 15 نفر از جوانان علاقمند به محیط زیست با ما همکاری می کنند. کار حفاظت بر مبنای اصل 50 قانون اساسی شروع شده و در حال اخذ مجوز قانونی هستیم و همه این کارها به صورت داوطلبانه و  در راه رضای خداست و مشارکت سایر جوامع محلی اطراف کلوت از جمله نوق و مهریز هم وجود داشته و برادرانه در حال فعالیت هستیم

شفیعی  حفاظت از حیات وحش و مراتع و پوشش آن را از مهمترین اهداف خود عنوان کرد و گفت: گروه احداث پاسکاه با اعتبار فرمانداری و به کمک جوامع محلی در حال ساخت برای حفاظت پایدار ؛ لایروبی چشمه ها، احداث چاه آب تامین آب برای حیات وحش ، آبخشور و تهیه علوفه  در تابستان کویر بافق به داد حیوانات منطقه خواهیم رسید.

محمود شفیعی اظهار داشت: حیواناتی از قبیل میش، قوج، بز، کل، آهو، جبیر، گرگ، کفتار، کاراکال، روباه، شاه روباه، کبک، تیهو، عقاب، خرگوش، از نمونه حیوانات منطقه هستند که چشم به حمایتهای آب و غذایی ما دارند.

وی از حمایتهای اداره محیط زیست، فرماندار، معاون فرماندار، بخشدار محترم تقدیر و تشکرکرد.

گزارش:م/ تقی زاده بافقی

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده