رفتن به بالا
  • پنجشنبه - ۶ آذر ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۴
  • کد خبر : ۳۲۴۰
  • چاپ خبر : مشكلات قوانين معادن قابل رفع است/ بیماری بلندمرتبه سازی به یزد سرایت نكند

مشكلات قوانين معادن قابل رفع است/ بیماری بلندمرتبه سازی به یزد سرایت نكند

به گزارش "آفتاب بافق" به نقل از مهر؛ علی لاریجانی، در جلسه شورای اداری استان یزد با بیان اینكه برخی از معادن بزرگ كشور را دولتی ها گرفته اند و به كسی نمی دهند، اظهار داشت: این یعنی حبس مال و نباید این اتفاق بیفتد زیرا واگذاری معادن به بخش خصوصی و استفاده از ظرفیت […]

به گزارش "آفتاب بافق"

به نقل از مهر؛

علی لاریجانی، در جلسه شورای اداری استان یزد با بیان اینكه برخی از معادن بزرگ كشور را دولتی ها گرفته اند و به كسی نمی دهند، اظهار داشت: این یعنی حبس مال و نباید این اتفاق بیفتد زیرا واگذاری معادن به بخش خصوصی و استفاده از ظرفیت آن به روشهای درست، شكوفایی اقتصاد كشور را به دنبال دارد.

وی تاكید كرد: اشكالات اجرایی نیز باید به صورت موردی رفع شود و در استان یزد نیز با پیگیری نمایندگان و مسئولان دولتی، باید مشكلات موجود در حوزه معادن پیگیری و رفع شود.

رئیس مجلس تصریح كرد: هم در حوزه صنعت و هم در حوزه معدن، باید تلاش كنیم بخش خصوصی را وارد كار كنیم و در این زمینه نیاز به همراهی و همكاری بانكها وجود دارد.

لاریجانی ادامه داد: در شرایط امروز باید بانكها به بخش تولید كمك بیشتری كنند زیرا تولید یك نیاز ملی و یك ضرورت است و بدون راه افتادن تولید ملی نمی توانیم اقتصاد ملی را شكل دهیم و رونق تولید نیز منوط به این است كه بانكها جهت گیری تسهیلات خود را به سمت تولید هدایت كنند.

وی با تاكید بر اینكه بانكها باید در این زمینه همت كنند، تصریح كرد: اگر همت بانكها ناقص باشد، می توانیم قانون بگذاریم و بگوییم چقدر از تسهیلات خود را به تولید اختصاص دهند.

لاریجانی اظهار امیدواری كرد: شرایطی فراهم شود كه انرژی ها متمركز شود و ایران اسلامی با سرافرازی از سنگ‌اندازی‌ها عبور كند.

رئیس مجلس در مورد درخواست نمایندگان یزد در مجلس شورای اسلامی در زمینه اختصاص دو درصد درآمد معادن یا عوارض معادن به استان یزد اظهار داشت: در تلاش برای دائمی كردن بودجه كشور هستیم و چون بخشی از كار انجام شده، این درخواست اندكی با تاخیر ارائه شده كه تلاش می كنیم آن را در قوانین بودجه ای بگنجانیم اما اگر نشد باید در قالب طرحی جدید، توسط نمایندگان مجلس استان پیگیری شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینكه بودجه كشور ما دچار آفت بوده است، عنوان كرد: ۸۰ درصد بودجه ما جاری است و رقم قابل توجهی برای عمران كشور باقی نمی‌ماند ضمن اینكه دولتی بودن اقتصاد و اتكای بودجه كشور به نفت از دیگر آفت های اقتصادی كشور به شمار می رود.

لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود با توصیه ای به مسئولان در استان یزد اظهار داشت: سنت های بومی و معماری ما در طول سالها تغییر یافته و در حالی كه هر استان بنا به مختصات بومی خود، ‌ معماری داشته است، این مهم حفظ نشده اما تلاش كنید تا بیماری بلندمرتبه سازی به استان شما سرایت نكرده، از ورود آن جلوگیری كنید.

وی همچنین در مورد انتقال آب و سخنان استاندار یزد در مورد مشكلات قانونی از جمله مالكیت اراضی در مسیر افزود: با وضعیت موجود، هر راهی كه بتوانیم از نیروی مردم برای توسعه استفاده كنیم، آن راه را باز می كنیم و تلاش می كنیم با درخواست از صندوق توسعه ملی برای حمایت از بخش خصوصی، راه را برای انتقال آب به استان یزد هموارتر كنیم.

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده