رفتن به بالا
  • پنجشنبه - ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰
  • کد خبر : ۳۲۴۷۳
  • چاپ خبر : برگزاری اولین همایش تخصصی تغذیه پسته در بافق

برگزاری اولین همایش تخصصی تغذیه پسته در بافق

باحضور فرماندار محترم و مدیرجهادکشاورزی وجمعی از کشاورزان شهرستان بافق،یزد ابرکوه مهریز بهاباد  نوق رفسنجان،نیشابور،درمحل هتل نیکان به میزبانی بازرگانی نوین کشت برگزارشد. به گزارش آفتاب بافق؛ اولین همایش تغذیه تخصصی پسته با حضور 120 کشاورز پسته کار از شهرستان  بافق،رفسنجان،نوق نیشابور،یزد بهاباد ابرکوه،مهریز،درمحل هتل نیکان برگزار شد. میرسعید حسینی مدیرعامل بازرگانی نوین کشت بافق […]

باحضور فرماندار محترم و مدیرجهادکشاورزی وجمعی از کشاورزان شهرستان بافق،یزد ابرکوه مهریز بهاباد  نوق رفسنجان،نیشابور،درمحل هتل نیکان به میزبانی بازرگانی نوین کشت برگزارشد.

به گزارش آفتاب بافق؛ اولین همایش تغذیه تخصصی پسته با حضور 120 کشاورز پسته کار از شهرستان  بافق،رفسنجان،نوق نیشابور،یزد بهاباد ابرکوه،مهریز،درمحل هتل نیکان برگزار شد.

میرسعید حسینی مدیرعامل بازرگانی نوین کشت بافق در گفتگویی کوتاه گفت: پیشنهاد این طرح به فرماندار بافق داده شد که با استقبال فرماندار پذیرفته شد که کشت پسته از سنتی به سمت تلفیقی از تجربه کشاورز با تخصص وعلم روز سوق داده شود .

وی گفت: با زیر بار بودن بیشترین زمین برای کشت پسته در بافق و کمبود آب و خشکسالیهای مستمر باید کشاورزی پسته به سمت علمی و تولید ارگانیک رفت.

حسینی گفت: بافق ازشهرهای استان است که مانند یزد و دیگر شهرهای استان از خشکسالی و بحران بی‌آبی رنج می‌برد. علاوه بر این بحران،بافق با شوری آب هم مواجه بوده است.

حسینی گفت: بیشترین ارقام پسته شهرستان ااز نوع احمداقایی است ولی نوع فندقی کله قوچی و اکبری هم در این شهرستان کشت می‌شود. وی افزود: فصل برداشت پسته از آخر شهریورماه شروع می‌شود و تا اواخر آبان ماه ادامه خواهد داشت. نوع پسته زود‌رس آن اواخر تیر بارور و برداشت می‌شود.

حسینی یادآورشد: با ارگانیک‌کردن کشت پسته تولید آن را به 4‌برابر محصول قبل افزایش داده خواهد شد.

کشاورزان باید با مدیریت مناسب و با توجه به بحران آب این شهرستان، نوع آبیاری خود را تغییر دهند و از آبیاری سنتی به سمت آبیاری نوین حرکت کنند.

آمادگی کامل داریم  تجربیات  خود را برای تولید پسته ارگانیک و با کیفیت در اختیار دیگر کشاورزان قرار دهیم.

میرسعید حسینی در پایان به 16 بند موجود در همایش اشاره کرد و گفت: اگر کشاورزان بافق به 16 بند مطرح شده توجه کنند هرساله برداشت بهترین نوع پسته راخواهند داشت.

عکس: عرفان مرشدزاده

 

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده