رفتن به بالا
  • یکشنبه - ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۷
  • کد خبر : ۳۲۵۸۹
  • چاپ خبر : با تمام تلاش  حیوان وحشی ناشناخته را به دام خواهیم انداخت+ تصاویر
رئیس محیط زیست بافق:

با تمام تلاش  حیوان وحشی ناشناخته را به دام خواهیم انداخت+ تصاویر

موسوی خاطر نشان کرد با بکارگیری تله زنده گیر حیوان را به دام خواهیم انداخت در غیر اینصورت پیگیر مجوز شکار آن هستیم. به گزارش آفتاب بافق؛ در پی حادثه چند روز گذشته مبنی بر  کشته شدن چند راس گوسفند توسط یک حیوان وحشی در  مزرعه هنیه گفتگویی انجام داده ایم با رئیس محیط زیست […]

موسوی خاطر نشان کرد با بکارگیری تله زنده گیر حیوان را به دام خواهیم انداخت در غیر اینصورت پیگیر مجوز شکار آن هستیم.

به گزارش آفتاب بافق؛ در پی حادثه چند روز گذشته مبنی بر  کشته شدن چند راس گوسفند توسط یک حیوان وحشی در  مزرعه هنیه گفتگویی انجام داده ایم با رئیس محیط زیست شهرستان بافق و

موسوی ضمن به آرامش خواندن دامداران بافقی گفت: هفته گذشته یکی از دامداران مزرعه هنیه به اداره محیط زیست مراجعه و گزارش تلف شدن یکی از دام های خود را توسط یک جانور وحشی اعلام کرد.

وی اظهار داشت: این اداره بنابر وظایف قانونی خود ؛ مامورین را  به محل اعزام و پس از بررسی محل و رد پای حیوان ؛ نحوه بالا رفتن از آغل و روش دریدن گوسفند نوع حیوان وحشی را سگ سان تشخیص داد.

رئیس محیط زیست بافق ادامه داد: لذا برای اطمینان بیشتر و جلوگیری از خسارت بعدی و با توجه به عدم وجود تله زنده گیر به کمک صاحبنظران تله فلزی زنده گیری طراحی و ساخت آن شروع شد.

وی اضافه کرد: درست روز بعد دو نفر  دیگر از دامداران مزرعه مذکور به این اداره مراجعه و خبر کشته شدن دو راس دام خود را اعلام کردند.

موسوی افزود : با توجه به زمان بر بودن ساخت تله مذکور با پیگیری های این اداره ساخت تله به اتمام رسیده و روز سه شنبه  هفته گذشته در یکی از دامداری ها مزرعه هنیه کار گذاشته شد.

رییس محیط زیست بافق  با اشاره به اینکه در چند روز گذشته پس از نصب تله زنده گیری هیچگونه گزارش خسارت به دامداری های مزرعه هنیه وارد نگردیده  افزود: ولی چون موفق به زنده گیری حیوان نشده ایم به کمک یکی دیگر از کشاورزان محل رفت و آمد حیوان را شناسایی و تله به آن نقطه منتقل کرده ایم .

رئیس اداره محیط زیست بافق گفت: گزارش مربوطه به اداره کل محیط زیست ارسال تا بنابر ماده 8 قانون شکار و صید و براساس دستورالعمل و قوانین مربوطه نسبت به دفع حیوان اقدامات مقتضی به عمل آید.

این  اداره سعی و تلاش دارد در وهله اول اقدام به زنده گیری حیوان وحشی زیان کار نماید ولی در صورت عدم موفقیت بر اساس ضوابط و مقررات و اخذ مجوز از سازمان محیط زیست نسبت به دفع آن از طریق یکی از میرشکاران محلی اقدام می نماید.

موسوی آمار گزارش شده را چنین بیان کرد: بنابر گزارشات واصله ,تاکنون چهارنفر از دامداران مزرعه هنیه دچار خسارت گردیده و حدود 10 راس گوسفند توسط این حیوان از بین رفته اند.

وی از دامداران خواست: باتوجه به اینکه این اتفاقات در سراسر ایران و دنیا کم و بیش روی می دهد و در صورت دسترسی حیوانات وحشی به طعمه آسان؛  رغبت بیشتری نسبت به شکار آنها پیدا میکنند و آنرا تکرار میکند بهترین راهکار برای مقابله با حیوان وحشی را ایجاد تمهیدات لازم برای جلوگیری از ورود حیوانات وحشی به دامداریها را  ایجاد مانع توری حصار بلند سیم خاردار میباشد .

موسوی همچنین در پایان توصیه کرد  برای جلوگیری از افزایش  جمعیت سگهای وحشی و سایر گوشت خواران در اطراف سکونت گاهها و دامداری ها از رها سازی لاشه حیوانات تلف شده و ضایعات کشتارگاه خودداری و آن را در محل های مناسب دفن نمایند.

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده