رفتن به بالا
  • سه شنبه - ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۴
  • کد خبر : ۳۳۰۷۰
  • چاپ خبر : اجرای طرح امنیت مدارس از مهرماه توسط پلیس بافق

اجرای طرح امنیت مدارس از مهرماه توسط پلیس بافق

فرمانده انتظامی شهرستان بافق در جمع کارکنان،مدیران و معلمان آموزش و پرورش شهرستان در تالار فرهنگیان، از اجرای طرح امنیت مدارس از مهرماه توسط پلیس خبر داد. به گزارش آفتاب بافق؛ سرهنگ “محمد کمالی” با اشاره به آسیب های فضای مجازی گفت: فضای مجازی با وجود فوایدی همچون فرامرزی بودن، دستیابی آسان به آخرین اطلاعات […]

فرمانده انتظامی شهرستان بافق در جمع کارکنان،مدیران و معلمان آموزش و پرورش شهرستان در تالار فرهنگیان، از اجرای طرح امنیت مدارس از مهرماه توسط پلیس خبر داد.

به گزارش آفتاب بافق؛ سرهنگ “محمد کمالی” با اشاره به آسیب های فضای مجازی گفت: فضای مجازی با وجود فوایدی همچون فرامرزی بودن، دستیابی آسان به آخرین اطلاعات روز، گسترش تعاملات و تبادل نظرها با سرعت بسیار بالا و غیره به هیچ وجه محل امنی برای تبادل اطلاعات شخصی و خانوادگی مثل عکس، متن و … نمی باشد؛ چرا که در این محیط هر کس می تواند دارای یک هویت متفاوت و حتی متضاد با شخصیت واقعی خود باشد.

وی افزود: خطرات و آسیب های استفاده از اینترنت و فضای مجازی برای افراد و خانواده ها هنوز ناشناخته و مبهم است و خانواده ها گاهی اوقات کار با شبکه های اجتماعی را برای خود نوعی ارزش تلقی می کنند، لذا هنگام کار در این فضا تدابیر امنیتی لازم را رعایت نکرده و در بعضی از مواقع به مشکلات امنیتی بزرگی دچار می شوند.

وی سرقت اطلاعات شخصی رایانه ای و گوشی های هوشمند توسط سوء استفاده کنندگان را از مهمترین جرایم سایبری نام برد و از حاضران خواست: تلفن همراه متصل به اینترنت آن ها فاقد اطلاعات شخصی باشد و به عیچ عنوان عکس های خانوادگی خود را در شبکه های موبایلی رد و بدل نکنند زیرا امکان هرگونه هک و سرقت اطلاعات در این شبکه ها وجود دارد.

سرهنگ کمالی همچنین در این نشست از اجرای طرح امنیت مدارس با نصب دوربین های مداربسته در جلوی مدارس دخترانه و پسرانه از مهرماه خبر داد و گفت: این اقدام با همکاری فرمانداری انجام می شود.

وی از فرهنگیان و معلمان و مدیران خواست از ورود و استفاده از گوشی های هوشمند توسط دانش آموزان در مدارس جلوگیری کنند و کارکنان نیز در مدارس وارد شبکه های اجتماعی و گروه ها نشوند و جهت اطلاع رسانی مطالب از سامانه پیامکی و شبکه همگام استفاده نمایند؛ چرا که استفاده از شبکه های اجتماعی در مدارس باعث ایجاد مشکلات و انحراف برای دانش آموزان می شود.

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده